Veikimo principas ir kryptinių stabdžių trinkelių naudojimo pranašumai

22 vasario 2024, 8:00

Automobilio vairavimo komfortas priklauso nuo daugelio veiksnių, pvz., nuo vibracijos ir triukšmo, kuriuos sukelia stabdžių sistemos veikimas, lygio. Todėl vis populiaresnis sprendimas – kryptinių trinkelių įrengimas, užtikrinantis efektyvų ir tylų transporto priemonės stabdymą.

Automobilių gamintojai daug laiko ir dėmesio skiria savo transporto priemonių naudojimo komfortui užtikrinti. Vienas iš pagrindinių problemų, kurias reikia išspręsti – apriboti iš automobilio sklindančius nerimą keliančius, varginančius garsus. Kryptinių stabdžių trinkelės buvo sukurtos siekiant sumažinti vibraciją ir dėl to stabdžių sistemos keliamą triukšmą. Tinkamo jų įrengimo rezultatas – didesnis stabdymo komfortas.

„Frikcinių medžiagų gamintojų iššūkis – sumažinti stabdant atsirandančius triukšmą ir vibraciją. Siekiant šio tikslo, reikia išlaikyti pagrįstą pusiausvyrą tarp saugumo, komforto ir išlaidų. Išeitis – kryptinių stabdžių trinkelės, kurios nuo klasikinių stabdžių trinkelių skiriasi tuo, kad turi asimetrinę formą. Populiariausios iš jų yra trinkelės su pusapvalėmis išpjovomis amortizacinėje trinkelėje, taip pat trinkelės su asimetriškais frikcinės medžiagos išpjovomis“, – aiškina įmonės „TMD Friction“, kuriai priklauso prekės ženklas „Textar“, PL, CZ, SK pardavimų vadovas Przemysław Przymuszała.

Kryptinių stabdžių trinkeles galima atpažinti pagal išpjovą amortizacinėje plokštėje.

Kaip veikia kryptinių stabdžių trinkelės?

Kryptinių stabdžių trinkelės yra asimetriškos. Į porą įeina trinkelės su vienoda atraminės plokštės forma, tačiau skiriasi detalių apdaila. Šio tipo trinkelės gali būti sėkmingai naudojamos gamykliniuose stabdžių apkabose. Labai svarbus teisingas jų įrengimas .

„Kryptinių trinkelių veikimas pagrįstas svirties principu. Išpjova amortizacinėje plokštėje yra ten, kur ji liečiasi su stabdžių stūmokliu ir nustato trinkelę atitinkamu kampu stabdžių disko atžvilgiu. Trinkelės pirmiausia susisiekia su disku prie išėjimo, o tik tada prie įėjimo. Šis sprendimas žymiai sumažina vibraciją ir triukšmą stabdant, taip pat užtikrina tolygų stabdžių trinkelių susidėvėjimą. Kontaktų diferenciacija įvyksta tik proceso pradžioje. Paskutinėje stabdymo fazėje stūmoklių sukuriama jėga yra didelė, o tai užtikrins, kad trinkelės būtų sulygiuotos su disku“, – sako Przemysław Przymuszała.

Klaidos montuojant kryptinių stabdžių trinkeles

Kadangi reikia palaikyti tinkamą trinkelės paviršiaus ir disko sąveiką, labai svarbu tinkamai sumontuoti kryptines stabdžių trinkeles. Kad tai būtų lengviau, „Textar“ trinkelėse yra rodyklės, rodančios stabdžių disko sukimosi kryptį. Deja, net ir šios iš pažiūros nesudėtingos veiklos metu gali būti padaryta klaidų, kurios sukels vairuotojo nepasitenkinimą ar net taps pagrindu pagrįstam skundui.

„Vidinėje stabdžių disko pusėje ir disko sukimosi kryptimi sumontuota trinkelė su pusapvaliu pjūviu, dėl būdingos formos vadinama „bananų plyšiu“. Ši, vaizdžiai tariant, turi ant jo „užvažiuoti“. Jei trinkelės įstatytos atvirkščiai, netinkama sąlyčio su disku tvarka gali lemti neteisingą trinkelės ir disko trinties mazgo kontaktą ir stabdymo metu girgždančių garsų atsiradimą. Kad išvengtumėte diegimo klaidų, tiesiog perskaitykite instrukcijas, pateiktas su kiekvienu „Textar“ stabdžių trinkelių paketu“, – sako „TMD Friction“ PL, CZ, SK pardavimų vadovas Przemysław Przymuszała.

„Textar“ prekės ženklo atstovų patirtis rodo, kad painiava dėl šalutinių ir kryptinių stabdžių trinkelių montavimo kryptį yra dvi dažniausiai daromos klaidos montuojant šias dalis. Trečia – palikti apsauginę juostelę ant stabdžių trinkelės.

„Textar“ siūlo daugiau nei 1600 lengvųjų automobilių stabdžių trinkelių.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!