NEXUS ir Stellantis susijungimas – koks bus rezultatas? Pokalbis su Gaël Escribe, NEXUS generaliniu direktoriumi.

13 gegužės 2024, 13:39

Neseniai paskelbta bendrojo projekto tarp NEXUS Automotive International, pasaulinės atsarginių automobilių dalių pramonės pirkimo grupės, ir Stellantis – vieno didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje – pradžia, nustebino daugelį automobilių rinkoje. Ką ši partnerystė apima, ir kaip ji susijusi su NEXUS savo prekės ženklo, DRIVE+ vystymu? Tarp kitko, tai ir aptarėme su Gaël Escribe, NEXUS Automotive International generaliniu direktoriumi.

Witold Hańczka: NEXUS ir Stellantis bendradarbiavimas yra tokia netikėta ir plačiai pranešta pramonės naujiena, kad tiesiog negalėjau praleisti galimybės paprašyti jus interviu. Papasakokite man ir mūsų skaitytojams apie šio projekto pradžią.

Gael Escribe: Pirma, leiskite padaryti palyginimą. Tikriausiai žinote istoriją ir įvykius 1980 m. Berlyne. Tuo metu didi siena skyrė vakarų ir rytų pasaulius. Keletą metų automobilių rinkoje situacija buvo labai panaši. Buvo padalijimas. Vienoje pusėje buvo automobilių gamintojai, o kitoje – atsarginių dalių rinka (po pardavimo). Detalių platintojų mentalitetas visada buvo laikyti automobilių gamintojus kaip priešus. Mūsų bendruomenėje mėgstame sakyti, kad turime kovoti su gamintojais dėl įvairių problemų, kaip prieiga prie remontinių duomenų, bevielio ryšio automobiliuose ir t.t. Mano šiandieninė nuomonė yra, kad šis požiūris, tikriausiai, yra neteisingas. Manau, kad geriau bendradarbiauti, net su varžovu, nei būti dviem skirtingos sienos pusėmis.

Nusprendėme bendradarbiauti su Stellantis, atsižvelgdami į tai, kad po pardavimų rinka yra ta, kurioje dalyvaujame visi. Tai nereiškia, kad mes atsisakysime lobizmo veiklos Briuselyje, ginant teises, kurios priklauso nepriklausomiems dalių ir remonto rinkos žaidėjams. Tačiau manome, kad tikriausiai geriau dirbti kartu su automobilių gamintojais, nei kovoti. Diskusijos prasidėjo su mintimi dirbti kartu abiejų šalių naudai.

Man kiek netikėta, kad automobilių gamintojas sėdo pokalbiui su pirkimo grupe, atstovaujančia nepriklausomos automobilių rinkos interesus.

Automobilių gamintojai plačiai restruktūrizuoja savo tinklus, ir dėl to jie ieško ryšio su tokiais subjektais kaip NEXUS. Lyderių prekinių ženklų atstovai mato, kaip Tesla parduoda savo automobilius, ir pradėjo abejoti, ar jiems tikrai reikia turėti atstovybes kiekviename didmiestyje ir vidutinio dydžio mieste. Tesla neturi daug atstovybių, automobilius ji parduoda kitaip, o jos verslo modelis yra pelningas. Tad neabejotinai automobilių gamintojų vadovai ieško efektyvesnio būdo parduoti automobilius. Tačiau perstruktūrizuojant tinklą, taip pat mažina ir aptarnavimo punktų skaičių. Gamintojai ieško partnerių, nes jie vis tiek turi užtikrinti, kad jų transporto priemonės būtų remontuojamos ir aptarnaujamos garantiniu bei pogarantiniu laikotarpiu. Kadangi jiems reikia pagalbos, jie yra linkę aptarti galimą bendradarbiavimą.

Ar EUROREPAR dalys (Stellantis savo prekės ženklo) bus įtrauktos į NEXUS asortimentą ir ar dabartinė NEXUS pasiūla bus prieinama Eurorepar Car Service garažuose?

NEXUS yra įmonė, vadinama SmartParts, kuri yra atsakinga už mūsų DRIVE + dalių prekės ženklo vystymą. Tiekaime dalių pasiūlymui pagal savo prekės ženklą tiek mes, tiek Stellantis. Kodėl gi mes negalėtume jų pirkti kartu? Bendrai sukurti apimtys gali garantuoti didelius naudos aspektus. Žinoma, mes vis tiek esame konkurentai su Stellantis dalies rinkoje. Tačiau konkurencija vienoje srityje nereiškia bendradarbiavimo galimybės kitose srityse neigimo.

Stellantis pažadėjo savo klientams. Tai apima pasiūlymą, vadinamą “360 laipsnių”. Jame yra dalių su automobilių gamintojo logotipu, nepriklausomų gamintojų (Bosch, Valeo ir kt.) Dalys, taip pat Eurorepar prekės ženklo dalys. Kaip NEXUS, galime padėti Stellantis užtikrinti, kad šis pasiūlymas visada būtų visiškas. Pavyzdžiui, tarkime, EUROREPAR garažas keičia sankabą Peugeot 308. Klientas nori naudoti dalį, atėjusią iš ekonomikos lentynos, tačiau tokiu produktu grandinės pasiūlyme nėra. Šiuo atveju NEXUS išsiunčia tinkamą produkta į garažą ir atlieka remontą. Eurorepar tinklas pirmenybę teikia visų dalių įsigijimui iš Stellantis, ir jei dalis nėra prieinama per Stellantis, NEXUS platintojai ten, kad pristatytų trūkstamą dalį. Šį bendradarbiavimą mes pradėsime įgyvendinti palaipsniui. Šiuo metu pradedame nuo Portugalijos, vėliau vystysime jį kitose šalyse.

Kaip minėta, „Stellantis“ turi savo garažų tinklą, konkuruojantį su jūsų „NEXUSAuto“ grandine. Ar yra planų dėl bendradarbiavimo tarp šių dviejų subjektų arba jie išliks atskirais projektais?

Mes turime savo operacinę sistemą „NEXUS“, kuri palaiko tūkstančius garažų. Mūsų partneris taip pat turi savo operacines sistemas. Klausti reikia, ar ateityje turėtume turėti tik vieną? Ar turėtume taip sumažinti išlaidas? Sakyčiau, kad turime daug klausimų aptarti stalui ir nemažai, kuriais jau dirbame.

„Stellantis“ turi savo garažų tinklą („EUROREPAR“), o mes turime „NEXUSAuto“. Jie vis dar bus atskiri projektai, bet jie dirbs kartu, ir jūs galbūt galėsite pirkti automobilio dalis iš mūsų pasiūlymo „EUROREPAR“ garažuose ir atvirkščiai. „Stellantis“ yra didelė grupė su sutartimis, kuriose yra įsipareigojimų. Jiems reikia išplėsti savo pasiūlymą, bet mes taip pat galime patobulinti savo pasiūlymą su šiuo bendradarbiavimu – pavyzdžiui, pasiekdami geresnį rinkos padengimą dalimis tam tikrų „Stellantis“ prekių ženklų, tokių kaip „Jeep“ ar „Chrysler“. Tai kol kas bendradarbiavimo pradžia, ateityje nagrinėsime sudėtingesnius aspektus.

Neseniai spaudos konferencijoje daug kalbėjote apie „NEXUS“ privačios atsarginių dalių prekės ženklą „DRIVE+“. Ar šiuo metu jo plėtra yra jūsų prioritetas Europoje?

„DRIVE+“ yra mūsų atsakas į senėjančios transporto priemonių flotilės tendenciją visoje Europoje ir pasaulyje. Dabartinė ekonominė situacija, taip pat elektromobilių plėtra, iš tikrųjų skatina vidutinio transporto priemonių amžiaus didėjimą. Kai automobiliai sensta, atsarginių dalių paklausa ima krypti kita linkme.

Su 15 metų automobiliu garaže, savininkas turėtų galėti pasirinkti dalis su tinkama kaina ir kokybe. Čia atsiranda „DRIVE+“ pasiūlymas. Šias dalis tiekia „NEXUS“ ir jas kuria bendradarbiaujant su patikimomis įmonėmis. Jų specifikacija yra kiek žemesnė nei OE produktų, bet jie vis tiek išlaiko aukštą kokybės lygį už didelį kainos sumažinimą.

Norime tiekti kokybiškus produktus vartotojui. Šiandien automobilių savininkai dažnai nežino, kada parduos savo automobilį, ar jie laikys jį ilgai, ar galbūt lauks naujosios elektromobilių baterijų kartos ir tik tada pereis prie kito automobilio? Manome, kad daugiau nei 10 metų automobilių savininkai vis dar gali investuoti į savo automobilius, bet (pvz., dėl minėto neapibrėžtumo ateityje) tikisi pigesnių produktų. Norėdami suteikti jiems tai, turite šiek tiek sumažinti produkto specifikaciją, bet tai nereiškia, kad reikšmingai sumažinsite kokybę. Mūsų tikslas yra pasiūlyti geras prekes 30% mažesne kaina palyginti su OES sektoriumi.

Ar jūsų prekė nėra problema kai kuriems jūsų partneriams – dalių platintojams? Juk daugelis jų turi savo prekės ženklus.

Priešingai, kai pristatėme „DRIVE+“, mus paskatino mūsų partnerių pasiūlymai! Iš tikrųjų daugelis jų, įskaitant tuos Europoje, neturi savų automobilių dalių prekės ženklų. Daugelis planavo juos paleisti, bet dėl įvairių priežasčių – išlaidų taip pat – to nepadariau. Kiti partneriai, priešingai, įpratę turėti keletą prekės ženklų iš to paties kainų sektoriaus ir rinkos segmento pasiūlyme. Praėjusią savaitę kalbėjausi su vienu partneriu, kuris turi 32 savo prekės ženklus. Klausiau jo: ‘ar jums tikrai reikia tiek daug kaip 32?’. Jis atsakė: Taip, nematome su tuo problemos – galite sėkmingai siūlyti du ar daugiau prekių ženklų tame pačiame rinkos segmente.

Manau, kad visi mūsų partneriai naudos iš bendro „DRIVE+“ tūrinio. Bet kokia mūsų padaryta investicija į logistiką, personalą arba rinkodarą duos vaisių. Pažiūrėsime, kaip viskas vystysis, bet manau, tai yra labai sėkmingo nuotykio pradžia ir geras pavyzdys, kaip atsakome į mūsų partnerių poreikius.

NEXUS sujungia daugiau nei 2200 įmonių iš 137 šalių. Grupės plėtra yra labai dinamiška, ypač atsižvelgiant į tai, kad veikiate tik 10 metų. Kokius planuojate ateities planus – tęsti sparčią plėtrą ar konsolidaciją ir savo struktūrų stiprinimą?

Manau, kad abu. Tiesa, kad mes jau veikiame beveik 140 šalyse, taigi neišvengiamai mūsų tinklas nebeauga taip intensyviai kaip anksčiau, nebent galvotume eiti į Mėnulį ar į erdvę (juokiasi). Tačiau yra keletas šalių, kuriose mūsų vardas yra mažiau žinomas, nei norėtume – tokių kaip Vokietija ir Pietų Korėja. Galime sustiprinti savo poziciją ten ir tai turėtų būti mūsų tikslas.

Apyvartos požiūriu, galime augti dar daugiau nei per pastaruosius 10 metų. Turime didžiulį augimo rezervą sau ir mūsų tiekėjams. Tęsiame struktūrų konsolidavimą ir turime aukštą taip vadinamą atitikties rodiklį, dabar apie 25%. Šiuo metu mes įsitraukę į savo prekės ženklo kūrimą, kuris toliau pagerins šį santykį. Taip pat įsitraukėme stiprinant mūsų platintojų pozicijas konkrečiose šalyse ir regionuose. Tai taip pat yra didelis projektas, reikalaujantis daug investicijų. Ateityje taip pat norime efektyviau pritraukti mūsų partnerius prie tiekėjų, kuriuos skatiname tinkle. Turime visą vandenyną galimybių. Jei paklaustumėte, kaip aš matau NEXUS vertę po 10 metų, aš pasakysiu, kad esame pasirengę ją padvigubinti ateinančiame dešimtmetyje.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!