Klijuojamų balansavimo svarelių montavimas balansuojant ratus atrodo nereikšmingas darbas, tačiau nesilaikant procedūrų svarelis dažnai nukrenta nuo ratlankio. Įmonės „Świstowski“ specialistai primena apie teisingą svarelių surinkimą ir atkreipia dėmesį į vandenyje tirpiais dažais nudažytus ratlankius.
Temperatūra, valymas, spindulys ir laikas
Pirmiausia įsitikinkite, kad aplinkos, ratlankio ir svorio temperatūra yra 16 Celsijaus laipsnių ar aukštesnė. Po to ratlankį reikia nuvalyti tinkama valymo priemone, pvz., izopropanoliu arba petroleteriu, kad pašalintumėte riebalų likučius ir kitus teršalus.
Tada svarelį su apsaugine folija galite pritaikyti prie ratlankio kontūro. Svarelio ir ratlankio kreivumas turi sutapti arba svarelio kreivio spindulys gali būti šiek tiek mažesnis. Pritaikę svarelį, nuimkite apsauginę plėvelę nuo lipnios juostos. Šią operaciją reikia atlikti atsargiai, kad nepaliestumėte lipnios juostos prieš klijuojant ją prie ratlankio.
Svarelis turi būti prispaustas prie ratlankio, pradedant nuo centro ir judant link kraštų, veikiant ne mažesniu kaip 100 kPa slėgiu. Sumontavus svarelį, sukibimo jėga tarp svarelio ir ratlankio laikui bėgant didėja. Po 24 valandų jis pasiekia apie 80-90 % galutinės sukibimo vertės, o maksimalus sukibimas pasiekiamas maždaug po 72 valandų.
Dėmesio: Vandenyje tirpūs ratlankių dažai
Nuo 2005 metų visi ratų gamintojai naudoja vandenyje tirpius dažus (anksčiau dažų sudėtis buvo tirpiklių pagrindu). Jiems būdingas vaško nusėdimas ant ratlankio paviršiaus. Šį vašką galima pašalinti išvalius tinkama priemone, pvz., izopropanoliu arba petroleteriu.
Iš pradžių nenuvalius ratlankio, neįmanoma pasiekti paviršiaus įtempimo, svarelio tinkamam prilipimui. Jis turi būti ne mažesnis kaip 32 mN/m, kad svarelio įrengimas būtų patvarus ir saugus. Nevalytam ratlankiui ši vertė nukrenta žemiau 28 mN/m, todėl svarelis gali nukristi be jokios aiškios priežasties per 2 dienas po rato subalansavimo.
Komentarai