„Magneti Marelli“ gamybos „ E-Lion“ akumuliatorinių smūginių veržliarakčių bandymas – apibendrinimas

14 kovo 2024, 8:01

Per pastarąsias kelias savaites su mūsų redakcija susidraugavusiose dirbtuvėse naudojami buvo naujausi „Magneti Marelli“ prekės ženklo pasiūloje esantys įrankiai. Trys akumuliatoriniai smūginiai veržliarakčiai, t. y. „E-Lion“ šeimos veržliarakčiai, buvo išbandyti realiomis, tikslinėmis darbo sąlygomis. Kam tiksliai jie buvo naudojami? Kaip su jais dirbosi? Kiek jie kainuoja? Kokią nuomonę apie juos turi mechanikai? Atsakymai žemiau.

Belaidžiai smūginiai veržliarakčiai be laidų – ar jie pravers automobilių remonto dirbtuvėse?

Baterijomis varomi įrenginiai šiuo metu yra bene greičiausiai augantis įrankių rinkos sektorius. Kasmet gamintojai pristato vis didesnės galios, vis geresnį trūkimo momentą ir vis talpesnes baterijas turinčią įrangą. Be to, yra papildomų funkcijų, kuriomis siekiama įtikinti profesionalus, įskaitant mechanikus, kad baterijomis varoma įranga gali būti gera alternatyva laidiniams įrenginiams. Ar šiandien automobilių remonto dirbtuvės gali sėkmingai pašalinti ant grindų besipainiojančias slėgines žarnas ir prailginamuosius laidus? Į šį klausimą pabandysime atsakyti iš dalies, nes mūsų bandymas apėmė tik vienos kategorijos įrenginius – „Magneti Marelli“ akumuliatorinius smūginius veržliarakčius.

„E-Lion“ liniją sudaro trys veržliarakčiai – mažas „E-Lion“ 1/2″ su 620 Nm trūkimo momentu, vidutinio dydžio „E-Lion“ 1/2″ su 1700 Nm momentu ir didelis „E-Lion“ 3/4“, kurio maksimalus veržlių trūkimo momentas 2400 Nm. Išsamias technines veržliarakčių specifikacijos pristatėme ankstesniame straipsnyje, kuriame paskelbėme bandymą.

Taigi pereikime prie atitinkamos teksto dalies. Kelių stočių dirbtuvėse mechanikai gavo tris „Magneti Marelli“ veržliarakčius išbandyti ir buvo nurodyta juos naudoti kur tik įmanoma. Bandymas turėjo būti intensyvus, kad būtų galima per trumpiausią laiką patikrinti įvairius įrangos panaudojimus.

„Magneti Marelli“ gamybos „E-Lion“ smūginių veržliarakčių bandymas – bendros išvados

Po kelių savaičių darbo su „Magneti Marelli“ įrankiais mechanikai buvo pasiruošę pasidalinti su mumis savo apsvarstymais. Iki šiol dirbtuvėje, kurioje buvo atliktas bandymas, buvo naudojami akumuliatoriniai įrankiai, tačiau mažesnio formato, pvz., atsuktuvas, šlifuoklis ir šviestuvai. Visi „stambesni“ darbai buvo atliekami naudojant pneumatinius veržliarakčius, prijungtus prie kompresoriaus suspausto oro sistemos. Įpročiai pasikeitė ne iš karto, tačiau laikui bėgant mechanikai buvo įtikinti naudoti veržliarakčius, užuot išvynioti slėgio žarnas. Naudoti akumuliatorinius veržliarakčius yra greičiau ir patogiau, nors po ilgesnio darbo mechanikai atkreipė dėmesį į veržliarakčių svorį, kurie kartu su baterijomis sveria daugiau nei klasikiniai laidiniai veržliarakčiai.

Bandymo metu veržliarakčiai visada buvo paruošti darbui, nes su kiekvienu veržliarakčiu yra dvi baterijos. Priklausomai nuo to, kiek buvo darbo, pilnos baterijos veržliarakčiai galėjo veikti nuo 3 iki 5 darbo dienų. Baterijos keitimas ir išsikrovusios prijungimas prie įkroviklio trunka nuo keliolikos iki keliasdešimt sekundžių. Baterijos tinka visiems veržliarakčiams, todėl mechanikai su noru eksperimentavo. Jų nuomone, prijungus 8 Ah bateriją nuo didžiausio „E-Lion“ 3/4“ veržliarakčio prie „E-Lion“ 1/2“ veržliarakčio, mažesnis įrenginys įgauna didesnę galią. Mechanikams buvo svarbi ir galimybė prijungti baterijas prie kitų dirbtuvėje naudojamų akumuliatorinių įrenginių. Jos tinka ir kitiems „M“ prekės ženklo prietaisams, tačiau jas galima naudoti ir kitų gamintojų įrenginiuose, įsigijus keliasdešimt zlotų kainuojantį adapterį. Pastebėjome, kad adapterį dirbtuvės įsigijo jau po kelių dienų.

Baterijos veikimo laikas labai priklauso nuo to, kaip naudojami veržliarakčiai. Esant didelei apkrovai, akumuliatorius susidėvi greičiau, tačiau bandymo metu mechanikai neiškrovė daugiau kaip vieną bateriją per dieną. Gamintojas užtikrina, kad baterijos atlaikys mažiausiai 1000 įkrovimo ciklų.

Kam tiksliai dirbtuvėse gali būti naudojami „E-Lion“ serijos veržliarakčiai? Toliau aptarsime kiekvieną iš jų atskirai.

Mažas smūginis veržliaraktis „E-Lion“ 1/2” 620 Nm – apžvalga

Šis mažas veržliaraktis daugiausia buvo naudojamas paprastam, nereikliam darbui. Mechanikas sakė, kad veržliaraktis geriausiai tinka techniniams darbams ir mažesnių dydžių varžtams, kur mažai vietos naudoti didesnius įrankius. Didesnės galios veržliarakčiai skirti didesnėms, korozijos pažeistoms jungtims, o iš tikrųjų didesnio skersmens atveju dažniausiai buvo naudojamas vidutinis komplekte esantis veržliaraktis. Taigi, kas buvo atsukta ar prisukta šiuo veržliarakčiu? Alyvos nusodintuvo varžtai, vožtuvo dangtelio varžtai, variklio dangčio varžtai – visų tipų smulkūs varžtai, kuriems pradinėje atsukimo fazėje reikia gana didelio trūkimo momento. Kitaip tariant, kai sugenda standartinis atsuktuvas, nereikia atsukti varžtų rankiniu būdu, bet galite naudoti „E-Lion“ 1/2” 620 Nm veržliaraktį. Jo pranašumas yra mažas svoris, tik šiek tiek daugiau nei 2 kg su baterija.

Neakivaizdus mažo veržliarakčio naudojimo pavyzdys yra priveržti varžtus, tvirtinančius ratų arkas arba dangčius po automobiliu. Čia jis veikia geriau nei įprastas atsuktuvas, nes turi smūgį. Dėl šios priežasties su juo galima tvirčiau ir stabiliau priveržti varžtus paskutiniame etape net į jau lizdai sugadinti. Tačiau veržliaraktis nėra atsuktuvas ir neturi gamyklinės angos antgaliui, tačiau dirbtuvė turėjo atitinkamą dangtelį.

Kiekvienas mygtukas turi apšviestą greičio ir krypties jungiklį, taip pat darbo zoną apšviečiantį šviesos diodą. Veržliarakčiuose taip pat yra „STOP“ funkcija, kuri neleidžia pažeisti sriegių. Kai varžtas atsuktas, veržliaraktis sustoja. Funkcija įjungiama/išjungiama mygtuku.

Veržliaraktis „E-Lion“ 1/2” 1700 Nm – universaliausias

Tai yra veržliaraktis, kurį mechanikai dažniausiai naudojo mūsų bandymo metu. Dirbtuvėje daugiausia užsiimama stabdžių ir pakabos aptarnavimu, o sezono metu ir padangų keitimu. Todėl beveik kiekvienam automobiliui, įvažiuojančiam į dirbtuvę, reikia nuimti bent du ratus, o tam veržliaraktis puikiai tinka. Be to, jis buvo naudojamas pakabos komponentams išmontuoti ir vėl surinkti, kur mechanikai įvertino jo patogumą (nereikia kovoti su slėgio žarna ankštose vietose). Didelis trūkimo momentas ir kompaktiška konstrukcija įtikino mechanikus dažniau naudoti veržliaraktį, nors jie pripažino, kad ilgiau dirbant su ant keltuvo pastatytu automobiliu (reikia dirbti padėtyje iškėlus rankas aukštyn), svoris (3,45 kg, įskaitant bateriją) nėra nereikšminga.

Gamintojo deklaruojami dideli trūkimo ir darbinis sukimo momentai (galima rinktis iš trijų darbo režimų) mechanikų buvo įvertintas kaip realus ir tikrai pakankamas automobilių remonto dirbtuvių sąlygomis. Veržliaraktis įveikė per daug priveržtus didelio autobuso ratus, taip pat atsuko, pavyzdžiui, 1.2 „PureTech“ variklio alkūninio veleno varžtą. Pagal automobilio gamintojo dokumentaciją, varžtas priveržiamas 211 Nm sukimo momentu, tačiau praktiškai norint jį atsukti dažniausiai reikia taikyti kur kas didesnę jėgą.

Trūkumai? Kelis kartus mechanikams yra nutikę, kad intensyviai dirbant su veržliarakčiu baterija atsiskyrė nuo tvirtinimo. Ji visiškai neišslydo iš lizdo, bet atsijungė, todėl veržliaraktis nustojo veikti. Ją reikėjo stumti atgal į vietą ir užrakinti.

Akumuliatorinis veržliaraktis sunkiems darbams – „E-Lion“ 3/4” 2400 Nm

Didžiausias „Magneti Marelli“ prekės ženklo siūlomų veržliarakčių yra įrankis, skirtas sunkiausioms užduotims atlikti. Visų pirma jis pravers sunkvežimių, žemės ūkio ar statybinių mašinų remonto dirbtuvėse. Bandymą atlikusioje dirbtuvėje palyginti retai sutinkamos didesnės nei krovinines transporto priemonės, tačiau veržliaraktis kelis kartus pravertė už dirbtuvės ribų, nes mechanikai aptarnauja ir vietinio verslininko transporto parką. Dideli „E-Lion‘ 3/4“ veržliarakčio nutraukimo ir sukimo momentai leidžia greitai atlaisvinti ir atsukti sunkvežimio ratus. Mechanikų manymu, tai labai gerai veiktų kaip mobilių dirbtuvių įranga, teikianti sunkiasvorių transporto priemonių remonto paslaugas.

Šis veržliaraktis turi didesnę bateriją nei kiti (8 Ah), žinoma, komplekte yra du vienetai. Dėl šios priežasties, nepaisant didesnio energijos poreikio, jo veikimo laikas yra panašus į mažesnius „E-Lion“ linijos įrenginius. Dažniausiai veržliarakčiu reikia naudotis abiem rankomis, nes jis sveria daugiau nei 4 kg. Įrenginys, kaip ir „E-Lion“ 1/2“ veržliaraktis, gali veikti trimis mygtuku pasirenkamais sukimosi režimais.

Kiek kainuoja „Magneti Marelli“ gamybos „E-Lion“ smūginiai veržliarakčiai?

Negalima paneigti, kad naujai pristatytų įrankių sėkmė rinkoje net ir su žinomu ir populiariu prekės ženklu labai priklauso nuo kainos. Už kiek galima nusipirkti „Magneti Marelli“ veržliarakčius ir kuo jie skiriasi nuo konkurentų prietaisų? Iš gamintojo gavome preliminarias rekomenduojamas mažmenines kainas.

Mažiausias „E-Lion“ 1/2“ veržliaraktis, naudingas atliekant paprastus dirbtuves, kainuoja apie 209 € (su dėklu ir dviem 4 Ah baterijomis). Didesnis „E-Lion“ 1700 Nm raktas kainuoja apie 349 €, įskaitant baterijas ir dėklą. Didžiausias 3/4“ veržliaraktis kainuoja 499 €, tačiau šiuo atveju turime dvi didesnes 8 Ah baterijas.

Daugelio belaidžių smūginių veržliarakčių Lenkijos rinkoje atveju didelę galutinės kainos dalį sudaro baterijos vertė. Dažnai šie įrenginiai siūlomi be baterijos, kurią reikia įsigyti atskirai. Atsižvelgiant į tai, kad „E-Lion“ asortimente siūlomos dvi baterijos, kainoraštis atrodo patrauklus, palyginti su konkurencija. Mūsų nuomone, „E-Lion“ veržliarakčiai pagal kokybę ir ilgaamžiškumą užims vietą vidutinės rinkos segmente – šiek tiek žemiau brangiausių įrankių pramonės prekės ženklų veržliarakčių ir gerokai aukščiau už prekybos centruose parduodamus Tolimųjų Rytų gaminius.

Didelis „Marelli“ pasiūlymo privalumas – galimybė įsigyti baterijas atskirai (kaip minėjome, jas galima naudoti ir daugeliui kitų dirbtuvėse naudojamų baterijomis maitinamų įrenginių ir ne tik). Kainos patrauklios – už mažesnę 4 Ah bateriją mokėsime mažiau nei 49 €, o už didesnę 8 Ah – kiek daugiau nei 89 €.

Ar akumuliatorinių smūginių veržliarakčių naudojimas automobilių dirbtuvėse pasiteisins?

Atsakymas į klausimą, kuris buvo mūsų bandymo pagrindas, yra akivaizdus. Veržliarakčius bandančios dirbtuvė mechanikai anksčiau nemanė, kad akumuliatorinė įranga yra ypač reikalinga ar būtina. Tik po kelių savaičių bandymų, pradėdami darbą kartais pamiršdavo įjungti kompresorių. Tai tikriausiai yra pakankama rekomendacija tokio tipo įrankiams.

Daugeliu atvejų jie pagreitina darbą, palengvina prieigą ir yra tiesiog patogūs. Galbūt ne kiekvienas su jais susijęs darbas (dėl prietaisų svorio) yra patogus, tačiau tai padaryti tikrai įmanoma. Todėl, jei ketinate įsigyti akumuliatorinius veržliarakčius savo dirbtuvėms, rekomenduojame šį sprendimą. Verta išbandyti!

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!