Per pastaruosius du mėnesius su redakcija draugaujanti automobilių remonto dirbtuvė dvi „Magneti Marelli“ pagamintas naujų „Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ linijų kondicionierių aptarnavimo stoteles. Nors sezonas dar neprasidėjo, mechanikams pavyko įtikinti gana nemažą būrį vairuotojų atlikti techninę sistemos priežiūrą. Su jų pagalba sudarėme komentarų ir pamąstymų apie išbandytą įrangą sąrašą, kuris tikrai pravers kiekvienam, svarstančiam apie kondicionierių įsigijimą.
Kaip naudojamos „Magneti Marelli“ pagamintos „Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ stotelės? Kasdieniai įspūdžiai.
Įrenginiai, kurie buvo mūsų redakcinio testo objektas, buvo pristatyti pirmame straipsnyje apie juos. Jį galite perskaityti ČIA. Tik priminsime, kad išbandėme naujų produktų linijų, kurios neseniai praturtino „Magneti Marelli“ pasiūlą, stoteles. „Alaska Prime“ – tai biudžetinė linija, kuri turi pasižymėti palankiu funkcionalumo ir kainos santykiu, o „Alaska EVO“ linija – populiariausi, geriausiai įvertinti prekės ženklo produktai.
Bandomame komplekte biudžetinės linijos „Prime“ stotelės pritaikyta tvarkyti naująjį šaldymo agentą R1234yf, o kaip priedą (galima įsigyti papildomai) turi šaldymo agento identifikatorių. Stotelė „Alaska EVO“ pritaikyta senam R134a šaldymo agentui, o lyginant su bazine versija, jos papildoma įranga yra integruotas spausdintuvas.
Mūsų dirbtuvėje mechanikai dalyvavo įrangos pristatyme ir pirminiuose įrenginių naudojimo mokymuose. Dirbtuvėje su oro kondicionavimo sistema buvo tvarkoma ir anksčiau, tokio tipo paslaugos jos pasiūloje buvo šešerius metus. Tiek taip laiko naudojamos žinomo gamintojo mašinos. Palyginti su jomis, kasdienis darbas su „Magneti Marelli“ stotelėmis buvo lengvesnis, o gal labiau varginantis?
– Pripažįstu, kad mums reikėjo šiek tiek laiko „persijungti“, – sako Krzysztof Włodarczyk, dirbtuvės, kurioje buvo atliktas bandymas, savininkas. – Mūsų senos mašinos leido tik rankiniu būdu valdyti sistemą, o „Magneti Marelli“ stotelėse daugelis funkcijų automatizuotos. Taigi mes visiškai nekontroliuojame proceso, tačiau tai mūsų tikrai netrukdo. Tai galima padaryti ir rankiniu režimu, tuo tarpu automatika yra naudinga mechanikui, pagreitina jo darbą, tačiau reikia prie to šiek tiek priprasti. Kai paslaugą atliekame automatiniu režimu, iš esmės galime pasirūpinti ir kitais dalykais, o tai sutaupo daug laiko. Jei kažkas bus negerai, mašina nutrauks procesą ir informuos mus apie priežastį.
Mechanikai taip pat atkreipė dėmesį į stotelės naudojimo patogumą. Stotelė vartotoją veda žingsnis po žingsnio, neleidžiant jam suklysti. Tačiau jie pareiškė, kad kai kurias procedūras norėtųsi paspartinti…
– „Magneti Marelli“ stotelės tinka žmonėms, kurie iki šiol mažai bendravo su kondicionavimo technine priežiūra – turi kvalifikaciją, bet neturi patirties. Mašinos „pasako“, ką daryti ir kokia tvarka. Patyrusius operatorius ši procedūra laikui bėgant gali šiek tiek erzinti. Paspartinti veiksmų čia nėra galimybės“, – priduria Krzysztof Włodarczyk.
Mechanikai pranešė apie panašius jausmus dėl efektyvumo testo, kurį mašinos visada atlieka pasibaigus sistemos priežiūrai. Tai užtrunka apie 3-4 minutes ir vyksta patikrinimas, ar oro kondicionavimo sistema tinkamai veikia. Mechanikų teigimu, testas ne visada reikalingas – pvz., po sistemos remonto, kai žinome, kad ji tinkamai veikia, papildomas patvirtinimas nereikalingas. Tačiau, mūsų kuklia nuomone, papildomą oro kondicionavimo sistemos patikros procedūrą sunku laikyti defektu, juolab kad ji gali būti bet kada nutraukta arba išvis galima jos atsisakyti (stotelė klausia, ar reikia atlikti šį testą) .
Dirbdami su įrenginiais mechanikai pastebėjo aukštą mašinose naudojamo siurblio efektyvumą. Įdomu tai, kad tai palyginti mažas siurblys, jo srautas yra 50 litrų per minutę. Kai kurios rinkoje esančios mašinos turi siurblius, kurie siūlo daugiau nei 200 litrų per minutę. Taigi iš kur tokios mechanikų įžvalgos?
– Nepaisant teoriškai mažo srauto, siurblys veikia labai gerai, nes yra optimaliai sukalibruotas. Labai svarbu, kad vakuumo susidarymo proceso ir sandarinimo metu jis išlaikytų stabilų neigiamą slėgį,– sako Grzegorz Toczyński, „Magneti Marelli“ techninio aptarnavimo specialistas.
Atlikę testą mechanikai pripažino, kad siurblys labai gerai išlaikė slėgį net ir aptarnaujant transporto priemones, kuriose oro kondicionavimo sistemoje yra nesandarumas. Sistemoje sukuriant vakuumą, jo lygis labai greitai nukrenta iki -1 baro ir yra stabiliai palaikomas per visą vakuumo susidarymo etapą.
„Alaska“ kondicionierių aptarnavimo stotelės darbo režimai
Įpratę eksploatuoti naujas mašinas, mechanikai pirmiausia ėmė vertinti automatinį darbo režimą, kuris pasirodė tinkamas aptarnauti daugumą techniškai prižiūrimų ir remontuojamų automobilių. Ji paleidžiama su dideliu jutikliniu ekranu „EVO“ stotelės atveju arba monochrominiame ekrane „Prime“ stotelės atveju. Programinė įranga žingsnis po žingsnio veda per visą procesą.
„EVO“ ir „Prime“ stotelių atveju, reikiamu momentu iš sąrašo galima pasirinkti aptarnaujamą transporto priemonės modelį. Po to įrenginys automatiškai priskiria automobilio kondicionavimo sistemos duomenis, kuriuos operatorius gali peržiūrėti. Remiantis automobilio techniniais duomenimis stotelė automatiškai parenka aptarnavimo metu tiekiamos alyvos kiekį. Jei operatorius norėtų pakeisti nustatymus, pvz., padidinti alyvos kiekį, nes sistemoje buvo pakeistas kondensatorius – tai galima padaryti rankiniu būdu, pasirinkus atitinkamą papildomą vertę. Jei operatorius priima numatytuosius parametrus, jis tik patvirtina procesą vienu paspaudimu ir mašina pati atlieka aptarnavimą. Jei proceso metu iškyla problema, operatorius bus informuotas ekrane rodomu pranešimu. Tačiau tai nereiškia, kad reikės pabaigti aptarnavimą rankiniu režimu. Stotelė turi funkciją, kuri leidžia saugiai užpildyti sistemą sudėtingomis darbo sąlygomis.
– Visos mūsų mašinos turi „Secure Charge“ funkciją, t.y. saugų oro kondicionavimo sistemos užpildymą. Tai patentuotas metodas, leidžiantis papildyti šaldymo agentą sistemoje sudėtingomis sąlygomis. Tokios sąlygos dažniausiai būna vasarą, esant aukštai temperatūrai. Tada automobilio oro kondicionavimo sistemoje yra didelis slėgis, todėl sunku suleisti agentą. Mašina vykdo tai ne su šildymo diržu, užsegamu ant baliono, kaip tai atsitinka konkurentų įrenginiuose, bet su specialia valdymo sistema. Jis suleidžia agentą per vieną žarną, kita ištraukdama jį iš sistemos ir reikiamu momentu (kai pasiekiama nustatyta vertė) nutraukia srautą, todėl sistema būna užpildyta. Procedūra netrunka ilgai, pagreitina darbą net ir ekstremaliomis sąlygomis karštomis dienomis, – sako Grzegorz Toczyński iš „Marelli“ įmonės.
Mūsų testo metu karščio nebuvo, tačiau „EVO“ stotelė nustebino mechanikus, kai, veikdama automatiniu režimu, susidūrė su sistemos užpildymo problema (kurią galėjo lemti žema lauko temperatūra – šalna, pirmadienio rytas vis dar neįšilusioje dirbtuvėje). Stotelė parodė pranešimą uždaryti aukšto slėgio vožtuvą ir įjungti oro kondicionierių automobilyje. Tada ji pradėjo žemo slėgio pildymo režimą ir darė tai impulsais, kol buvo pasiekta nustatyta vertė. Mechanikai anksčiau taip užpildydavo sistemą, bet visada rankiniu režimu.
„Magneti Marelli“ „Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ – išskirtiniai bruožai
Mechanikai greitai priprato prie „Magneti Marelli“ stoties valdymo. Per visą testavimo laikotarpį jie nepastebėjo jokių klaidų ar nesuprantamo mašinų „elgesio“, kuris nebūtų atsiradęs dėl operatoriaus klaidų. Žinoma, taip pat nebuvo gedimų, kurie būtų ypač keltų nerimą, atsižvelgiant į tokį trumpą naujų įrenginių bandymo laiką. Jei jie būtų atsiradę, techninės priežiūros centro darbuotojui tektų aplankyti tik vieną iš išbandytų stočių – biudžetinį „Prime“ modelį. „EVO“ stotis turi „WiFi“ modulį, leidžiantį atlikti nuotolinę diagnostiką. „Marelli“ įmonės techninės priežiūros centras gali nuotoliniu būdu prisijungti prie stotelės ir patikrinti gedimo priežastį. Daugeliu atvejų galima jį pašalinti nuotoliniu būdu arba pateikti operatoriui instrukcijas. Įvykus rimtesniam gedimui ir, pvz., prireikus keisti komponentą, techninės priežiūros centro darbuotojas, žinoma, atvyks į vietą. Gamykliškai „Magneti Marelli“ stotelėms nuo mašinos paleidimo (įvedant atrakinimo kodą) datos, suteikiama dvejų metų garantija.
Kad stotelės kuo ilgiau veiktų patikimai, jos turi būti tinkamai prižiūrimos. Jei stotelės yra iš „Alaska“ linijos, operatoriui nereikia užsirašyti atitinkamų intervalų kalendoriuje. Pačios mašinos primena apie techninės priežiūros procedūras. Ypač svarbi jų savybė yra siurblio alyvos regeneravimo funkcija. Ją turi visos „Magneti Marelli“ pasiūlymo kondicionierių aptarnavimo stotelės.
– Įjungus mašiną po tinkamo laiko intervalo (pagal nutylėjimą 7 dienos), mašina paklausia operatoriaus, ar ji turėtų atlikti alyvos regeneraciją. Jei sutinkame, mašina išvalo alyvą vakuuminiame siurblyje, prailgindama jo tarnavimo laiką. Laikantis šios veiklos, t. y. sistemingo regeneravimo, griežtumo, eksploatavimo laikas gali pailgėti iki 1000 darbo valandų ir nereikės dažnai keisti alyvos siurblyje. Regeneravimo procesas trunka apie valandą. – pasakė Grzegorz Toczyński, „Magneti Marelli“ techninio aptarnavimo specialistas.
„Magneti Marelli“ „Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ stotelės – mechanikų nuomonės
Abi mūsų teste dalyvaujančios stotelės sulaukė gerų aptarnavimą atliekančių mechanikų atsiliepimų. Kaip pagrindinius „Alaska EVO“ stotelės privalumus jie nurodė veikimo valdymo ir skaidrumą, pasiekiamus dėl didelio jutiklinio ekrano ir ant cilindrų pakelto korpuso, leidžiančio pasiekti mašinos komponentus atleidus vieną svirtį. Dar vienas dirbtuvės įvertintas patogumas buvo „WiFi“ ryšys, kurį įgalina stotis. Ataskaitos apie atliktą kondicionavimo sistemos techninę priežiūrą gali būti siunčiamos tiesiai į įmonės kompiuterį ir ten rodomos arba siunčiamos klientui. Išbandytoje stotelėje taip pat yra integruotas spausdintuvas, kuris „Marelli“ pasiūloje yra kaip papildoma įranga. Tai leidžia atspausdinti ataskaitą iškart pasibaigus techninei priežiūrai, nereikia eiti prie kompiuterio. Tai neabejotinai greičiausias sprendimas. Tačiau abi išbandytos mašinos taip pat turi USB prievadą, kurio pagalba ataskaitas galima išsaugoti USB atmintuke.
„Alaska Prime“ stotelė, kaip pigesnis įrenginys, negali prilygti „EVO“ stotelei nei aptarnavimo patogumu, nei greičiu. Tačiau turi savo privalumų. Pirma, ji yra daug pigesnė. Mūsų bandyme dalyvavo „Prime“ stotelė, kuri buvo pritaikyta aptarnauti naują šaldymo agentą. Dirbtuvėje, kurioje vyko bandymas, automobiliai, kurių sistemoje turi R1234yf, pasirodo daug rečiau. Dažna naujesnių transporto priemonių savininkų tendencija – jau pirmame didesniame sistemos aptarnavime pakeisti gamyklinį R1234yf agentą senesniu R134a. Priežastis paprasta – žemesne senojo agento kaina. Dirbtuvių darbuotojai pripažįsta, kad išbandytų stotelių komplektas atitiko jų poreikius. Biudžetinė stotelė „Prime“ buvo naudojama rečiau. Dirbtuvės savininkas pripažino, kad naujojo agento brangios stotelės įsigijimas būtų investicija, kuri atsipirktų gana ilgam.
Tačiau kaina – ne vienintelis „Prime“ stoties pranašumas „EVO“ atžvilgiu. Paradoksalu, bet mažesni jos matmenys ir silpnesnė įranga (be alyvos svarstyklių) yra naudingi naudojant neįprastose situacijose. Nedidelę „Prime“ stotelę lengva supakuoti į bagažinę ir išvežti už dirbtuvės ribų – pvz., tvarkyti oro kondicionierių statybinėse ar žemės ūkio transporto priemonėse, kurios nevažinėja viešaisiais keliais. Paprastesnė alyvos tiekimo sistema yra atspari smūgiams ir vibracijai. Nėra baimės sugadinti ar dereguliuoti svarstykles, nes jų tiesiog nėra.
Testuojama „ALASKA PRIME“ stotelė aptarnauja sistemas, užpildytas naujuoju R1234yf šaldymo agentu.
Išbandytoje „Prime“ stotelėje buvo elementas iš papildomos įrangos sąrašo, kuris sulaukė labai gerų mechanikų atsiliepimų. Kalba apie šaldymo agento identifikatorių. Mechanikų teigimu, šis įrenginys labai praverčia dėl populiarėjančios tendencijos oro kondicionavimo sistemą pildyti ne gamyklinėmis dujomis. Jei sistemoje yra švarus agentas, identifikatorius rodo jo pavadinimą. Bandymo metu atsitiko, kad transporto priemonėje, kurioje gamykliškai buvo R1234yf dujos, identifikatorius aptiko grynų R134a dujų. Nevienalyčių mišinių atveju įrenginys nepateiks dujų sudėties, o įspės, kad sistemoje yra kitoks turinys, nei turėtų būti. Mechanikų teigimu, automobiliuose iš „prekiautojų“, kurie dažniausiai beveik iš karto patenka į remonto dirbtuves, oro kondicionavimo sistemose galima rasti propano-butano ar anglies dvideginio. Pardavėjo tikslas paprastas – laikinai atkurti oro kondicionavimo sistemos veikimą. Tačiau mechanikas niekada nėra tikras, kokios dujos yra sistemoje ir kaip jas atgauti, todėl efektyvus šaldymo agento identifikatorius yra labai naudinga priemonė.
Šaldymo agento identifikatorius
Ar verta pirkti „Magneti Marelli“ „Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ linijų stoteles?
Remdamiesi mechanikų nuomonėmis ir mūsų pačių pastebėjimais, stotelės, kurios dalyvavo mūsų bandyme, galime laikyti vertomis rekomendacijų. Tai geros kokybės įrenginiai, pagaminti Italijoje, turintys daug naudingų ir darbą palengvinančių funkcijų. Ypač įdomus pasiūlymas, žinoma, yra „Alaska EVO“ stotelė, kurioje yra nemažai modernių techninių sprendimų. „Prime“ stotelė, savo ruožtu, yra tirai gera biudžetinė įranga, paruošta darbui dirbtuvėse ir už jos ribų.
Kondicionierių aptarnavimo stotelės pirkimas tai rimta investicija, todėl verta atidžiai apsvarstyti „Magneti Marelli“ kainos pasiūlymą. Palyginti su tiesioginiais konkurentais, siūlančiais panašius sprendimus, itališkam prekės ženklas vertinamas gana gerai. Žinoma, visada verta pasitikrinti galimybę gauti papildomų nuolaidų, todėl rekomenduojame kreiptis tiesiogiai į įmonės atstovus. Tikimės, kad su slaptažodžiu „MOTOFOCUS“ galėsite gauti papildomą nuolaidą, kaip dovanėlę už tai, kad pasiekėte mūsų straipsnio pabaigą.
Komentarai