Kaskart išsikrovus automobilio akumuliatoriui, ypač jeigu taip nutiko neseniai, neskubėkime jo keisti nauju. Jau rašėme apie tai, kaip įkrauti akumuliatorių. Tačiau kartais kyla su tuo susijusių klausimų, į kuriuos rasti atsakymų nėra lengva. Vienas tokių – ar galima akumuliatorių krauti tuo metu, kai jis yra prijungtas prie automobilio? O gal vis dėlto geriau bateriją atjungti ar net parsinešti namo, kur sąlygos krauti būtų geresnės, o ir akumuliatorius, kaip sakoma, „po akimis“?
Bėgant laikui, akumuliatorių krovimo procesas tobulėja. Automobiliai apginkluojami moderniausiomis įkrovimo galimybėmis. Vienas ryškiausių to pavyzdžių yra regeneracinis akumuliatoriaus krovimas naudojant stabdžių sistemą. Akumuliatoriai tampa ištvermingesni, reikalauja vis mažiau priežiūros. Gerokai praėjo laiko nuo tada, kai patys galėjome akumuliatorių papildyti elektrolito. Šiuo metu dauguma akumuliatorių yra „neaptarnaujami“, o pamėginę tai padaryti, pažeistume garantinio aptarnavimo sąlygas. Tobulėjant elementams ir automobilių pramonei vis labiau pasikliaujant elektronine įranga, atjungę akumuliatorių, galime susidurti su didesniais nemalonumais nei po vidutinio sunkumo eismo įvykio. Neatsidarantys arba patys netikėtai atsidarantys automobilio langai, girlianda lempučių skydelyje – kur kas rimtesni padariniai nei tik sustojęs automobilio laikrodis arba radijo imtuvo prašymas įvesti „saugos kodą“, kurio nė akyse neteko matyti, kai įsigijote automobilį.
Taigi, automobiliams, kuriuose didžiąją dalį mechanizmų valdo įvairūs valdymo blokai, akumuliatoriaus krovimas atjungus nuo automobilio yra labai nerekomenduojamas, jau nekalbant apie jo pašalinimą iš esamos vietos. Tai patvirtina ir faktas, kad dažniausiai tokių automobilių akumuliatoriai laikomi bagažinėje, uždaroje erdvėje, o variklio skyriuje yra specialios įkroviklio prijungimo vietos. Jos naudojamos ir automobiliui užvesti naudojant kitą automobilį. Todėl „Autoaibės“ siūlomi akumuliatorių įkrovimo įrenginiai yra tinkami palikti krauti automobilio bateriją be pertraukos per naktį, visą savaitę ar net mėnesį. Specialūs algoritmai pristabdo įkrovą, pajutus, kad akumuliatorius jau įkrautas, ir atnaujina ją akumuliatoriui bent šiek tiek nusėdus.
Automobiliai, pasirodę rinkoje prieš daugiau nei dvidešimt metų arba naudojantys akumuliatoriaus energiją tik variklio darbui, šviesoms ir mėgstamai radijo stočiai leisti, didelių akumuliatoriaus krovimo būdų apribojimų neturi. Į kai kuriuos jų netgi buvo įmontuojami masės jungikliai, kurie, ilgesniam laikui paliekant automobilį be priežiūros, buvo išjungiami norint, kad akumuliatorius neišsikrautų dėl stovėjimo. Vienintelis nepatogumas, kuriuo tokių automobilių vairuotojai gali skųstis atjungę akumuliatorių, – tai sustojęs laikrodis. Nors jeigu lankotės „Autoaibės“ parduotuvėse, tikriausiai žinote, kad vietoj paprasto skydelio laikrodžio siūlome patogesnių alternatyvų (kai kurios net parodo ir lauko, ir automobilio vidaus temperatūrą). Taigi, jeigu nuspręsite akumuliatorių įkrauti kitoje aplinkoje nei automobilis, dėl to jokių nepatogumų nepatirsite. Tai ypač svarbu, jeigu gyvenate ne privačiose, o bendro naudojimo valdose.
Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad akumuliatoriaus krauti naudojant buitinį kroviklį nerekomenduojama įjungus automobilio variklį, – tuo laiku akumuliatoriaus krovimu rūpinasi automobilio generatorius. Paprastai užvedimo metu sunaudota akumuliatoriaus energija atkuriama per 20 minučių variklio darbo.
⚠ Nesvarbu, ar akumuliatorių įkrausite automobilyje, ar išėmę iš jo, laikykitės saugumo reikalavimų. Pirmiausia junkite teigiamą akumuliatoriaus polių, tik tada neigiamą. Atjungdami elkitės priešingai: pirma atjunkite neigiamą, tik tada teigiamą polių. Tai padeda išvengti galinčių kilti kibirkščių tarp teigiamo ir neigiamo polių. Taip pat atkreipkite dėmesį į tai, kokį polį kroviklyje jungiame su kokiu poliumi akumuliatoriuje.
/https://www.autoaibe.lt/patarimai/ar-galima-krauti-akumuliatoriu-neisemus-automobilio.html
Komentarai