Hibridiniai automobiliai Europos keliuose tampa vis labiau paplitę. Daliai jų garantinis laikotarpis nebegalioja, o jų savininkai remonto galimybių ieško nepriklausomose dirbtuvėse. Ar dirbtuvėse remontuojami automobiliai su aukštos įtampos sistemomis?
Kviečiame susipažinti su daugelyje Europos šalių atliktų tyrimų rezultatais.
Kaip dažnai dirbtuvėse remontuojami hibridiniai ar vien elektriniai automobiliai?
Hibridinių ir elektromobilių pardavimai Centrinėje Europoje nuolat auga, nors jie vis dar yra mažuma visame automobilių parke. Į klausimą, ar jie imasi hibridinių ar elektromobilių remonto, nepriklausomų dirbtuvių atstovai atsako teigiamai. Kita vertus, daugiau nei pusė tokių automobilių neremontuoja, o papildomai trečdalis tai daro labai retai, pasitaiko tai kartą per kelis mėnesius. Kalbame apie nepriklausomus dirbtuves, veikiančias Vidurio Europoje (CEE). Skirtingi rezultatai gauti apklausiant Vakarų Europos dirbtuvių atstovus, atstovaujamus Italijos ir Didžiosios Britanijos dirbtuves. Šiuo atveju tik 20 % dirbtuvių neremontuoja a hibridinių ir elektrinių automobilių.
Ar hibridinių ir elektrinių automobilių remontas yra pelningas verslas dirbtuvių savininkams?
Daugiau nei 36 % apklaustų Centrinėje Europoje (CEE) veikiančių remonto dirbtuvių atstovai mano, kad hibridinių ar grynai elektrinių automobilių remontas yra arba bus pelningas ateityje. Pesimistiškiausi šiuo klausimu yra slovakai, kurie pelną remontuodami šiuos automobilius mato tik kas septintas.
Tiesa, reikia pridurti, kad beveik pusė nepriklausomų remonto dirbtuvių (CEE) atstovų negali komentuoti tokių transporto priemonių remonto pelningumo. Kaip ir remonto dažnumo atveju, taip ir čia Italijos bei Didžiosios Britanijos dirbtuvių atstovai turi kitokią nuomonę nei Centrinėje Europoje veikiančių dirbtuvių.
– Ar šiandien verta pradėti teikti paslaugas, susijusias su elektrinių ir hibridinių automobilių remontu nepriklausomose dirbtuvėse? Automobilių remonto dirbtuvių požiūriu, šiame kontekste būtų trivialu detaliai plėtoti argumentus apie būtinybę tausoti aplinką, didinti pajamas pritraukiant naujų klientų ir didinant jų lojalumo lygį, siūlant platesnį – brangesnį – paslaugų spektrą, kuriant modernų įvaizdį – sako Wit Wyborski, „Alliance Automotive Group“ Lenkijos generalinis direktorius. Neabejotinai svarbu, kad poreikis investuoti į įrangą ir įrankius, elektromechanikų ir diagnostikų mokymą, prieigą prie duomenų ir atitinkamą dalių bei technologijų asortimentą yra už daugelio atskirų dirbtuvių galimybių. Tikrai dar anksti kompleksiškai vertinti realią pridėtinę vertę, įskaitant matematinį elektromobilių remontų pelningumą, tačiau, mūsų nuomone, nuo šių iššūkių verta ne bėgti, o juos priimti išmintingai – priduria „Alliance Automotive“ grupės atstovas.
Kaip dabartinė elektrinių ir hibridinių automobilių techninė priežiūra atitinka pelningumo viziją?
Palyginus abi pateiktas diagramas, galima padaryti keletą įdomių išvadų. Viskas rodo, kad dirbtuvių atstovai pastebi potencialą užsidirbti remontuodami tokius automobilius. Sakančių, kad hibridinių ar elektrinių automobilių remontas yra pelningas, yra bent dvigubai daugiau, nei šiandien yra nuolat tokius remontus atliekančių dirbtuvių. Pažvelkime į tyrimo rezultatus šiek tiek plačiau. Tokią nuomonę patvirtina tiek dirbtuvės, kurios tokius remontus atlieka dažnai, tiek ir rečiau.
Nors, nepaisant visko, nemaža dalis dirbtuvių atstovų pripažįsta šiuo metu negalintys to objektyviai įvertinti.
Komentarai