Šiuolaikinėse tiesioginio benzino įpurškimo varikliams skirtose uždegimo žvakėse centrinį elektrodą būtina įstatyti į degųjį mišinį. „Bosch“ uždegimo žvakių ypatumas – tikslus žvakės montavimo gylis, projekcija ir konkretiems tiesioginio įpurškimo varikliams skirti indeksuoti įžeminti elektrodai.
„Bosch Double Iridium“ uždegimo žvakės su indeksuotu įžemintu
elektrodu ir kietu, tiesioginio benzino įpurškimo varikliams skirtu
tarpikliu.
NAUJOS VARIKLIŲ KONCEPCIJOS – BESIPLEČIANTI RINKA
Vieni svarbiausių šiuolaikiniams varikliams keliamų reikalavimų yra geros eksploatacinės savybės ir kuro naudingumo koeficientas. Transporto priemonės sujungs patogumą ir vairavimo malonumą, tuo pačiu metu atitinkant dabartinius emisijų ir degalų sunaudojimo reglamentus. Dėl to pastoviai didėja aukšto slėgio perkrautų tiesioginio benzino įpurškimo variklių skaičius – tai besiplečianti rinka, dirbtuvėms suteikianti didėjantį su sistemų priežiūra ir remontu susijusį potencialą. Nors šiuolaikinėse sistemose iš dalies pasikeitė procedūros ir duomenų pritaikymas, tačiau dirbtuvės net ir tuo atveju, kai reikia pakeisti uždegimo žvakes, vis dar
priklauso nuo naujausios informacijos.
AUKŠTI REIKALAVIMAI TIESIOGINIO BENZINO ĮPURŠKIMO SISTEMOMS
Lyginant su įprastiniais natūraliais aspiraciniais varikliais (su karbiuratoriais), tiesioginio benzino įpurškimo sistemos pasižymi daugeliu pranašumų, įskaitant pagerėjusias eksploatacines savybes, sumažėjusį kuro suvartojimą ir teršalų emisijas. Cilindrų skaičius ir jų darbinis tūris taip pat mažėja. Siekiant užtikrinti eksploatacines savybes, naudojami turbokompresoriai. Atitinkamai sumažinamas degimo kameros tūris viduje ir cilindro galvutėje. Tiesioginio benzino įpurškimo atveju, labai nedidelis tarpas tarp uždegimo žvakių ir įpurškimo vožtuvų – abu mechanizmai yra tarp padavimo ir išmetimo vožtuvų. Dėl aerodinaminio poveikio kompresoriaus stūmoklio eigos vėlyvajame etape įpurkštas kuras greitai susimaišo su oru. Esant bet kokiam variklio greičiui ir apkrovai, elektrodo nukreipimas į įpurškimo purkštuką lemia labai patikimą oro/kuro mišinio uždegimą.
TIESIOGINIO BENZINO ĮPURŠKIMO VARIKLIAMS SKIRTOS „BOSCH“ UŽDEGIMO ŽVAKĖS
Tiesioginio benzino įpurškimo varikliams skirtose „Bosch“ uždegimo žvakėse, centrinis elektrodas yra privirintas ir sulygiuotas taip, kad ją sumontavus, uždegimo žvakė būtų degiajame mišinyje. Net nežymūs pakenkimai gali pakeisti įpurškimo struktūrą – sukeliami neigiami poveikiai degimui. Todėl uždegimo žvakės turi būti gaminamos itin tiksliai: privirinus įžeminimo elektrodą, jo sriegis valcuojamas nuo tiksliai nustatyto pradžios taško ir tiksliai nustatytu kampu. Buvo modifikuotas net tarpiklio dizainas. Iš sulankstomų plieno lakštų pagaminti kompresiniai tarpikliai, paprastai naudojami uždegimo žvakėse, yra sukurti iki 0,25 mm montavimo gyliui. Benzino tiesioginio įpurškimo varikliuose montavimo gylis yra tiksliai nustatytas. Todėl šiems varikliams skirtos uždegimo žvakės turi tvirtą nesuspaudžiamą tarpiklį. Kai mechanikas naują uždegimo žvakę įstato į variklį, uždegimo žvakė būna tiksliai jai skirtoje degimo kameros vietoje. Siekiant, kad uždegimo žvakė laikytųsi tvirtai, visada būtina atsižvelgti į ant pakuotės nurodytus priveržimo momentus. Būtina naudoti dinamometrinį veržliaraktį. Nebepakanka priveržti tik sukimo kampu, nes tai jau nepakankamai tikslu, dėl to uždegimo žvakė yra persukama arba nepakankamai prisukama ir jai arba varikliui padaroma žala.
PATARIMAS DIRBTUVĖMS
Benzino tiesioginio įpurškimo varikliuose naudojamų uždegimo žvakių sukimo momento kampas nėra pakankamai tikslus. Dėl sulygiuoto ir privirinto centrinio elektrodo būtina tiksliai stebėti priveržimo momentą – pvz., 23 Nm.
KIEKVIENAM VARIKLIUI REIKIA „SAVŲ“ UŽDEGIMO ŽVAKIŲ
Įmonė „Bosch“ nuo 1902 m. gamina uždegimo žvakes. Tai galima pasakyti apie žvakes, kurios skirtos serijinės gamybos varikliams, tiek apie skirtas motosportui. Iki šiol keletas motosporto komandų savo transporto priemonėse naudoja „Bosch“ uždegimo žvakes ir įpurškimo sistemas. Viso pasaulio transporto priemonių gamintojai pasitiki „Bosch“ techninėmis žiniomis. Šiuolaikiniams varikliams su išmaniosiomis benzino tiesioginio įpurškimo sistemomis reikia uždegimo žvakių, kurios tobulai atitiktų konkrečius kiekvienos degimo kameros reikalavimus. Tik taip ateityje bus galima palengvinti eksploatacinių savybių, kuro ekonomijos ir emisijų mažinimo optimizavimą.
/eoltas.lt
Komentarai