Nauji automobiliai apsaugoti nuo kibernetinių atakų… ir nepriklausomų dirbtuvių

11 vasario 2021, 12:00

Šiuo metu Europos Sąjungoje konsultuojamasi dėl naujų taisyklių, kuriomis siekiama užtikrinti transporto priemonės kibernetinį saugumą.

Niekas neginčija, kad saugumą turėtų sukurti transporto priemonių gamintojai.

„Problema ta, kad suteikiant jiems šioje srityje visą iniciatyvą, neįgyvendinant išsamių kitų rinkos dalyvių teises užtikrinančių nuostatų, bus suteikta galimybė neleisti nepriklausomoms dirbtuvėms teikti paslaugas. Tokia grėsmė pastaruoju metu tapo reali dėl pasiūlymo tiesiogiai įtraukti du JTEEK  kibernetinio saugumo reglamentus į Europos Sąjungos teisės aktus. Dėl to automobilio gamintojas turėtų savarankiškai sukurti visas kibernetinio saugumo valdymo sistemas, jas konfigūruoti, administruoti, atnaujinti ir valdyti. Šie sprendimai nebus patikrinti, kai transporto priemonė  bus patvirtinta“, – sako Alfredas Franke, automobilių ekspertas.

Tai reiškia, kad transporto priemonių gamintojai, remdamiesi savo rizikos vertinimu, galės nustatyti savo standartus. Naudojant pavyzdžių kalbą – dirbtuvės, kurios nėra nurodyto gamintojo tinkle, negalėtų pakeisti variklio alyvos ar stabdžių kaladėlių, nes negalės ištrinti alyvos iškeitimo ar informacijos apie stabdžių susidėvėjimą.

Praktikoje, transporto priemonės apsaugos sistema bandymus atlikti techninę priežiūrą gali laikyti kibernetine ataka ir nedelsiant blokuoti.

Kaip išvengti, kad ateityje su nepriklausomomis dirbtuvėmis nebūtų elgiamasi kaip su įsilaužėliais ar automobilių vagimis?

Ekspertų teigimu, optimaliausias rinkai sprendimas būtų nustatyti vienodą visai Europos Sąjungai saugos sertifikatą.

Todėl būtina kreiptis į valdžios institucijas su prašymu įsikišti į ES forumą, t.y. prašyti atskirų Europos Sąjungos šalių vyriausybių palaikyti nepriklausomą rinką.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!