Vidutinis autoserviso klientas mano, kad stabdžių keitimo procesas baigiasi mechanikui atlikus darbą ir automobiliui išvažiavus iš dirbtuvių. Tinkamų nurodymų pateikimas vairuotojui iš mechaniko gali būti naudingas abiem pusėms ir užtikrinti patikimą bei saugų važiavimą.
Marcin Ostrowski, „Textar” techninis instruktorius, pataria, ką svarbu pranešti vairuotojui, išvažiuojančiam iš dirbtuvių po stabdžių sistemos elementų keitimo:
Naujų stabdžių įvažinėjimas
Įvažinėjimas reiškia švelnų stabdžių naudojimą pirmuosius 200 km po keitimo. Tai būtina norint visiškai pritaikyti stabdžių trinkeles prie diskų ir maksimaliai padidinti stabdymo efektyvumą. Stabdžių įvažinėjimas ypač svarbus padengtiems diskams, nes užtikrina, kad speciali cinko-aliuminio danga neprikibs prie stabdžių trinkelių trinties paviršiaus. Optimalūs įvažinėjimo rezultatai pasiekiami švelniai stabdant važiuojant maždaug 50 km/val. greičiu. Žinoma, avarinėse situacijose reikia stabdyti visa jėga.
Trinkelių perkaitimo prevencija
Staigus stabdymas gali sukelti stabdžių trinkelių perkaitimą, o tai paveiks stabdymo efektyvumą. Todėl vairuotojai turėtų vengti pakartotinio staigaus stabdymo, kuris generuoja per didelį karštį stabdžių sistemoje. Kai įmanoma, tarp stabdymų reikėtų daryti laiko tarpus, kad trinkelės ir diskai galėtų atvėsti ir būtų išvengta karščio kaupimosi. Be to, reikėtų vengti naujus stabdžius veikti ekstremaliomis apkrovomis įvažinėjimo fazės metu.
Stabdžių skysčio tikrinimo svarba
Taip pat gerai paaiškinti klientams reguliaraus stabdžių skysčio tikrinimo ir keitimo svarbą. Stabdžių skysčio savybės blogėja laikui bėgant, ir automobilio nuvažiuotas atstumas tam neturi didelės įtakos. Įprastiniai stabdžių skysčiai yra hidroskopiniai, o tai reiškia, kad jie sugeria drėgmę iš atmosferos. Šis procesas vyks per visą eksploatacijos laikotarpį, net jei stabdžių skystis yra sandariai uždaroje stabdžių sistemoje. Vandens garų molekulės gali lėtai prasiskverbti per lanksčias gumines stabdžių žarnas. Laikui bėgant tai padidina metalinių elementų korozijos riziką, bet svarbiausia – sukelia stabdžių skysčio virimo temperatūros sumažėjimą. Kai ji pasieks kritinį lygį, tai taps pavojinga stabdžių sistemos efektyvumui. Todėl svarbu paaiškinti klientams, kad visada reikia laikytis transporto priemonės gamintojo rekomendacijų dėl stabdžių skysčio keitimo termino. Jei nėra informacijos šiuo klausimu, stabdžių skystį reikėtų keisti kas 18 mėnesių.
Komentarai