Testuojame naujas „Magneti Marelli“ kondicionierių aptarnavimo stoteles

29 kovo 2022, 13:59

Su mūsų redakcija bendradarbiaujančiame autoservise įrengtos dvi kondicionierių aptarnavimo stotelės iš naujos „Magneti Marelli“ prietaisų linijos. Naudotojams taip pat buvo surengtas įvadinis mokymas. Per artimiausias savaites stotelės bus testuojamos įprastomis ir neįprastomis naudojimo sąlygomis.

„Magneti Marelli Alaska Prime“ ir „Alaska EVO“ kondicionierių aptarnavimo stotelių bandymas

Atėjo laikas patikrinti pavasario naujienas „Magneti Marelli“ pasiūloje, tai yra naujus kondicionierių aptarnavimo įrangos modelius. Kalbama apie ALASKA PRIME ir ALASKA EVO linijos stotelės. PRIME – tai biudžetinė linija, pasižyminti palankiu funkcionalumo ir kainos santykiu. EVO liniją sudaro populiarūs „Magneti Marelli“ produktai, kurie šiuo metu pirmauja oro kondicionavimo segmente. Visos mašinos gaminamos Italijoje.

Iš viso „Magneti Marelli“ pasiūlą papildė keturios naujos stotelės, tačiau mūsų bandyme dalyvavo dvi mašinos – „ALASKA EVO“ stotelė, naudojanti senąjį R134a šaldymo agentą ir „ALASKA PRIME“, naudojanti R1234yf šaldymo agentą. Šis komplektas puikiai tinka autoservisams, kurie daug dažniau aptarnauja sistemas, užpildytas senuoju šaldymo agentu (R134a), nei naujuoju R1234yf. Todėl dažniau bus naudojama stotelė iš pirmaujančios linijos, o rečiau – iš biudžetinės linijos. Svarbi rinkos tendencija, apie kurią mus informavo autoserviso personalas – naujesnėse transporto priemonėse, kurios parduodamos su R1234yf dujomis, kondicionieriaus sistema užpildoma senuoju R134a šaldymo agentu. Tokias operacijas klientai atlieka dėl mažesnių išlaidų, o vėliau apie tai neinformuoja kito autoserviso, kuris atlieka kondicionieriaus sistemos aptarnavimą. Tai idealios sąlygos išbandyti šaldymo agento identifikavimo prietaisą, kuris yra papildomas priedas visoms naujoms „Magneti Marelli“ stotelėms. Be jo, taip pat patikrinsime integruotą „ALASKA EVO“ stotelės spausdintuvą, kuris leidžia iškart po aptarnavimo išspausdinti ataskaitą.

Kitame straipsnyje (po kiek daugiau nei mėnesio) pateiksime bandymo suvestinę su stoteles naudojančių mechanikų nuomonėmis ir pamąstymais.

„Magneti Marelli“ kondicionierių aptarnavimo prietaisų paleidimas autoservise – kaip tai daroma?

Prietaisai į autoservisą atkeliavo ant padėklų, saugiai supakuoti.

Kondicionierių aptarnavimo įrangos įsigijimas autoservisui reiškia ne tik poreikį investuoti papildomas lėšas, bet ir rasti laiko ir jėgų išmokti dirbti su nauja įranga. Šiuo metu daug gamintojų stengiasi, kad pradinis mašinų naudojimo etapas klientams būtų kuo paprastesnis. „Magneti Marelli“ prietaisų paleidimą atlieka kvalifikuotas serviso technikas. Tai būtina dėl pareigos registruoti kiekvieną stotelę ir ją atrakinti įmonės vidinėje sistemoje. Registracijos dėka vėliau galima teikti techninę pagalbą – stotelėms su WiFi ryšiu, pavyzdžiui, „Alaska EVO“, pagalba gali būti teikiama internetu. Serviso technikas gali nuotoliniu būdu prisijungti prie stotelės kompiuterio ir nustatyti problemą bei padėti ją išspręsti.

Serviso techniko pagalba yra itin aktuali autoservisams, kurie ankščiau nebuvo užsiėmę kondicionierių aptarnavimu. Vien tik F-dujų kurso lankymas negarantuoja visų reikalingų žinių įgijimą, ypač jei naudojamos mašinos su pažangiomis funkcijomis. Mūsų atveju mechanikai jau turėjo kelerių metų patirtį šioje srityje. Nepaisant to, dėl daugelio „Magneti Marelli“ stotelės galimybių ir funkcijų, mokymo metu iškilo daug klausimų. Po įvado, mechanikai, dalyvaujant serviso technikui, atliko pirmąjį kondicionieriaus aptarnavimą su „Alaska EVO R“ stotele.

Galime pasirinkti automatinį aptarnavimo režimą su optimaliais nustatymais arba individualizuotą režimą.

„Magneti Marelli Alaska EVO“ ir „Prime“ kondicionierių aptarnavimo stotelės – kuo jos išsiskiria?

Testuojamos stotelės skiriasi sudėtingumo laipsniu. „Alaska EVO“ stotelė, esanti viena populiariausių prekės ženklo produktų, pasižymi šiuolaikišku dizainu ir daugybe kasdienį darbą palengvinančių funkcijų. Akį traukia septynių colių jutiklinis ekranas, žymiai palengvinantis valdymą. Jo dėka iš turimos duomenų bazės galime lengvai pasirinkti aptarnaujamą automobilio modelį. Taip pat aiškiai matome stotelės atliekamas operacijas. Siekiant supaprastinti prieigą prie aptarnavimo operacijų, EVO stotelėse naudojama dangčių atidarymo sistema „One-Touch“. Užraktą atleidžiame vienu judesiu, tada ant pavarų pakyla priekinis stotelės dangtis, suteikiantis prieigą prie vidaus.  Šią funkciją ypač įvertino testuojantys autoserviso mechanikai, kurie ankščiau norėdami atlikti aptarnavimą turėjo atsukti stotelės korpusą.

Svarbi „Alaska EVO“ stotelės funkcija yra WiFi ryšys, leidžiantis, ne tik nuotoliniu būdu diagnozuoti gedimą, bet ir gauti prieigą prie kitų funkcijų. Tarp jų yra galimybė atsisiųsti prietaiso naujinimus (nemokamai per 2 metus) arba nuolatinis ryšys su autoserviso kompiuteriu. Atliktų veiksmų ataskaitas galime išspausdinti tiesiai iš stotelės ekrano. Taip pat galime tvarkyti visą atliktų paslaugų dokumentaciją, išsaugodami ją PDF formatu kompiuterio diske arba prijungtame atmintuke (tiek „EVO“, tiek „PRIME“ stotelės turi USB lizdą). Prietaisas taip pat primins apie būtinybę atlikti techninę priežiūrą – filtro ar alyvos keitimą.

Aptarnavimo ataskaitą galime išspausdinti trimis būdais – naudojant integruotą spausdintuvą (už papildomą mokestį), per WiFi ryšį su kompiuteriniu spausdintuvu arba naudojant USB atmintuką, kurioje ataskaitą išsaugosime PDF formatu.

„Magneti Marelli“ stotelė iš „Prime“ linijos – tai pagrindines funkcijas turintis prietaisas, sukurtas atsižvelgiant į palankų kainos ir kokybės santykį. Jis neturi jutiklinio ekrano ar vienu judesiu atidaromo serviso dangčio su pavaromis. Tačiau jis siūlo daugybę standartinių priedų ir plačias išplėtimo galimybes. Šioje stotelėje įrengėme šaldymo agento identifikavimo prietaisą. Jis pasiteisino jau pirmą darbo dieną – nors mechanikai manė, kad sistemoje yra R1234yf šaldymo agentas, identifikavimo prietaisas atpažino R134a.

Šaldymo agento identifikavimo prietaisas atliko savo funkciją jau aptarnaujant pirmąjį kondicionierių.

„Prime“ stotelė yra modelis, skirtas kiek kitokiai vartotojų grupei nei „EVO“. Autoserviso mechanikai nustebo, kad joje nėra alyvos svarstyklių. Tačiau „Magneti Marelli“ niekuo nesiskiria nuo dabartinės konkurentų pasiūlos, kurios pigesni modeliai naudoja panašius sprendimus. Šis modelis gali būti naudojamas kaip mobilus prietaisas, todėl matavimo elementą – svarstykles, būtų sudėtinga naudoti. Supaprastinta konstrukcija (be svarstyklių) yra mažiau pažeidžiama dirbant lauke, o galimybė įpurkšti tikslų alyvos kiekį paspaudus pulto mygtuką palengvina visą procedūrą. „Alaska Prime“ stotelėje taip pat galima užprogramuoti įpurškiamos alyvos kiekį, naudojant automatinį įpurškimo procesą. Pasitaiko ir taip, kad sistemoje yra per daug alyvos – tokiu atveju pašalinusi alyvos perteklių, stotelė į sistemą paduos tokį pat alyvos kiekį. Sumanus vartotojas, atlikdamas rankinę procedūrą pastebės, kad buvo surinktas įtartinai didelis alyvos kiekis, ir rankiniu būdu įves tinkamą kiekį.

Stotelėje taip pat įdiegta „Secure Charge“ funkcija, kuri leidžia užpildyti kondicionieriaus sistemą nepriklausomai nuo aplinkos temperatūros (nenaudojant baliono šildymo diržo). Taip pat turi automatinio nesuskystintų dujų nuvedimo iš baliono funkciją arba galimybę jį papildyti komplektu, skirtu hibridiniams automobiliams aptarnauti. Abi testuojamos stotelės naudoją ekologišką sprendimą, t.y. ECO greitąsias jungtis, kurios apsaugo nuo šaldymo agento nuotėkio ir leidžia jį visiškai atsigauti iš vamzdžių ir jungiamųjų detalių.

Testuojama „ALASKA PRIME“ stotelė aptarnauja sistemas, užpildytas naujuoju R1234yf šaldymo agentu.

Visas šias funkcijas (ir daugelį kitų) taip pat rasite „EVO“ stotelėje, tačiau paprastesnis „Prime“ modelis turi keletą privalumų, kurie tam tikromis aplinkybėmis suteikia pranašumą. Visų pirma „Prime“ stotelės yra mažesnės ir lengvesnės nei „EVO“ – jas lengviau pasiimti į tam tikrą vietą, teikiant mobilias paslaugas arba aptarnaujant transporto priemones ir mašinas, kurios nevažiuoja viešaisiais keliais. Be to „Prime“ stotelė yra keliais tūkstančiais zlotų pigesnė nei „EVO“, o tai gali būti argumentas daugeliui autoservisų nekreipti dėmesio į kiek sudėtingesnį valdymą.

Magneti Marelli“ kondicionierių aptarnavimo stotelių bandymas – pirmieji įspūdžiai

Su mūsų redakcija bendradarbiaujančio autoserviso mechanikai daugiau nei pusantro mėnesio dirbs su „Magneti Marelli“ prietaisais – tada iš jų gausime atsiliepimus apie šią įrangą. Tuo tarpu gauname vis daugiau pastabų ir komentarų, kuriuos aptarsime kitame straipsnyje. Dabar verta paminėti keletą minčių, kurios atsirado pirmosiomis stotelės naudojimo dienomis. Mechanikų dėmesį ypač patraukė… aptarnavimo žarnų ilgis – net 4,5 metro. Jas galima papildomai prailginti tam skirtomis prailginimo žarnomis, tačiau dažniausiai to nereikia. Be to, jos leidžia sutaupyti daug vietos. Net jei visos autoserviso darbo vietos yra užimtos, nesunku rasti vietą kliento automobiliui prijungti prie stotelės.

„Magneti Marell“ techninės priežiūros specialistas – Grzegorz Toczyński pristato aptarnavimo žarnų ilgį.

Mechanikai taip pat atkreipė dėmesį į daugybę standartinių „Magneti Marelli“ stotelės  priedų. Ji siūlo viską, kas reikalinga norint pradėti naudotis prietaisais. Kitų gamintojų mašinos dažnai neturi visų reikalingų priedų (bent jau taip teigia „Magneti Marelli“ mechanikai ir serviso technikai). Rinkinyje, be kita ko, buvo baliono jungtys. Prietaisų užvalkalai įeina į pirkimo kainą. Taip pat nemokamai įmonė siunčia stabdžių valiklį (400 ml), reklaminį banerį ir plakatą su kondicionavimo sistemos schema. Visus kitus reikalingus priedus galite užsisakyti iš to pačio tiekėjo. „Magneti Marelli“ savo pasiūloje turi vakuuminio siurblio alyvas ir šaldymo agentus.

Pirmosios staigmenos? „Prime“ stotelėje nėra svarstyklių. Mechanikai nesitikėjo, kad prietaise, kuris įtrauktas į 2022 m. asortimentą, nebus komponento, prie kurio pripratę dirbdami su senąja įranga. Ar jiems bus sudėtinga naudoti stotelę be svarstyklių, o gal pakaks jas pakeičiančios automatinio įpurškimo sistemos. Sužinosime netrukus, kai apibendrinsime mūsų bandymą. Naujas straipsnis bus paskelbtas maždaug po mėnesio.

 

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!