Stabdymas be trūkčiojimų – nauja gamintojo sukurta funkcija

18 sausio 2025, 13:33

Dėl šios funkcijos automobiliai gali stabdyti sklandžiau, be staigių trūkčiojimų. Tikimasi, kad šį sprendimą ypač teigiamai įvertins ne tik vairuotojai, bet ir nuo judesio ligos kenčiantys keleiviai. Sprendimas buvo pristatytas parodoje CES 2025, JAV.

Kaip veikia „eBrake to Zero“ sistema?

Bendrovės „Bosch“ IT specialistai kuria sprendimus naujoms centralizuotoms transporto priemonių architektūroms, kurios valdo daugybę transporto priemonėse esančių sistemų ir sistemų. Bendrovė sukūrė specialią „eBrake to Zero“ sistemą, kuri leidžia labai švelniai stabdyti be nemalonių smūgių vairuotojui ir keleiviams. Dėl šios funkcijos transporto priemonės stabdymas eisme turėtų būti ne tik komfortiškesnis, bet ir užkirsti kelią judesio ligai.

Kaip tai veikia? Programine įranga grindžiamą mobilumą lydės transporto priemonių konstrukcijos pokyčiai. Šiuo metu viename automobilyje yra apie šimtas valdymo blokų, kuriuos tiekia skirtingi gamintojai. Tuo tarpu programine įranga pagrįstą automobilį valdys ne daugiau kaip keliolika įmontuotų kompiuterių. Todėl konkrečiai sričiai būdingos funkcijos turės būti integruotos į centrinę sistemą. Praėjusiais metais „Bosch“ ir „Qualcomm“ kartu pristatė naują borto kompiuterį, kuriame pirmą kartą sujungtos informacijos ir pramogų funkcijos su pagalbos vairuotojui užduotimis.

Šiuo metu važiavimo, vairavimo ir stabdymo sistemos paprastai vis dar valdomos nepriklausomai viena nuo kitos. Tačiau ateityje centrinė programinė įranga užtikrins, kad visi komponentai sąveikautų koordinuotai. Stabdžių atveju tai vyks taip: optimizavus elektromobilio variklį ir stabdžių sistemą, „eBrake to zero“ leis sklandžiai sustoti nenaudojant hidraulinio stabdžio. Tačiau, jei jį panaudoti prireiks, perėjimas nuo variklio stabdymo prie hidraulinio stabdymo liks nepastebimas.

Kol kas „Bosch“ šią funkciją apibūdina tik elektromobilių atžvilgiu. Tačiau jos taikymas hibridiniuose automobiliuose su elektros varikliu, variklio stabdymu ir energijos rekuperacija taip pat įmanomas.

Transporto priemonės judėjimo valdymas – centralizuotas transporto priemonės judėjimo valdymas

Sistema „eBrake to Zero“ yra tik vienas iš visos transporto priemonės judesio valdymo sistemos, kurią „Bosch“ vadina transporto priemonės judesio valdymu, komponentų. Iš tikrųjų tai yra kelių sistemų, kurios bus atsakingos už stabdžių, vairo mechanizmo, transmisijos ir pakabos veikimo koordinavimą, derinys.

Programinė įranga integruoja borto kompiuteriuose esančias sistemas ir valdo įvairių automobilio dalių pavaras. Ji suderinama su įvairių tipų technine įranga (įskaitant skirtingų gamintojų įrangą) ir optimizuoja vairavimo dinamiką, valdymą ir efektyvumą. Be to, ji padeda supaprastinti sudėtingą šiuolaikinių transporto priemonių konstrukciją. Ji leis gamintojams ne tik sumažinti surinkimui reikalingą erdvę, kabelių skaičių ir transporto priemonių svorį, bet ir sumažinti išlaidas. Kalbame apie sutaupymus iki 30 proc.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!