Šios apklausos tikslas buvo išsiaiškiti kas daro įtaką klientui, renkantis stabdžių trinkeles.
Stabdžių trinkelių pasirinkimui įtaką darantys veiksniai
Atliekant apklausą buvo pateikti šeši galimi atsakymų variantai: pardavėjo vykdomos akcijos, reklama, automobilių servisų darbuotojų rekomendacijos, kaina, draugų ar pažįstamų rekomendacijos, pasitikėjimas prekės ženklu.
Rezultatai nustebino
Automobilių detalių pardavėjai daug investuoja į reklamą bei vykdomas akcijas. Tai yra vienos populiariausių pirkėjų skatinimo priemonių šiuolaikiniame pasaulyje. Kad ir kokios populiarios šios priemonės bebūtų, mūsų apklausos rezultatai tikrai nustebino. Atsakymą, kad skatina pirkti pardavėjų vykdomos akcijos pasirinko tik 4 % respondentų. Taip pat, tik 4 % respondentų pirkti skatina reklamos veiksmai. Šioje vietoje, iškyla klausimas, ar įmonės tikslingai parenka savo rinkodaros priemones?
Daugelis mūsų prieš kažką pirkdami, tariamės su mūsų nuomone tą sritį geriau išmanančiais žmonėmis. Tačiau, apklausos duomenimis, tik 8 % respondentų atsižvelgia į savo draugų ar pažįstamų rekomendacijas. Taigi, galima daryti išvadas, kad net už juos geriau išmanančiais draugais, pirkėjai nėra linkę labai pasitikėti. Kaip ir turėtų būti, pirkėjai labiau pasitiki automobilių servisų darbuotojų rekomendacijomis. Šį atsakymo variantą pasirinko 19 % respondentų. Tačiau, tai irgi nėra labai geras rodiklis, atsižvelgiant į tai, kad automobilių servisuose dirba tikri specialistai, kurių nuomonė pirkėjams turėtų būti svarbiausia.
Daugelis Lietuvos gyventojų vis dar gyvena ekonominio nuosmukio laikais, todėl nekeista, kad trinkelių pasirinkimui įtakos turi kaina. Šį atsakymo variantą pasirinko 23 % respondentų. Šis atsakymo variantas taip pat nesulaukė daugiausiai balsų, matyt todėl, kad pirkėjai suvokia, jog kaina atitinka kokybę.
Apklausos rezultatai nustebino tuo, kad daugiausia respondentų pasirinko atsakymą „pasitikėjimas prekės ženklu“. Šį atsakymą pasirinko net 42 % respondentų. Šis respondentų pasirinkimas yra pagrįstas jau išbandytos prekės kokybe. Tik išbandęs tam tikro gamintojo trinkeles ir likęs patenkintas jos kokybės ir kainos santykiu, pirkėjas pradeda pasitikėti prekės ženklu.
Tiek mūsų apklausos rezultatais, tiek teoriniu aspektu, svarbiausia yra pirkėjui tiekti jo lūkesčius atitinkančią prekę, tam, kad jis taptų lojaliu pirkėju.
Kiekvieną pirkėją pirkti skatina skirtingi veiksniai. Didelę įtaką turi pardavėjo bei gamintojo vykdomi veiksmai. Pardavėjai siekdami parduoti prekę, skelbia įvairias akcijas, naudoja reklamos priemones. Tačiau ar tos akcijos yra vykdomos tikslingai? Ar naudojamos tinkamos reklamos priemonės? Šiuos klausimus bandysime išsiaiškinti kituose MotoFocus.lt tyrimuose.
Pagarbiai,
Anželika Rimševičė
MotoFocus.lt
Anonimas, 16 sausio 2014, 21:15 0 0
Įdomu, kas tokį tyrimą galėjo padaryti - reikia turėti "gabumų", kad tokius atsakymų variantus sugalvoti.
Atsakyti