Vis dažniau benzininių ir dyzelinių variklių konstrukcijos reikalauja patvaresnių ir atsparesnių susidėvėjimui elementų. Vienas iš jų yra paskirstymo grandinė.
Paskirstymo grandinės tikslas ir konstrukcija
Paskirstymo grandinės tikslas – prijungti ir sinchronizuoti paskirstymo veleną su alkūniniu velenu. Svarbiausi paskirstymo grandinės sistemos elementai yra: krumpliaratis, slydimo bėgiai, kreipiantieji velenėliai bei įtempiklis.
Yra trijų tipų paskirstymo grandinės.
Paskirstymo grandinės tipas dažniausiai naudojamas pagal variklio konstrukciją. Kai variklis veikia, paskirstymo grandinei tenka didelė dinaminė apkrova, kuri susidaro dėl variklio sukimosi greičio. Vibraciją sukelia netolygus paskirstymo veleno ir alkūninio veleno darbas. Kita priežastis yra pakitusios papildomos dalys. Viena iš jų – įpurškimo siurblys.
Grandinės išsitempimas ir nusidėvėjimo simptomai
Laikui bėgant anksčiau aprašytos apkrovos sukelia grandinės susidėvėjimą, o tai savo ruožtu lemia paskirstymo fazių kitimą. Kitimas negatyviai veikia išmetamųjų dujų emisiją bei variklio darbą. Dar didesnis paskirstymo fazių pakitimas gali sukelti variklio gedimą.
Grandinės išsitempimas vyksta ant šarnyrinių sujungimų ir tiesiogiai daro įtaką grandinės eksploatavimo laikui. Grandinės šarnyras susideda iš vidinės ir išorinės jungties. Dėl mechaninės apkrovos susidėvi tarpusavyje veikiantys elementai.
Atliktais tyrimais nustatyta, kad dažniausiai grandinė pailgėja 0,5%, kai nuvažiuota 250 000 km. Jei pailgėjimas yra 1 %, grandinė veikia netinkamai bei turi būti pakeista.
Siekiant išvengti priešlaikinio paskirstymo grandinės nusidėvėjimo, firma „iwis“- pirmojo surinkimo tiekėjas – sukūrė ir įdiegė grandinės apdirbimo TRITAN® technologiją. Ši technologija užtikrina paskirstymo grandinės nenutrūkstamą darbą nuolat didėjant apkrovoms.
Padengiant pagal PVD technologijas (fiziškai padengiama danga esant dujų pavidalu). Proceso metu grandinės pirštas, patalpintas vakuume, bombarduojamas jonais. Reaguojančios dujos sukelia norimo chromo nitrido sluoksnį ant detalės.
Šis specialus procesas užtikrina didesnį atsparumą agresyviam degalų ir suodžių mišiniui. Tai savo ruožtu leidžia pratęsti patvarumą bent 50 % , lyginant su kitomis dengimo technologijomis. Trintis sumažinama net 20 %, o tai padeda mažinti CO2 kiekį.
Firma „iwis“ specialiais bandymais įrodė, jog sumažėja trintis ir susidėvėjimas.
Komentarai