Per pastaruosius kelerius metus automobilių gamintojai daug investavo į jutiklinių multimedijos ekranų, kurie pakeičia tradicinius mygtukus ir ciferblatus, kūrimą. Tačiau šiandien darosi vis aiškiau, kad šios technologinės naujovės ne visada užtikrina geresnę naudotojų patirtį. Kai kurie gamintojai pradeda suvokti šio metodo trūkumus ir savo modeliuose vėl naudoja fizinius mygtukus.
Probleminiai jutiklinių ekranų aspektai
Nors jutikliniai ekranai yra modernūs ir įspūdingi, dažnai kyla problemų juos naudojant kasdien. Pirma, jie reikalauja, kad vairuotojas nuolat žiūrėtų į ekraną, o tai blaško dėmesį ir gali sukelti pavojingų situacijų vairuojant. Fiziniai mygtukai leidžia intuityviai valdyti automobilio funkcijas vairuotojui neatitraukiant akių nuo kelio.
Antra, jutikliniai ekranai kartais gali būti nepraktiški sudėtingomis sąlygomis. Ryškioje saulės šviesoje ekranai dažnai būna neįskaitomi, o žiemą valdyti ekraną mūvint pirštines gali būti neįmanoma. Tokiais atvejais tradiciniai mygtukai ir ciferblatai veikia kur kas geriau, nes yra lengviau pasiekiami ir nepriklauso nuo išorinių sąlygų.
Ekspertų nuomonės ir tyrimų rezultatai
Vis dažniau pasigirsta ekspertų kritika. Dr. Davidas Strayeris iš Jutos universiteto, vairuotojų dėmesio blaškymo specialistas, pabrėžia: „Dėl jutiklinių ekranų automobiliuose labai prarandama koncentracija. Vairuotojai praleidžia iki kelių sekundžių valdydami meniu, o tai gali turėti tragiškų pasekmių.“
Straipsnyje „Vizualiniai ir kognityviniai ‚CarPlay‘, ‚Android Auto‘ ir penkių vietinių informacinių ir pramoginių sistemų reikalavimai“ paskelbti tyrimai patvirtina šiuos nuogąstavimus. Rezultatai rodo, kad „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sistemos sukuria vidutinio lygio kognityvinę apkrovą, tačiau automobilių gamintojų integruotos informacinės ir pramoginės sistemos vairuotojui kelia daug didesnius reikalavimus. Tyrėjai pabrėžia, kad net vidutinė kognityvinė apkrova gali turėti įtakos vairavimo saugumui, todėl tai sustiprina argumentus už sąsajų supaprastinimą ir fizinių mygtukų sugrąžinimą.
Sugrįžimas prie tradicinių mygtukų
Vis dėlto teigiami pokyčiai yra akivaizdūs. Pavyzdžiui, „Hyundai“ prekės ženklas nusprendė naujausiuose savo modeliuose vėl įdiegti fizinius pagrindinių funkcijų, pavyzdžiui, oro kondicionieriaus ar garso sistemos, ciferblatus ir mygtukus. Panašų žingsnį paskelbė ir „Mazda“, garsėjanti tuo, kad daug dėmesio skiria paprastumui ir ergonomikai. Volkswagen taip pat paskelbė, kad būsimuose modeliuose, pavyzdžiui, naujos kartos Passat, jutiklinio ekrano funkcijos bus derinamos su fiziniais valdikliais, kad būtų patenkinti vairuotojų lūkesčiai. Kita vertus, tikimasi, kad naujos kartos „Tesla Y“ turės tradicinę indikatoriaus svirtelę.
Kai kurie gamintojai žengia dar toliau ir išbando novatoriškus sprendimus. Pavyzdžiui, BMW pristatė gestų sistemą, leidžiančią valdyti pasirinktas funkcijas neliečiant ekrano, o tai gali būti kompromisas tarp modernumo ir ergonomikos.
Nors jutikliniai ekranai gali sužavėti savo funkcionalumu ir moderniu dizainu, jų dominavimas automobilių salonuose kelia vis daugiau diskusijų. Grįžimas prie tradicinių mygtukų gali būti raktas į tai, kad automobiliai taptų patogesni ir saugesni kelyje.
Komentarai