Tinka Euro IV/V ir Euro VI varikliams
Būdama automobilių dalių tiekėju, bendrovė „ElringKlinger“ tapo patikimu partneriu savo klientams – ji tvirtai pasiryžusi kurti ateities mobilumą. 2019 metais šventėme variklių tarpinių meistriškumo 140 metų jubiliejų. Visas pastangas būti pirmaujantiems remia daugiau nei 10 000 pasišventusių darbuotojų komanda, dirbanti 45 „ElringKlinger“ grupės įmonėse visame pasaulyje.
Griežtesni reikalavimai išmetamosioms dujoms
Nuo to laiko, kai 1993 metais Europos Bendrijoje pradėjo galioti išmetamųjų dujų standartai krovininių automobilių varikliams, pradedant nuo Euro I, jie tapo pagrindine varomąja jėga kuriant taikomąsias tarpinių technologijas.
Tarpinių technologija, skirta MX 13
Nesunku pastebėti, kad esama skirtingų cilindrų galvučių tarpinių, priklausomai nuo naudojamų skirtingų technologijų, skirtų degimo dujoms, variklinei alyvai ir aušinimo skysčiui atskirti. Jei pažiūrėsime į Euro IV/V variklį, tai vadinamajame MX 13 variklyje naudojama daugiasluoksnė plieninė galvutės tarpinė, o Euro VI variklyje reikia montuoti aukščiausios kokybės metalo elastomero konstrukcijos tarpinę.
Euro IV/V varikliuose naudojamas didžiausias suspaudimo laipsnis yra 17,4:1, o didžiausias įpurškimo slėgis yra 1620 barų. Tuo tarpu Euro VI varikliuose – atitinkamai 18,5:1 ir 2500 barų įpurškimo slėgis. Dėl tokio padidėjimo pakyla degimo temperatūra, o dar svarbiau, kad padidėja sandarinamo tarpelio, esančio tarp cilindrų bloko ir cilindrų galvutės, dydžio svyravimai.
Be to, variklio cilindrų blokas ir cilindrų galvutė yra išlieti iš lengvesnio, vadinamojo kompaktinės grafito formos ketaus, pasižyminčio žymiai mažesne leistina cilindrų galvutės varžtų užveržimo jėga.
Daugiasluoksniu plienu pagrįsta sandarinimo technologija, pagal kurią kartu naudojami įspausti kraštai ir integruoti stabdikliai, sandarinantys degimo kamerą, Euro VI varikliuose neužtikrino pakankamo lankstumo ir tvirtumo.
Atsižvelgiant į visa tai, reikėjo pasiūlyti naują cilindrų galvutės tarpinės konstrukciją, kuri būtų lankstesnė ir tvirtesnė už daugiasluoksnio plieno versiją. Gautas rezultatas – technologija, neturinti sau lygių variklių tarpinių pasaulyje.
Euro VI cilindrų galvutės tarpinė buvo sukurta kaip metalo elastomero tarpinė, o tai reiškia, kad variklinė alyva ir aušinimo skystis atskiriami naudojant gumines sandarinančias kraštines, išlietas tiesiai ant metalinio laikančiojo elemento naudojant aukštą slėgį. Iš viso yra du centriniai laikantieji elementai, apimantys tris cilindrus. Degimo kameros sandarinamos naudojant įspaustą kraštelį ant laikančiųjų elementų plokštės ir papildomą nerūdijančiojo plieno žiedą prie degimo kameros, atlaikantį jau minėtą didelį suspaudimo laipsnį.
Atsižvelgdama į bendrą tarpinės ilgį, bendrovė „ElringKlinger“ turėjo sukurti konstrukciją, kurią galima apibūdinti kaip dėlionę ir kuri yra unikali tarpinių pramonėje. Kartu naudojami aštuoni skirtingi tarpinės elementai, sudarantys visą tarpinę, įskaitant šoninį metalinį sluoksnį, prilaikantį integruotąjį sandariklį.
Išmetamųjų dujų tarpinių svarba
Labai pasikeitė ne tik cilindrų galvučių tarpinės. Taip atsitiko ir su išmetimo kolektorių tarpinėmis. Euro IV/V tarpinė yra palyginti nesudėtinga minkštojo metalo tarpinė su žiedu ir vientisu metalo paviršiumi, nukreiptu cilindrų galvutės kryptimi. Tuo tarpu Euro VI išmetimo kolektoriaus tarpinė yra dviejų sluoksnių, gryno nerūdijančiojo plieno tarpinė su įspaustu krašteliu. Visas metalo paviršius padengtas aukštai temperatūrai atspariu teflonu. Kartu šios abi savybės užtikrina, kad prasiskverbiančių dujų kiekis sumažinamas iki minimalaus. Šios savybės nereikia nuvertinti, nes šiuolaikinių dyzelinių variklių, kuriuose įrengti SCR katalizinis išmetamųjų dujų neutralizatorius ir aktyvusis DPF filtras, veikimas labai priklauso nuo tinkamos išmetamųjų dujų kokybės ir kiekio, kad būtų galima kontroliuoti išmetamųjų dujų koncentraciją ir priderinti sudėtingos variklio valdymo sistemos veikimą, taip užtikrinant galiojančių išmetamųjų dujų standartų reikalavimus ir viso variklio ilgaamžiškumą.
Išsamesnės informacijos apie kitus forsuotus dyzelinius variklius galima rasti adresu www.elring.de Čia pateikiama surinkimo brėžinių, pagal kuriuos galima nesunkiai rasti dalis ir nemokamai atsisiųsti informacijos apie jas.
Komentarai