Kaitinimo žvakių gedimų priežastys ir keitimo rekomendacijos

9 lapkričio 2011, 23:00

Pagal kaitinimo žvakės išvaizdą galima nustatyti jos gedimo priežastis. Prieš įsukant naują kaitinimo žvakę, iš pradžių būtina išvalyti įsriegimo angą. Po to kaitinimo žvakę sukti ranka, kol ji atsirems. Tik tada galima prisukti kaitinimo žvakę raktu pagal prisukimo momentą.

Norint patikrinti ar naudota kaitinimo žvakė yra tinkama, ar būtina ją keisti, reikia atlikti sekančius veiksmus:

1. Naudojant ampermetrą patikrinti srovę pagrindinėje jungtyje. Jei, pavyzdžiui, variklis turi keturias kaitinimo žvakes ir kiekvienai iš žvakių būtina 5A srovė, viso reikalaujama srovė tokiu atveju yra 20A. Jei tikrinimo metu parodoma mažesnė srovės vertė, tai reiškia, jog bent viena iš kaitinimo žvakių yra sugedusi. Pagal skirtingų kaitinimo žvakių tipą ar modelį, reikalaujama srovė yra skirtinga. Duomenys apie visas kaitinimo žvakes, gaminamas NGK, galima rasti www.ngk.de/pro.

2. Jei kaitinimo žvakė yra sugedusi, būtina keisti visą komplektą. Jei, vis dėlto, bus keičiama tik sugedusi kaitinimo žvakė, kitas žvakes reikia patikrinti.

Pateikiame dažniausiai pasitaikančius kaitinimo žvakių gedimus bei jų priežastis:

Kaitinimo žvakės su metaliniu kaitinimo elementu:

 

Gedimai dėl perkaitimo

 

 

Tokie gedimai atsiranda, kada yra netinkamas kuro įpurškimo kampas, tipas, kada įpurkštas netinkamas kuro kiekis ar tepalas patenka į degimo kamerą. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gedimai dėl srovės

 

Išsipūtęs kaitinimo vamzdelis yra tuomet, kada naudojama netinkama kaitinimo žvakė (12 vietoj 24V) arba generatorius tiekia per didelę srovę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trūkęs kaitinimo elementas

 

 

Kaitinimo elemento trūkimo priežastimi gali būti netinkamas kuro įpurškimo kampas ar netinkamai nustatytas kuro įpurškimo kiekis.

Trūkęs korpusas ar srėgis

 

To priežastis, šiuo atveju, per didelė prisukimo jėga, netinkamai eksploatuojamas arba sureguliuotas prisukimo raktas arba klaidingas sukimo momentas.

Kaitinimo žvakės su keramikiniu kaitinimo elementu:

Gedimai dėl srovės/trūkusi kaitinimo spiralė

Tokie gedimai atsiranda naudojant netinkamas kaitinimo žvakes (12 vietoj 24V). Pasitaiko, kuomet kaitinimo relė praleidžia per didelę srovę arba per vėlai atjungia srovės padavimą. Būtina patikrinti kaitinimo rėlę ir generatoriaus teikiamą srovę.

Gedimai dėl srovės/įtrūkimai

 

Įtrūkimai dėl perkaitimo įvyksta tuomet, kai netinkamas kuro įpurškimo kampas, neteisingas įpurškiamo kuro kiekis bei nesandarumas stūmokliuose arba vožtuvuose, dėl ko tepalas patenka į degimo kamerą.

 

Trūkęs korpusas ar sriegis

To priežastis, vėlgi, per didelė prisukimo jėga, netinkamai eksploatuojamas arba sureguliuotas prisukimo raktas arba klaidingas sukimo momentas.

Keičiant kaitinimo žvakes, rekomenduojama laikytis dviejų svarbių dalykų:

• reikalaujamo prisukimo momento

 

 

 

Tinkamam kaitinimo žvakės prisukimui naudojamas dinamometrinis raktas, kadangi "iš akies" pataikyti tinkamai prisukti kaitinimo žvakę yra gan sudėtinga. Jei kaitinimo žvakė bus prisukta netinkamu sukimo momentu, gali sumažėti kompresija arba, keramikinių kaitinimo žvakių atveju, trūkti keramikinis elementas. Per didelis sukimo momentas taipogi gali sugadinti žvakės sandarinimo žiedą. Dėl šios priežasties bus perkaitinta ir sugadinta kaitinimo žvakė.

 • degėsių pertekliaus pašalinimo

Priklausomai nuo konstrukcijos, kai kurie aukšto suspaudimo varikliai yra linkę "gaminti" per didelius kiekius degėsių. Tokiu atveju keičiant kaitinimo žvakę, būtina išvalyti žvakės įsukimo angą specialiu įrankiu, nes degėsių pertekliaus vietoje gali koncentruotis per didelė kaitra ir perkaisti kaitinimo žvakė.

Paruošta pagal NGK medžiagą.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!