„Elring – das Original“ paaiškina! Vario purškalas ir cilindrų bloko galvutės sandariklis

13 birželio 2024, 8:00

„Elring“ mokymų komanda, keliaujanti po visą pasaulį ir susidurianti su tiek daug skirtingų dirbtuvių ir mechanikų, vis stebisi šiuo jiems reguliariai pateikiamu klausimu. Jis užduodamas arba praktinių techninių pratybų metu, arba ir tyliai mokymų pabaigoje.

Ar galima, reikia, būtina naudoti vario purškalą, įmontuojant naują cilindrų bloko galvutės sandariklį?

Ir atsakymas visada yra: „Ne, vario purškalo nenaudokite“.

Kodėl nereikalingas vario purškalas?

Kad atsakymas būtų suprantamesnis, pirmiausia išsiaiškinkime, kokios konstrukcijos cilindrų bloko galvutės sandarikliai šiai dienai montuojami naujai dirbtuvėse. Tai būna arba metalo-minkštosios medžiagos sandarikliai, arba keliasluoksniai plieno sandarikliai. Nes kokios gi įprastinės dirbtuvės dirba su pertvarkytais varikliais ir senoviniais automobiliais, kur dar kartais naudojami variniai cilindrų bloko galvutės sandarikliai? Apie šiuos sandariklius iš vario pakalbėsime vėliau.

Kad variklis būtų sandarus, visų pirma gamintojo nurodymus turi atitikti variklio bloko ir cilindrų bloko galvutės paviršiai; čia svarbiausia yra paviršių šiurkštumas ir bangelių gylis. Tik tada, kai šie parametrai tinkami, gali atsiskleisti visas cilindrų bloko galvutės sandariklio potencialas, ir jis patikimai, o svarbiausia, ilgam užsandarina variklį. Čia keliasluoksnis plieno sandariklis ir metalo-minkštosios medžiagos sandariklis skiriasi. Jei gamintojo reikalavimai paviršiaus kokybei nežinomi, galima naudoti „Elring“ duomenis.

Kokį neigiamą poveikį vario purškalas turi cilindrų bloko galvutės sandarikliui

Metalo-minkštosios medžiagos cilindrų bloko galvutės sandariklis

Konstrukcija atrodo visiškai paprasta. Metalinis pagrindas ir iš abiejų pusių priklijuota arba mechaniškai pritvirtinta minkštoji medžiaga. Degimo kamera sandarinama plieno apvadu. Jis suteikia galimybę padidinti suspaudimą ir taip patikimai užsandarina degimo kamerą. Kuo čia gali padėti netolygiai ranka įpurkštas vario sluoksnis?

Variklinės alyvos ir aušalo pralaidų sandarinimas užtikrinamas abiejose pusėse ofsetinės spaudos metodu uždėtu silikonu. Paprastai silikoninės rumbelės aukštis yra 0,05 mm. Ypač reikliuose varikliuose sluoksnio storis gali būti ir kitoks, kad ir čia būtų pasiekiamas apibrėžtas suspaudimo padidinimas. Bet koks papildomas vario sluoksnis panaikintų šį suspaudimo padidinimą, ir suspaudimas nebebūtų tinkamas. Tiesioginė to pasekmė būtų variklio prakaitavimas varikline alyva arba aušalu, arba ir abiem skysčiais.

# 828.807        Skirtingas ofsetinės spaudos sluoksnio storis

Kai kurių metalo-minkštosios medžiagos sandariklių visas paviršius gamybos procesų pabaigoje apipurškiamas taip vadinamu „micro-sealing“ (angl. mikrosandarinimu). Šio sluoksnio storis yra ne didesnis kaip 25 µm ir jis reikalingas mikroskopiniam paviršių sandarinimui pasiekti. Apipurškus vario purškalu, numatytos funkcijos nebeliktų.

Daugelyje metalo-minkštosios medžiagos sandariklių yra papildomas elastomerinis komponentas. Varis gadina tam tikrus elastomerus, šis cheminis procesas vadinamas savaimine oksidacija. Kadangi įmontuojant cilindrų bloko galvutės sandariklį dirbtuvėse negalima atpažinti, iš kokio elastomero yra pagamintas elementas, kyla labai didelė nesandarumo rizika.

# 833.048        Elastomero elementas

 Cilindrų blokų galvutės sandariklis su metalo sluoksniais

Kaip jau rodo pavadinimas. Sandarinimo funkcija pasiekiama, naudojant apibrėžtą plieno sluoksnių skaičių ir kartu su atskirais sluoksniais įspaustas užkarpas ir stabdiklius. Priklausomai nuo sandariklio konstrukcijos, užkarpos ir stabdikliai gali būti arba viduje, arba nukreipti išorėje į variklio bloką ir cilindrų bloko galvutę. Ir degimo kameros sandarinimo užkarpos, ir aušalo bei variklinės alyvos sandarinimo užkarpos yra padengtos aukštai temperatūrai atspariu elastomeru. Sluoksnio storis yra nuo 0,015 mm iki 0,030 mm ir priklauso nuo padėties. Be to, dar gali skirtis ir sluoksnio storio aukščio profilis. Išorinis kontūras gali būti storesnis, arba sluoksnio storis gali būti iš dalies padidintas aplink degimo kamerą.

Cilindro galvutės tarpiklis, sudarytas iš dviejų funkcinių sluoksnių – vidinio nešančiojo sluoksnio ir reljefinio kamščio sluoksnio

Ir vėl kyla klausimas: kuo čia gali padėti netolygiai ranka užpurkštas vario sluoksnis? Geriausiu atveju niekuo. Yra labai didelė tikimybė, kad tai sukels nesavalaikį nesandarumą.

Jei varis tikrai būtų geresnis mikrosandarinimo sprendimas, nei elastomerai, jis būtų naudojamas taip pat ir serijinėje gamyboje bei gaminant atsargines dalis.

Kaip reklamuojamas vario purškalas?

Ant balionėlių pirmiausia matoma nuoroda „Tinka cilindrų bloko galvutės sandarikliams“. Tačiau niekur nenurodoma, kaipgi jis turi cilindrų bloko galvutės sandariklius paveikti.

Kitos minimos savybės yra:

Atsparus aukštai temperatūrai, labai atsparus chemiškai, elastingas, laidus, formuojamas.

Taip, tai puiku – bet kurios iš šių vario purškalo savybių iš pagal OE standartus pagaminto cilindrų bloko galvutės sandariklio padaro dar geresnį cilindrų bloko galvutės sandariklį? Nė viena!

Cilindrų bloko galvutės sandarikliai iš vario

Visgi vario purškalą kai kuriais atvejais naudoti tikrai prasminga. Tačiau tik tada, kai sandarikliai pagaminti iš gryno vario. Bet toks naudojimas sutinkamas tik variklių pertvarkymo srityje arba senoviniuose automobiliuose, į kuriuos vario sandarikliai buvo montuojami jau gamykloje. Įmonės, gaminančios labai galingus variklius, savo specialiosiomis žiniomis nesidalina. Šios žinios tada apima taip pat dar ir variklio bloko ir cilindrų bloko galvutės paviršių kokybę bei tam tinkančių smeigių ir veržlių naudojimą. Panašiai galima sakyti ir apie senovinius automobilius.

Ir pabaigai

Priežasčių, dėl kurių vario purškalą reikėtų naudoti ant metalo sluoksnių ar metalo-minkštosios medžiagos cilindrų bloko galvutės sandariklių, nėra.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!