„Nissens“ techninis straipsnis

20 birželio 2024, 8:00

KLIMATO KONTROLĖS SISTEMA

Ši techninių straipsnių serija parašyta remiantis oro kondicionavimo sistemų specialistų, daug metų dirbančių sistemų priežiūros srityje, „Nissens“ kokybės inžinierių ir „Nissens“ techninių instruktorių, besidalijančių gerąja oro kondicionierių priežiūros praktika, techninėmis įžvalgomis. 

Oro kondicionavimo sistemos praplovimas
Išsami pagrindinių ir svarbiausių priežiūros procedūrų, kurias rekomenduoja ekspertai ir pagrindiniai kompresorių gamintojai, apžvalga

Viena iš pagrindinių problemų, galinčių atsirasti bet kurioje oro kondicionavimo sistemoje, yra vidiniai nešvarumai. Šaltnešis ir tepalas, kurie yra būtini tam, kad sistema veiktų, gali būti užteršti įvairiomis medžiagomis. Vieni iš dažniausiai pasitaikančių teršalų šaltinių – drėgmė, dėl nekontroliuojamų cheminių reakcijų susidariusios dalelės arba neatsargus priedų, tokių kaip UV dažai ar sandarinimo priemonės, naudojimas. Dėl visų šių problemų gali greitai užsikimšti siauri sistemos kanalai ir tai gali sukelti rimtų gedimų.

Šiame straipsnyje sužinosite, kodėl būtina palaikyti švarią oro kondicionavimo sistemą, praplauti vienu iš trijų pagrindinių rekomenduojamų praplovimo būdų, taip pat būtina praplauti ir hibridinių ir elektrinių transporto priemonių ŠVOK sistemas.

3 puslapių straipsnis

Skaitymo laikas: 7 minutės

Medžiaga ir jos turinys teikiami be jokių garantijų, skelbdami ją atsisakome bet kokios atsakomybės. Laikykitės pateiktų transporto priemonės gamintojo nurodymų, kad tvarkymo ir techninės priežiūros procedūros būtų atliekamos tinkamai. Bendrovė „Nissens Automotive A/S“ neatsako už jokią turtinę žalą ar asmens sužalojimą, tiesioginę ar netiesioginę žalą, atsiradusią dėl transporto priemonės gedimo ar prastovos, kurių priežastis – netinkamas mūsų gaminių naudojimas, montavimas ir (arba) piktnaudžiavimas jais.

©Nissens Automotive A/S, Ormhøjgårdvej 9, 8700 Horsens, Danija.
Daugiau techninės informacijos ir kontaktinius duomenis rasite mūsų svetainėje www.nissens.com.

Švara – tinkamo sistemos veikimo paslaptis 

Kad oro kondicionieriaus sistema veiktų, jos vidus turi būti nepriekaištingai švarus. Kad sistema veiktų optimaliai, kontūre esantys šaltnešis, tepalas ir tikslūs mechanizmai turi būti švarūs, o sistema turi palaikyti tinkamus slėgio ir temperatūros parametrus.

Šiuolaikinės oro kondicionavimo sistemos konstrukciją sudaro daug sudedamųjų dalių su labai siaurais praėjimais. Daugumoje šiuolaikinių automobilių kondensatoriai yra su labai mažo skersmens vamzdelių kanalais. Kitas pavyzdys – išoriškai valdomi oro kondicionavimo kompresoriai su tiksliu ir labai jautriu priemaišoms elektroniniu valdymo vožtuvu, reguliuojančiu siurbimo pajėgumą. Kitos kontūro sudedamosios dalys, kurios gali greitai nukentėti nuo priemaišų, ribojančių tinkamą jų veikimą, yra sistemos išsiplėtimo įtaisas ir ypač termostatinis išsiplėtimo vožtuvas. Visos šios dalys gali užsikimšti dalelėmis, atplaišomis ar net pernelyg klampiu tepalu, neatitinkančiu automobilio specifikacijos.

Bet koks sistemos srauto apribojimas ar sustojimas gali baigtis katastrofiškai blogai. Dėl riboto šaltnešio srauto gali sumažėti sistemos našumas, akimirksniu padidėti slėgis, pablogėti bendras sistemos sutepimas ir dėl to – susidaryti neįprasta temperatūrinė apkrova, kuri yra labai pavojinga oro kondicionavimo kompresoriui.

Taip pat labai svarbu paminėti, kad galimi sistemos teršalai ir drėgmė pablogina tepalo savybes. Jie gali akimirksniu paveikti kompresoriaus mechanines dalis ir dėl to jos gali užstrigti. Be to, jei pridėjus per daug priedų (pavyzdžiui, padauginus UV dažų) praskiedžiamas tepalas, dėl netinkamos būklės kompresorius negrįžtamai sugenda.

Mechaniko pareiga ar malonus priedas?  

Praplovimo procedūra ir papildomas laikas, sugaištas paslaugai atlikti, išaugina paslaugos kainą, kurią kažkas turi sumokėti. Tai viena iš priežasčių, kodėl mechanikai šią procedūrą praleidžia, dažnai esant aiškiam nurodymui iš kliento pusės, kuris nenori papildomai išlaidauti. Tačiau reikėtų į problemą pažvelgti visai kitu kampu. Plovimas nėra pasirenkamas priedas, bet greičiau pagrindinė ir būtiniausia procedūra, kurio neatlikus, dažnai prireikia rimto sistemos remonto.

Visada praplaukite sistemą, kai nustatėte, kad ji užsikimšusi, užstrigusi ar sugedęs imtuvo džiovintuvas. Lygiai taip pat turėtumėte sistemą praplauti esant per daug ar netinkamų priedų, tokių kaip UV dažai ar sandarinimo priemonės, net jei tai galimai buvo ankstesnio autoserviso klaida. Diagnozuoti bus lengviau patikrinus vizualiai, naudojant stiklinį tikrinimo įrankį. Prieš montuojant naują kompresorių, kontūrą būtina išplauti. Prieš pakeitimą tinkamai neišplovus sistemos, karbonizuotos alyvos dalelės, metalo drožlės, atplaišos ir kitos priemaišos, dėl kurių sugedo ankstesnis kompresorius, gali greitai sunaikinti ir naująjį įrenginį.

Taip pat yra ir kitas privalumas, kurį praplovimas turi esminei sistemos detalei keičiant kompresorių. Be to, kad pašalina priemaišas, tai vienintelis būdas nustatyti bendrą tepalo lygį kontūro viduje.

Praplovimo pagrindai 

Yra kelios pagrindinės taisyklės, kurių reikia laikytis norint tinkamai praplauti sistemą. Reikia atjungti oro kondicionavimo kompresorių. Greičiausiai, kad baigę praplauti kompresorių jį pakeisite, bet jei ne, kompresorių atskirkite arba apeikite plaudami. Taip pat reikia atjungti arba apeiti sistemos išsiplėtimo įtaisus, pavyzdžiui, diafragmos vamzdelį arba išsiplėtimo vožtuvą. Praplovus reikėtų pašalinti ir pakeisti imtuvo džiovintuvą arba sausiklį. Lygiagretaus srauto, plonų ir mikrovamzdelių kondensatorių ir garintuvų negalima efektyviai praplauti, todėl sistemoje atsiradus rimtų teršalų arba užsikimštus ankstesniam kompresoriui, juos reikia pakeisti arba naudoti atgalinį srautą.

Kalbant apie praplovimo būdus, yra keli, kurie yra gana lengvai prieinami. Viskas priklauso nuo autoserviso įrangos ir turimų papildomų įrankių. Apskritai praplovimas turi būti veiksmingas ir nepakenkti sistemai, o taip gali atsitikti taikant netinkamus metodus.

Nepamirškite to! Praplovus bet kuriuo iš būdų, reikia kruopščiai pašalinti valymo priemonės likučius, o oro kondicionavimo kontūrą visada kruopščiai išdžiovinti, geriausia – azotu ir ilgai veikiančiu vakuumu. Tinkamai praplovus oro kondicionavimo sistemą ir pakeitus visas būtinas sudedamąsias dalis, galima užpildyti sistemą numatyto tipo ir kiekio šaltnešiu bei tepalu. Atminkite, kad praplovimas nėra malonus priedas – jis gali išgelbėti jus nuo pakartotinio remonto pakeitus kompresorių.

Mikrovamzdelis

Naujausioje kondensatoriaus konstrukcijoje praėjimai yra itin siauri, nes naudojami mažesni nei 1 mm storio mikrovamzdeliai. Ši konstrukcija užtikrina geresnius šilumos mainus, tačiau taip pat yra labai pažeidžiama priemaišų.

Imtuvo džiovintuvas

Ant imtuvo džiovintuvo jungčių matosi per daug nešvarumų. Ši sistema smarkiai užteršta, todėl ją būtina praplauti.

Kompresoriaus įsiurbimo anga

Kompresoriaus įsiurbimo angoje aptikta želė primenanti arba susikristalizavusi lipni medžiaga. Šie sunkūs teršalai atsirado dėl nekontroliuojamos cheminės reakcijos, kurią sukėlė drėgmė ir priedai, pavyzdžiui, sandarinimo medžiagos. Juos pašalinti galima tik praplovus kontūrą.

Stiklinis tikrinimo įrankis

Stiklinis tikrinimo įrankis – tai priemonė, leidžianti aptikti kontūre cirkuliuojančius teršalus. Šis nebrangus ir naudingas įrankis labai paverčia norint veiksmingai nustatyti sistemos užterštumą ir įvairiose kitose situacijose prieš praplovimą, jo metu ir po jo. 

3 labiausiai rekomenduojami praplovimo būdai

1 būdas: naudoti specialią praplovimo priemonę

Priemonė perleidžiama per visą kontūrą ir įpurškiama tiesiai iš slėginės talpyklos arba paskirstoma specialiu praplovimo įrenginiu. Plaunant šiuo būdu, ištirpinamos visų rūšių dalelės, dumblas, užsilikęs dirvožemis ir likučiai.

PATARIMAS. Šį būdą lengva derinti su labai suslėgtu azotu, kuris stumia praplovimo priemonę per kanalus. Idealiu atveju kontūro segmentus reikėtų praplauti atskirai. Įrodyta, kad šis būdas veiksminga padeda kovoti su įsisenėjusiais nešvarumais, o azotas ne tik sušvelnina praplovimo priemonės poveikį, bet ir labai efektyviai pašalina drėgmę.

2 būdas: naudoti šaltnešį ir pildymo stotį

Per kontūrą perleidžiamas R134A / R1234yf šaltnešis ir yra naudojama pildymo stotis. Stotyje turi būti praplovimo funkcija, specialūs filtrai ir talpykla teršalams surinkti. Šis praplovimo būdas veiksmingai išvalo birias daleles, tačiau nėra labai veiksmingas šalinant rimtą dumblą ir dirvožemį.

3 būdas: naudoti šaltnešį tiesiai iš butelio

Kaip valymo priemonė naudojamas R134A / R1234yf šaltnešis. Jis perleidžiamas per kontūrą pašildant butelį. Reikia paruošti papildomą butelį užterštoms dujoms, taip pat adapterių rinkinį ir žarnas, kad būtų užtikrintas tinkamas, sandarus sistemos sujungimas. Šiam praplovimo būdui nereikia jokių papildomų priemonių ar įrenginio. Jis veiksmingai išvalo birias daleles, tačiau nėra labai veiksmingas šalinant rimtą dumblą ir dirvožemį.

Hibridinių ir elektrinių transporto priemonių praplovimas

Daugelyje naujosios energijos transporto priemonių ŠVOK sistemoje yra sumontuotas šilumos siurblys, kuriame įrengti atvirkštinio srauto vožtuvai ir jungikliai. Šioms sistemoms praplauti reikia specialios OBD komandos, kuri atlaisvintų srauto valdymo vožtuvus ir užtikrintų laisvą plovimo tirpalo tekėjimą kontūro kanalais. Vis dėlto, labai rekomenduojama atjungti kontūro elementus ir praplauti juos atskirai, kadangi priešingu atveju praplovimas bus neįmanomas. Kai kurių vožtuvų mazgų negalima praplauti – juos reikia pakeisti.

Sužinokite daugiau

  1. Praplovimo plakatas, kuriame iš eilės aprašyti trys pagrindiniai praplovimo būdai
  2. Praplovimo filmukas – šilumos siurblio sistema

Daugiau techninės pagalbos priemonių ir galimų „Nissens“ mokymų modulių rasite adresu nissens.com/support

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!