VIN numerių klonavimas tampa vis populiaresnis! Kaip nuo to apsisaugoti?

21 gegužės 2024, 8:00

Pastarosiomis savaitėmis vis dažniau girdime apie VIN numerių klonavimo atvejus transporto priemonėse. Ką daryti, kad to išvengtumėte ir kaip apsisaugoti nuo sukčių?

VIN klonavimas Lenkijoje

VIN numerių klonavimas neseniai sulaukė daug dėmesio dėl Lenkijos vicepremjero problemų, kuris įsigijo automobilį su tokia teisine klaida. Po kurio laiko paaiškėjo, kad Prancūzijoje yra dar vienas egzempliorius su identišku VIN numeriu. CarVertical perspėja, kad tokie atvejai yra labai sunkiai aptinkami, nors, laimei, pasitaiko labai retai.

CarVertical istorijoje jau buvo panašių situacijų. Kad įvyktų tokia sukčiavimas, nusikaltėliai, turintys pavogtą automobilį, turi rasti identišką modelį, parduodamą skelbimuose bet kurioje žemyno vietoje, ir tiesiog nukopijuoti VIN numerį. Tada kyla dvi problemos. Pirmasis yra bylos atskleidimas. Antrasis – nustatyti, kuris automobilis yra autentiškas, o kuris yra klonas. Verta paminėti, kad rengiant medžiagą dar nebuvo žinoma, kuris „Peugeot“ turi tikrą VIN numerį – vicepremjero egzempliorius ar tas iš Prancūzijos. Tačiau problema egzistavo.

Kada problema paaiškėja?

Tokio sukčiavimo atvejis dažniausiai atskleidžiamas atsitiktinai. Jei automobiliai naudojami skirtingose pasaulio vietose, problema gali likti nepastebėta metų metus. Viskas gali paaiškėti, kai abu automobiliai patenka į tą pačią draudimo sistemą, bendrą paslaugų duomenų bazę arba registruojantis rajone, kuris turi bendrą duomenų bazę. Deja, Europoje ji dar nėra vieninga. Todėl niekas negali garantuoti, kad patikrinimas prieš perkant visiškai pašalins tokios situacijos riziką. Todėl internetiniai pokštai apie Lenkijos skaitmeninių reikalų ministrą yra visiškai nepagrįsti.

– Vienintelis būdas 100% išvengti klonuoto automobilio pirkimo yra nusipirkti visiškai naują transporto priemonę iš pardavėjo. Perkant naudotą automobilį, nepaisant visų atsargumo priemonių, visada yra tokia galimybė. Tačiau tai nereiškia, kad galite atsisakyti patikrinti automobilio istoriją. Priešingai – įsigydami transporto priemonės istorijos ataskaitą, jūs žymiai sumažinate riziką įsigyti „kloną“, nes šios ataskaitos tikrina duomenis tik iš patikimų šaltinių, tokių kaip įmonės ar institucijos, susijusios su transporto priemonių draudimu ir aptarnavimu. Jie realiai gali aptikti problemą jau šiame etape. – Matas Buzelis, automobilių ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas.

Panašus atvejis paveikė žinomas viešąsias asmenybes

Faktas, kad įžymybės ar pareigūnai nėra apsaugoti nuo automobilio su teisine klaida pirkimo rizikos, patvirtina Rumunijos atvejis. Ši situacija taip pat susijusi su nusikaltimu, kuris iš esmės buvo neaptinkamas nusikaltimo metu. Marius Budai, buvęs darbo ministras, ir Dan Șlincu, PSD deputatas, buvo areštuoti už pavogto automobilio vairo. PSD deputatas teigė, kad 2015 m. įsigijo „Audi A6“ iš vyro Galati rajone – jis turėjo būti antrasis automobilio savininkas Rumunijoje. Șlincu 8 metus be jokių problemų naudojo automobilį, kol galiausiai buvo sulaikytas pasienyje grįždamas iš Moldovos.

Tikėtina, kad šio automobilio vagystė buvo pranešta tik po metų nuo įsigijimo (2016 m.), todėl sandorio metu visi dokumentai buvo patikimi. Žinoma, galima klausti, kaip buvo įmanoma, kad po vagystės pranešimo automobilis tiek metų važinėjo keliais ir buvo matomas sistemoje (draudimas, komunikacijos departamentas ir kt.), tačiau tai jau tiria Rumunijos institucijos. Verta paminėti, kad Rumunija rodo reikšmingą rinkos pagerėjimą ir gali pasigirti sumažėjusiu automobilių vagysčių skaičiumi per pastaruosius kelerius metus: nuo 2 028 2016 m. iki 1 448 2021 m. Tačiau tai vis dar yra dideli skaičiai, rodančios, kad šalis dar turi ilgą kelią.

– Automobilių vagys dažnai stengiasi greitai parduoti automobilį, kol jis nebus paskelbtas dingusiu. Tai padidina jų šansus, nes duomenų apie vagystę apsikeitimas tarp institucijų skirtingose šalyse visada užtrunka. Bet kuriuo atveju, pirkėjai turėtų būti atsargūs vykdydami sandorius ir tikrinti importuojamus automobilius visais įmanomais būdais. – Matas Buzelis, automobilių ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas.

Vagystės pranešimo laikas yra svarbus

Pirmiau minėtos istorijos atskleidžia svarbią problemą – duomenys sistemose – ar tai būtų valstybinės, ar privačios – visada atsiranda su tam tikru vėlavimu, nes jie turi būti apdoroti ir pereiti per įvairias sistemas ir duomenų bazes. Idealiu atveju asmuo, praradęs automobilį, nedelsdamas praneša apie tai policijai. Tačiau kartais jis apie tai praneša, pavyzdžiui, po mėnesio, kai grįžta iš atostogų ar verslo kelionės, ir tada tas mėnuo yra visiškos apsaugos laikotarpis nusikaltėliams.

Pavogti automobiliai paprastai atsiduria juodojoje atsarginių dalių rinkoje, tačiau labai retai pavogtas automobilis vėl parduodamas „visas“. Tikriausiai vienintelis būdas tai padaryti yra VIN numerio klonavimas, nes tai labai sudėtinga sekti. Hipotetiškai, jei nusikaltėliai pavogs automobilį Vakarų Europos šalyje, jie gali ieškoti labai panašių automobilių, parduodamų Rytų Europoje, o tada nukopijuoti bet kurį VIN numerį ir konvertuoti jį į pavogto automobilio kėbulą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!