Didžioji kova dėl Europos automobilių pramonės ateities

15 gruodžio 2024, 12:24

Europos liaudies partija (EPP) pateikė rimtų pasiūlymų, skirtų apsaugoti automobilių sektorių nuo žlugimo. Susidūrus su precedento neturinčiais iššūkiais, su kuriais susiduria sektorius, įdarbinantis daugiau nei 13,8 milijono europiečių ir generuojantis 7% ES BVP, reikalingi ryžtingi veiksmai.

Europos automobilių gamintojai atsidūrė spąstuose tarp agresyvios subsidijuojamų Kinijos įmonių plėtros ir augančių verslo vykdymo Europoje išlaidų. Situaciją blogina mažėjanti automobilių, ypač elektrinių, paklausa bei būtinybė atitikti ambicingus klimato tikslus ir skaitmeninę transformaciją.

Reaguodama į šiuos iššūkius, EPP entuziastingai parėmė Europos Komisijos pirmininkės iniciatyvą pradėti Strateginį dialogą dėl automobilių sektoriaus ateities. Šis forumas suburs prie vieno stalo pramonės, Europos Parlamento, Komisijos ir ES Tarybos atstovus.

Pagrindinis EPP reikalavimas yra atsisakyti dogmatiško požiūrio į sektoriaus transformaciją. Grupė ragina peržiūrėti prieštaringą vidaus degimo variklių automobilių pardavimo draudimą nuo 2035 metų, argumentuodama, kad skirtingos variklių technologijos, įskaitant alternatyvius degalus, turėtų turėti galimybę konkuruoti vienodomis sąlygomis.

Ne mažiau opus klausimas yra nepakankama infrastruktūra. EPP ragina radikaliai paspartinti elektromobilių įkrovimo stotelių ir alternatyvių degalų papildymo stotelių tinklo plėtrą. Be veiksmingos infrastruktūros net geriausi elektromobiliai neras pirkėjų.

Kitas siūlomos strategijos ramstis yra Europos tiekimo grandinių stiprinimas. ES turi rasti būdą diversifikuoti kritinių žaliavų, būtinų baterijų gamybai, šaltinius ir efektyviai kovoti su nesąžininga konkurentų prekybos praktika.

EPP taip pat pabrėžia būtinybę didinti investicijas į mokslinius tyrimus ir plėtrą. Europa negali praleisti revoliucijos tokiose srityse kaip dirbtinis intelektas ar autonominės transporto priemonės. Tuo pačiu metu grupė siūlo įsteigti specialius paramos fondus regionams, kurių ekonomika remiasi tradicine automobilių pramone.

Europos automobilių sektoriaus Achilo kulnas išlieka sudėtinga reguliavimo aplinka. EPP reikalauja išsamios esamos teisės aktų peržiūros ir principo įvedimo, kad kiekvienas naujas reglamentas turi praeiti poveikio Europos pramonės konkurencingumui testą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!