ZF LIFETEC sukūrė naujos kartos vairą, siekdamas išplėsti interjero projektavimo galimybes.
Nuo vairuotojų oro pagalvių įvedimo 1980-aisiais, jos buvo montuojamos nuolatinėje vietoje vairo centre, jo šake. Nuo to momento vairas tapo ne tik sąsaja tarp vairuotojo ir automobilio, perduodančia vairavimo komandas, bet ir apsaugos funkcija avarijos atveju. Apie tris dešimtmečius vairuotojo oro pagalvė yra standartinė daugumos automobilių įranga, padedanti gelbėti gyvybes ir mažinti sužalojimus. Be to, vairas tapo pramoginių ir pagalbinių funkcijų valdymo centru šiuolaikiniuose automobiliuose.
Šiuo metu vairuotojo oro pagalvė yra montuojama priekyje, už vairo centro. Be to, ZF LIFETEC planuoja keisti oro pagalvių išdėstymą būsimuose transporto priemonių interjero projektuose. Avarijos atveju, vairuotojo oro pagalvė bus aktyvuojama iš viršutinės vairo dalies per viršutinį vairo ratlankį vairuotojo kryptimi. Ši nauja oro pagalvės montavimo padėtis leidžia gauti lygų, išmanųjį telefoną primenantį horizontalios vairo kolonos dizainą, įskaitant šakę. Jėgos jautrūs pramoginių ir pagalbinių funkcijų valdymo elementai yra integruoti už vientiso paviršiaus. Šis dizainas sklandžiai įsilieja į skaitmeniniu būdu sukurtas šiuolaikinių transporto priemonių interjero skydelius.
– Šios naujos koncepcijos dėka mes užtikriname laisvę projektuoti vairus be saugumo pažeidimų – aiškina Haraldas Lutzas, ZF LIFETEC plėtros direktorius.
Aiški projektavimo kalba
Vieningos dizaino tendencijos, kuri pastaraisiais metais populiarėja, taip pat galima rasti šiuolaikiniuose transporto priemonių interjeruose. Gamintojai vis dažniau šalina sujungimus ir spragas interjere. Tai taip pat atsispindi naujoviškose apšvietimo ir ekranų galimybėse, kurios integruojamos visame transporto priemonės interjere. Šis vystymasis taip pat tęsis būsimuose vairuose. Besiūliai projektavimo variantai su didesne HMI funkcijų integracija ir naujais paviršiais turės lemiamą įtaką rytojaus vairo išvaizdai ir funkcionalumui.
Funkcija lemia išvaizdą
Sklandus dizainas ne tik atveria daugybę naujų medžiagų ir formų panaudojimo galimybių, bet ir funkcionalumo požiūriu. Dabar įmanomos funkcijos pagal poreikį (laisvai priskiriami laukai), jutikliniai ekranai ar centrinis ekranas. Kadangi vairas taip pat yra svarbus saugumo elementas transporto priemonėje, svarbiausia yra lengva naudotis. Todėl pagal šią koncepciją galima įgyvendinti hibridinius sprendimus. Jie apima, pavyzdžiui, alternatyvaus sukamosios jungiklio su jėgos jautria ir jutikline paviršiumi derinį, taip pat integruotą į vairą kaip sąlyčio tašką, leidžiant vairuotojui saugiai valdyti sistemą.
Šias funkcijas taip pat galima derinti su rankų aptikimu, kuris yra dabartinių ir būsimų vairų elementas. Talpinis jutiklis, įmontuotas po odiniu paviršiumi, atpažįsta, ar vairuotojas tik liečia vairą, ar jį tvirtai laiko. Ši technologija yra dar vienas modulis, užtikrinantis saugų transporto priemonės valdymą.
Komentarai