Bendrovė „Continental” vis intensyviau orientuojasi į atsinaujinančių ir perdirbamų žaliavų naudojimą padangų gamyboje. 2024 metais jų dalis sudarė vidutiniškai 26 %, o gamintojas tikisi 2025 metais padidėjimo dar dviem ar trimis procentiniais punktais. Iki 2030 metų atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų dalis „Continental” padangų gamyboje turėtų viršyti 40 % – išlaikant nepakitusius saugos ir eksploatacijos standartus.
Suodžiai ir silicio dioksidas laikomi pagrindiniais šioje transformacijoje, nes kartu su kaučiuku sudaro svarbią padangų gamyboje naudojamų žaliavų dalį. Abu šie komponentai – kaip užpildai – sustiprina gumą, suteikdami protektoriui atsparumą ir paveikdami pagrindines padangų eksploatacines savybes, tokias kaip sukibimas ar stabdymo efektyvumas.
„Continental” gauna abi šias žaliavas iš perdirbimo arba atsinaujinančių šaltinių, siekdama sumažinti gamtos išteklių suvartojimą. Silicio dioksidas, būtinas optimaliam sukibimui užtikrinti ir riedėjimo pasipriešinimui sumažinti, gali būti gaunamas iš ryžių lukštų vietoj tradiciškai naudojamo kvarco smėlio. Šie lukštai yra žemės ūkio šalutinis produktas, susidedantis be kita ko gaminant ryžius risoto.
Suodžių atveju „Continental” naudoja tris naujoviškas technologijas. Pirma, suodžiai gali būti gaminami iš biologinių alternatyvių žaliavų, tokių kaip talinis aliejus – popieraus pramonės šalutinis produktas – vietoj naftos. Antra, suodžiai gali kilti iš perdirbtų žaliavų, pavyzdžiui, iš pirolizės aliejaus, atgauto iš naudotų padangų. Trečia, ypač efektyvus pirolizės procesas leidžia tiesiogiai atgauti suodžius iš naudotų padangų.
Silicio dioksidas: tvaresnis žaliavos šaltinis iš ryžių lukštų pelenų
„Continental” vis dažniau naudoja silicio dioksido atmainų, pagamintų iš ryžių lukštų pelenų, visuose savo padangų portfelio segmentuose. Ryžių lukštai yra žemės ūkio šalutinis produktas Azijoje bei risoto ryžių pramonėje Italijoje. Tokio tipo silicio dioksidas gaminamas be kita ko bendrovės „Solvay” Italijoje. Naujovišku perdirbimo procesu šis žemės ūkio žaliavos šaltinis paverčiamas silicio dioksidu – gamyba iš biomasės yra energetiškai taupesnė nei tradiciniai metodai.
Silicio dioksidas iš ryžių lukštų pelenų palaiko žiedinę ekonomiką ir prisideda prie tvaresnės vertės grandinės kūrimo. Tradiciškai silicio dioksido gamybos žaliava yra kvarco smėlis.
Daugiau nei 30 metų silicio dioksidas atlieka pagrindinį vaidmenį kaip priedas prie suodžių daugelyje gumų mišinių, naudojamų padangose – „Continental” buvo šios technologijos pionierių tarpe. Silicio dioksidas revoliucionizavo padangų saugumą ir energetinį efektyvumą, leisdamas sutrumpinti stabdymo kelią beveik 50 %. Ne mažiau svarbus jo vaidmuo mažinant riedėjimo pasipriešinimą, kas tiesiogiai atsispindi energijos suvartojimo ir CO₂ emisijų mažėjime. Tokiu būdu tvaresnių žaliavų, tokių kaip silicio dioksidas, taikymas „Continental” padangų gamyboje teigiamai paveiks visą vertės grandinę.
Biologinės kilmės ir atgauti suodžiai
Suodžiai, kurie gali sudaryti iki 20 % viso lengvojo automobilio padangos svorio, yra vienas iš pagrindinių užpildų, naudojamų padangų gamyboje. Jie atsako už gumos stiprumą ir pačios padangos ilgaamžiškumą. „Continental” naudoja apie tuziną skirtingų suodžių rūšių, tiekiamų be kita ko bendrovių „Orion Engineered Carbons” ir „Tokai Carbon”. Pavyzdžiui, vieni suodžiai naudojami padangos šoninių sienelių stiprinimui, o kiti – protektoriaus gumų mišiniui, kuris turi atlaikyti didelius krūvius važiuojant.
Vienas iš sprendimų yra suodžių, pagamintų iš biologinių žaliavų, gavimas iš organinių aliejų vietoj naftos naudojimas. Taip vadinami „tvarūs suodžiai” gali būti gaminami iš bio-žaliavų, tokių kaip talinis aliejus. Kitas metodas – suodžių gamyba iš perdirbtų žaliavų, pavyzdžiui, iš pirolizės aliejaus, gauto atkūrimo iš naudotų padangų proceso metu. Taip gautus suodžius galima naudoti kaip alternatyvą naftos kilmės žaliavoms.
Abiem atvejais „Continental” taiko masės balanso metodą, kuris reiškia tam tikros dalies iškastinio kuro žaliavų pakeitimą biologinės kilmės aliejais arba perdirbtu pirolizės aliejumi. Šie alternatyvūs žaliavų šaltiniai priskiriami galutiniam produktui apskaitos knygose, kas eliminuoja poreikį keisti gamybos procesus.
Be to, „Continental” bendradarbiauja su bendrove „Pyrum Innovations” – specialiste naudotų padangų perdirbimo termolizės technologijos srityje, siekiant toliau optimizuoti ir plėtoti padangų perdirbimą pirolizės procesu. Jo metu atgaunami suodžiai iš naudotų padangų, o vėliau paruošiami pakartotiniam naudojimui naujų padangų gamyboje.
Iki šiol atgauti suodžiai – būdami skirtingų tipų mišiniu – buvo naudojami „Continental” šakių keltuvo padangų gamybai. Šiuo metu „Continental” ir „Pyrum Innovations” dirba ties naujais procesais, leidžiančiais taikyti atgautus suodžius ir kituose padangų gamybos segmentuose, laikantis galiojančių eksploatacijos ir saugos reikalavimų.
Komentarai