CES (Consumer Electronics Show) parodoje, „Mercedes-Benz“ pristatė naują sąsają vadinamą MBUX su pažangia balso sistema, kuri gali būti lūžis vairuotojo ir automobilio komunikacijos srityje.
Bendravimas su transporto priemone gali vykti dviem būdais: naudojant balso komandą arba liečiant (jutiklinis ekranas centrinėje konsolėje). Įdomu tai, kad balso sistema atpažįsta žargoną ir natūralią kalbą ir vairuotojui nereikia duoti komandų preciziškai tiksliai. Dėl sąsajos su dirbtinio intelekto algoritmais galima užmegzti dialogą su automobiliu įprasta pokalbio forma. Panašią sistemą galite rasti „Google Assistant“ arba „Amazon Alexa“.
Pokalbį su automobiliu galima pradėti aktyvuojančiu slaptažodžiu „Hej, Mercedes” arba „Mercedes”. Sistema atsako „Taip, klausau?” ir nuo tada galima tęsti dialogą su automobiliu. Balso valdymo sprendimai jau yra rinkoje, tačiau nėra tokie išvystyti kaip MBUX. Paprastai tariant, buvo tik keletas ar keliasdešimt tikslių komandų, tokių kaip: „Nustatykite adresą į…” vietoje „Važiuojame į…“.
Visa sąveikos magija – tai, kad sistema jungia žodžius į tekstą ir užfiksuoja pagrindinius – raktinius žodžius, kurie įjungia funkcijas. Po šio algoritmo naudojamų žodžių ar derinių, duomenų bazėje turi būti patvirtinta atitinkama transporto priemonės funkcija. Sistema gali reaguoti net į labai netikslias komandas, tokias kaip „Hej, Mercedes, aš alkanas”, o sąraše bus parodyti šiame regione esančių kavinių ar užkandinių adresai.
Kalbama apie galimybę pašalinti OBD jungtį iš automobilių, o tai labai trukdytų nepriklausomų dirbtuvių darbui ir taip pat smarkiai padidintų automobilių gamintojų paslaugų monopolizavimo rinkos grėsmę. O jei į šūkį „ką jums skauda?“, automobilis reaguos analizuodamas visų sistemų darbą ir rodys klaidas OBD jungties pagalba? Tai būtų puiki alternatyva dabartiniam sprendimui.
Komentarai