Laikraščių ir portalų antraštės mirga nuo diskusijų apie lengvųjų automobilių išmetamų teršalų kiekio mažinimą. Vis daugiau dėmesio skiriama alternatyvių varomųjų sistemų naudojimui. Jau įrodyta, kad „Exhaust Gas Recirculation“ (EGR) technologija gali labai prisidėti prie išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo.
Dėl vis griežtesnių pasaulinių išmetamųjų teršalų kiekio taisyklių labai prisidėta prie EGR technologijos skatinimo. Įvedus Euro 4 emisijos standartą, reikėjo padidinti aušinamų išmetamųjų dujų recirkuliacinių sistemų naudojimą, kad būtų pasiektos reikiamos išmetamųjų teršalų ribos. Nuo Euro 5 standarto atsiradimo beveik visos transporto priemonės turi EGR vožtuvą. Be to, kad reikalingas didelis EGR aušinimas, Euro 6 standartas nustatė reikalavimą naudoti mažo slėgio EGR sistemas, kad būtų galima gauti reikiamus azoto oksido emisijos parametrus. Išmetamųjų teršalų nuolat didėja, todėl didėja vis efektyvesnių komponentų poreikis.
Vokietijoje, „Pierburg” gamykla, nuo 1970 m. gamina EGR vožtuvus. Šiandien kompanija yra daugelio modernių transporto priemonių EGR aušintuvų ir vožtuvų OEM tiekėja. Dukterinė įmonė „Motorservice“, atsakinga už antrinę rinką, tiekia šiuos produktus į atsarginių dalių rinką. Dabartinės išmetamųjų dujų recirkuliacinių sistemų tendencijos yra kompaktiškos, aliuminio moduliai su integruotu EGR vožtuvu, apėjimo sklende ir kita įranga, pvz.: tepalų aušintuvai ir tepalų filtrai. Tokiu atveju svarbų vaidmenį atlieka tiek šių komponentų tikslumas, tiek jų pritaikymas tam tikram varikliui. Tik tokiu būdu galima užtikrinti visišką efektyvumą. Dėl šios priežasties patartina pakeisti susidėvėjusias ar pažeistas dalis lygiavertėmis atsarginėmis dalimis. Nors išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos elementai nėra klasikinės nusidėvėjimo dalys, variklio veikimo metu jie gali sugesti. Tačiau net ir esant tipiniams EGR sistemos gedimo simptomams, pvz.: juodiems dūmams, galios praradimui, netolygiam tuščiosios eigos arba pagreičio trūkumui, dauguma vartotojų eina į artimiausią dirbtuvę. Kadangi kiekvienas gedimas sukelia galios praradimą, todėl reikia remonto.
Atšaldytų išmetamųjų dujų recirkuliacijos atveju išmetamųjų dujų mišinys sukelia deguonies kiekio sumažėjimą degalų ir oro mišinyje, dėl kurio cilindruose sumažėja degimo temperatūra. Kadangi kenksmingi azoto oksidai (NOx) susidaro pirmiausia esant aukštai temperatūrai ir esant aukštam slėgiui, iki dujų patekimo į aplinką galima sumažinti NOx koncentraciją iki 50 %. Dyzeliniuose varikliuose išmetamųjų dujų recirkuliacija taip pat sumažina suodžių dalelių susidarymą apie 10 %.
Komentarai