Sunku atjungti, slysti sankaba, pernelyg didelis triukšmas ar blokuojantis įjungimo mechanizmas gali būti netiesiogiai veikiančio sankabos išjungimo mechanizmo arba netinkamo pradinio apkrovimo priežastis. „ZF Services“, susiję su prekės ženklu „SACHS“, ekspertai nurodo galimas tokių problemų priežastis.
Viena iš netiesioginio sankabos išjungimo mechanizmo ar darbo su netinkama pradine apkrova priežasčių gali būti skirtingi sukimosi greičiai arba radialinis judėjimas tarp sankabos išjungimo mechanizmo ir plokštelinės spyruoklės. Jei ši spyruoklė susidėvi arba sankabos išjungimo mechanizmas sugenda (nuotraukos 1-2), tai gali atsitikti tiek stūmimo, tiek traukimo sankabos atveju. Kita priežastis gali būti pažeidimai, tokie kaip išlenkta arba stipriai nudilusi kreipiamoji įvorė ar pažeistas sankabos išjungimo sistemos guolis.
Montuojant pavarų dėžę taip pat svarbu atkreipti dėmesį į teisingą jos centruotę variklio atžvilgiu. Tai padės išvengti lygiagrečių ar kampinių nukrypimų tarp variklio ir pavarų dėžės (nuotrauka 3). Neleistinų nukrypimų priežastys gali būti sugadinti arba užteršti centruojantys elementai, pašaliniai objektai tarp variklio ir pavarų dėžės, nepakankamai priveržti flanšo varžtai, pažeisti smeigtukai, deformuota sankabos dėžė, nusidėvėjęs sankabos veleno kreipimas arba trūkstamas pilotuojamas guolis.
Vairuotojas gali jausti ir nusidėvėjimo poveikį kreipiamuosiuose kuoliuose (nuotrauka 4). Dėl pastovaus ekscentrinio sankabos išjungimo mechanizmo veikimo ant sankabos žiedo arba išjungimo šakių spaudimo jėga yra neveiksminga, nes šakės fiksuojasi ant kreipiamųjų kuolių sankabos įjungimo metu.
Tokiais atvejais „ZF Services“ rekomenduoja nedelsiant pakeisti visas pažeistas sankabos sistemos dalis, kurios tiesiogiai veikia vairavimo komfortą ir saugumą.
Komentarai