PSA grupės 1.2 PureTech variklis buvo labai perspektyviai įvertintas jo premjeros metu. Turėdamas tūrį nuo 1.0 iki 1.4 litro, jis ne kartą užėmė pirmąją vietą Metų Variklio rinkimuose. Agregatas pajėgė suburkti labai gerus įvertinimus dėl savo darbo parametrų, pasiūlydamas aukštą sukimo momentą jau esant žemam sukimosi greičiui. Tačiau laikui bėgant paaiškėjo, kad jame taikytos technologijos nėra tokios patvarios, kaip buvo žadėta.
Diržo su oleju vonia – Achilo kulnas 1.2 PureTech variklyje
1.2 PureTech agregatas buvo išleistas tiek su turbininiu, tiek kaip įprastinis atmosferinis konstrukcija. Variklis taip pat pasižymėjo gera darbo kultūra – kaip tricilindriniui varikliui. Konstruktoriais buvo nuspręsta jame naudoti oleju teptą diržą. Šis sprendimas turėjo sumažinti trintį ir užtikrinti mažesnį degalų sąnaudą, taip pat prailginti diržo eksploatacijos laiką. Tačiau diržas nesėkmingai palaikė kontaktą su aliejumi, dėl to pradėjo sluoksniuotis. Tuo pačiu aliejus tapo užterštas, o aliejus siurblio filtras buvo užsikimšęs.
Naujausia PureTech variklių karta naudoja grandinę vietoj diržo, kas turėtų išspręsti šią problemą. Tačiau senesnėse konstrukcijose rimti gedimai kartais pasireikšdavo esant tik keliolika tūkstančių kilometrų rida. Iš pradžių buvo numatyta, kad diržas turėtų būti keičiamas kas 160 tūkst. km. Gamintojas pakeitė rekomendacijas dėl diržo keitimo į 100 tūkst. km. arba kas 6 metus.
Aliejaus suvartojimas 1.2 PureTech – mažinant variklio tūrį susidariusio poveikis?
Panašiai kaip ir kitos mažo tūrio variklio blokai, 1.2 PureTech variklis yra linkęs vartoti aliejų. Mechanikai atkreipia dėmesį, kad viena iš priežasčių yra sumažintas tarpą tarp žiedų.
– Vienas iš pagrindinių mažo tūrio variklių, įskaitant 1.2 PureTech,variklių aliejaus sąnaudų priežasčių yra sumažintas žiedų storis. Senajame Peugeot 205 su 1.1 36 kW varikliu naudotos 1,5 mm, 2 mm ir aliejinės 4 mm storio žiedai. Peugeot 206 1.1 su 40 kW jau buvo 1,5 mm, 1,5 mm ir 2,5 mm žiedai. Dabartiniais laikais, kai ES emisijos normos verčia gamintojus keisti variklių charakteristikas, turime 1.2 PureTech su 1 mm, 1 mm ir 2 mm storio žiedais, o variklio galia – 61 kW. Labai dažnai, kai išardome tokį variklį, kurio rida yra apie 100000 km, žiedai būna užstrigę cilindrų ėrėmėse. Pastebima taip pat bloga cilindrų ovalizacija. Mano manymu, tai yra dėl purvo, kuris kaupiasi ant žiedų ir prasiskverbia į tarpus, o tai sukelia cilindro paviršiaus pažeidimą. Kai tik nusidėvėjimas tampa per didelis, pradeda įsiurbti aliejų. Keletą kartų mums pavyko atkurti mažos ridos variklius, kurie jau vartojo 1l aliejaus per 1000 km, naudojant variklio aliejaus skalavimą. Variklio blokai pradėjo veikti lygiai ir gerokai sumažėjo aliejaus suvartojimas, – sako Jacek Kiliński, nepriklausomo serviso „Reno Max“, specializuotojasi prancūziškų automobilių srityje, savininkas.
Problema gali būti ypač pastebima turbo varikliuose, kur nepaisant ženkliai didesnės galios, žiedų storis beveik nesikeičia.
– Turbo 1.2 PureTech variklyje naudojami 1.2 mm, 1 mm ir 2 mm žiedai, tačiau galia – 96 kW. Tokia konstrukcijose, kur slėgio pokyčiai valdo kintamojo laiko diržo ratas, bus sunku išvengti gedimų susijusių su slėgiu ir aliejaus švara. Oleju tepto diržo naudojimas, kuris į variklio sistemą išmeta teršalus, prisideda prie problemų su aliejaus siurblio valdymu (elektroventilių valdymas). Dėl to kitos sistemos susiduria su nepakankamu tepimu. Mano nuomone turėtų būti sumažintas atstumas tarp aliejaus tikrinimų, o nuo pirmojo tikrinimo kiekvieną kartą naudoti skalavimą, – priduria Jacek Kiliński.
1.2 PureTech variklio vožtuvų reguliavimas gali sukelti didelius išlaidas
1.2 PureTech variklis neleidžia reguliuoti vožtuvų tarpų naudojant raktą. Todėl klegesio vožtuvai gali reikšti didelius išlaidus šiame agregate.
– Vožtuvų konstrukcija 1.2 PureTech variklyje – tiek turbininiuose, tiek atmosferiniuose varikliuose – remiasi ant įvairių storių stūmoklių (pushrod). Deja, norėdami pakeisti stūmoklį, reikia nuimti rozrządo veleną, o tai reiškia, kad reikia nuimti rozrządą ir apatinį dangtį. Pasirodo, kad kai kuriuose atvejuose geriau išimti variklį ir atlikti darbą ant stendo, todėl vožtuvų reguliavimo kaina yra gana aukšta. 1.2 PureTech yra variklis su Euro 6.2 standartu. Kodėl konstruktoriai nusprendė taip konstruoti? Nežinau. Mes, matyt, einame link to, kad pakeistume visus komponentus, o ne taisyti juos. Kur visame tai ekologija? – atsako Jacek Kiliński.
Mechanikų rekomendacijos dėl mažo tūrio variklių, įskaitant 1.2 PureTech, eksploatacijos apima aliejaus serviso tikrinimą kas 10 tūkst. km, sistemos skalavimą kiekvieno aliejaus keitimo metu, priedą prie aliejaus, užkertančio kelią nuosėdų susidarymui, taip pat priedą prie degalų, neleidžiantį susidaryti nusodintiems angliams.
Komentarai