Ar reikia sureguliuoti geometriją po amortizatoriaus keitimo?

23 kovo 2024, 10:24

Puspakabio geometrijos matavimas dažniausiai atliekamas po rimtesnių puspakabio ar šasijos remonto darbų – pavyzdžiui, po avarinio remonto. Bet ar tai pakanka?

Kada tikrinti geometriją?

Nėra griežtų taisyklių, kaip dažnai reikia tikrinti puspakabio geometriją. Apytikslus kontrolės punktas atliekamas metinėje automobilio patikroso įstaigoje. Naujiems automobiliams pirmas ir pakankamai paviršutiniškas geometrijos tyrimas atliekamas po trijų metų nuo automobilio išvažiavimo iš salonų.

Geometrijos matavimo įrangos tiekėjai atkreipia dėmesį į tai, kad ji turėtų būti tikrinama bent kartą per metus. Automobilio šasija ir puspakabis nuolat patiria apkrovą, o elastingi elementai, tokie kaip metalo-kaučiuko guoliai, kinta deformuojantis. Slenksčiai ir sankabos nusidėvėja, o patys gumos elementai laikui bėgant keičia savo savybes. Visa tai sukelia tai, kad puspakabio geometrija keičiasi su laiku, kol pradeda išauga už leistinas ribas.

Tai patinka ir taisant pakabos ar keičiant jos elementus. Geras pavyzdys yra McPhersono kolona. Daugelyje automobilių galima reguliuoti ratų nuokrypį nuo horizontalaus padėties naudojant juos sujungiančius varžtus, o viršutinė fiksacija, vadinama kolonos slankturiu, nustato vairavimo ašies kampą ir ratų nuokrypį. Reikės atsuktų varžtų ir naujų dalių persidėjimo, kai keičiama McPhersono kolona. Praktiškai neįmanoma surinkti pakabą su naujomis detalėmis taip, kad jos geometrija grįžtų į gamyklinius nustatymus.

Kodėl ratų susitapatinimas yra tokia svarbi?

Pagrindinis parametras, kuris tikrinamas matuojant puspakabio geometriją, yra ratų susitapatinimas. Tai lemia, ar automobilis važiuoja tiesiai ir ar ratų posūkyje juda be slenksčio. Jei susitapatinimas nesilaiko gamintojo rekomendacijų, tiesiame kelyje padidėja judėjimo varžos, kurios sukelia padangų kraštų nusidėvėjimą. O posūkyje vienas valdomųjų ratų nešluoja, nes nejudės į posūkį, kuris išplaukia iš Ackermano principo. Šis principas nurodo, kad vidaus ir išorinio valdomų ratų, sukamuosiuose ašyse, ratų juostos turi būti tame pačiame taške.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!