Aukšta temperatūra ir ilgos spūstys yra kasdienybė vasarą – bet ar elektriniai automobiliai tam paruošti? Nauji testai parodė, kad jie gana gerai susidoroja su karščiu kaip ir vidaus degimo automobiliai. Priešingai nei paplitusios nuomonės, jų kondicionavimas veikia ilgai, efektyviai ir… tyliai. Kiek valandų išlaikys elektrinis automobilis visiškai saulėje? Rezultatai gali pakeisti elektromobilumo suvokimą.
Kiek valandų užtenka Tesla baterijos karštose spūstyse?
Karštomis dienomis kondicionierius automobilyje tampa tiesiog būtinas. Jį turi net 95 procentai automobilių, parduodamų AAA AUTO, kurios specialistai atliko elektrinių automobilių testus, įrodydami, kad jie susidoroja su karščiu lygiai taip pat gerai kaip ir vidaus degimo automobiliai.
Kondicionierius labiausiai reikalingas ilgose spūstyse, todėl visada verta keliauti su pilnu baku arba su kuo aukštesniu baterijos įkrovos lygiu. Mitas yra tai, kad elektrinių automobilių vairuotojai turėtų vengti spūsčių, kad jose “neprikepta”. Tai įrodo, kad vis dar egzistuoja iracionali elektromobilumo baimė ir didelis šios technologijos nežinojimas. Tikrovėje elektriniai automobiliai tokiomis sąlygomis elgiasi lygiai taip pat kaip ir vidaus degimo automobiliai.
Kondicionierius automobilyje yra neatsiejama HVAC sistemos dalis, t.y. komplekso, atsakingo už automobilio salono šildymą, vėdinimą ir vėsinimą. Po darbo stabilizavimo ir automobilio atvėsimo iš perkaitimo būsenos, jo energijos poreikis vasaros sąlygomis siekia nuo 0,5 iki 2 kW – priklausomai nuo išorės temperatūros ir pageidaujamo komforto salone.
– Testuojome populiariausią elektrinį automobilį Tesla Model 3 esant 35°C išorės temperatūrai ir nustatę kondicionierių ant 20°C, ko praktikoje nerekomenduoju, nes toks temperatūros skirtumas gali sukelti peršalimą. Rezultatai parodė, kad vidutinis HVAC sistemos galingumus po stabilizavimo išliko apie 1,4 kW lygyje. Esant trakcijos baterijos talpos 78,8 kWh, įskaitant naudingą talpą ir nežymų degradavimą, tai reiškia, kad Tesla Model 3 gali vėsinti saloną apie 50 valandų stovint spūstyje. Tai maždaug tiek pat, kiek šiuolaikinis automobilis su dyzeliniu varikliu su pilnu baku, – sakė Karolina Topolova, AURES Holdings generalinė direktorė ir valdybos pirmininkė, tarptautinio autocentrų tinklo AAA AUTO operatorius.
Papildomas elektrinio automobilio pranašumas yra tai, kad jis neišmeta išmetamųjų dujų spūstyse, o energijos suvartojimas apsiriboja tik kondicionieriaus darbu, o ne nepotrebiu kuro deginimu vidaus degimo varikliui veikiant tuščiąja eiga.
Kondicionieriaus naudojimas automobilyje reikalauja keleto paprastų taisyklių laikymosi. Prieš pradedant važiuoti verta gerai išvėdinti automobilio saloną – pakanka sukurti vėjo srautą ir nuvažiuoti keliasdešimt metrų, kad atsikratytumėte perkaitusio oro. Kondicionierių pradžioje geriausia įjungti ant žemiausios galimos temperatūros, kad greitai atvėsintumėte saloną. Reikia tačiau saugotis tiesioginiu šalto oro pūtimu – geriausia nukreipti pūtimą į stiklus. Kai temperatūra automobilio viduje tampa komfortiška, verta nustatyti kondicionierių ant pastovios, nuosaikios vertės ir palaikyti ją likusią kelionės dalį.
Trumpų miesto kelionių atveju, dažnai įlipant ir išlipant iš automobilio, geresnė išeitis gali būti važiavimas su atidarytais langais nei intensyvus salono vėsinimas. Kad būtų išvengta intensyvaus salono vėsinimo poreikio iš karto po automobilio paleidimo – tiek vidaus degimo, tiek elektrinių automobilių atveju – verta iš anksto pasirūpinti, kad automobilio salonas per daug neįkaistų. Žinoma, geriausia statyti šešėlyje, bet jei tokios galimybės nėra, labai veiksminga išeitis yra saulės spindulius atspindintys apsauginiai ekranai. Skaičiai kalba už save – geriausi apsauginiai ekranai, montuojami iš priekinio stiklo išorės pusės, gali sumažinti automobilio salono temperatūrą net 8 Celsijaus laipsniais, o tie, kurie montuojami iš vidaus – apie 4 laipsniais.
Komentarai