KIA pripažinta kalta dėl apgaulingų įrašų garantinio aptarnavimo sutartyje

31 sausio 2013, 23:00

Švedijos komercinis teismas nusprendė, kad išlygos, esančios KIA garantinio aptarnavimo sutartyje, pažeidžia konkurencijos įstatymą. Teismas įpareigojo bendrovę leisti savo klientams pasirinkti kur jie nori remontuoti savo automobilius, įgaliotuose autoservisuose ar ne.

KIA garantinio aptarnavimo sutartis pažeidžia Europos teisės aktus

Teismas nusprendė, kad KIA veiksmai pažeidžia sąžiningos konkurencijos taisykles. Korėjiečių prekinio ženklo prekybos modelis apriboja klientų galimybę pasirinkti autoservisą. Įmonė Švedijoje siūlo 7 metų garantiją, KIA automobilių savininkai buvo priversti taisyti savo automobilius tik įgaliotuose autoservisuose, nes kitu atveju galėjo prarasti garantiją. Jei savininkai savo automobilius remontavo ne įgaliotuose autoservisuose, jų garantinis laikotarpis sutrumpėdavo iki 3 metų.

Teismas priteisė įmonei pašalinti tokias sąlygas iš savo garantinio remonto sutarties. Jei KIA iš karto nepaklus šiems reikalavimams, įmonei bus paskirta 580 000 eurų bauda.

Taip pat teismas automobilių gamintojui skyrė 728 000 eurų baudą, siekiant padengti išlaidas.

– „Švedijos teismo bylos sprendimas rodo tai, kad automobilių gamintojai, kurių garantinio aptarnavimo sutartys pažeidžia sąžiningos konkurencijos principus, negali jaustis nebaudžiami. Tikiuosi, kad ši byla bus gera pamoka automobilių gamintojams ir į garantinio aptarnavimo nuostatas nebus įtraukiamos sąlygos, kurios kenkia ne įgaliotiems automobilių servisams ir verčia automobilių savininkus remontuoti automobilius tik įgaliotuose autoservisuose.“ – teigia Alfred Franke, automobilių detalių gamintojų ir platintojų asociacijos prezidentas.

Pirmasis toks nuosprendis Europos Sąjungoje

Teismo sprendimas yra grindžiamas Europos Komisijos gairėmis dėl konkurencijos įstatymo taikymo automobilių pramonės sektoriuje. Be to, teismas nustatė, kad dokumentuose buvo nesąžiningas susitarimas tarp KIA ir jos įgaliotų automobilių servisų, nes tai yra bandymas pašalinti kitus automobilių servisus iš rinkos. Siekiant nustatyti atitinkamą automobilių gamintojos KIA rinką, teismas rėmėsi Konkurencijos generalinio direktorato (Konkurencijos GD) nuomone.

Bylą iškėlė Bildelsgrossisters Förening (SBF), Švedijos nepriklausomų automobilių servisų ir automobilių detalių platintojų asociacija. SBF kreipėsi į Švedijos konkurencijos tarybą, tačiau ji atsisakė nagrinėti šį atvejį. Tada asociacija kreipėsį į Švedijos nacionalinį ekonominių nusikaltimų biurą. Šis teismas turi teisę priimti sprendimus dėl ginčų, susijusių su konkurencijos įstatymu, jei šias bylas atmeta kitos institucijos, tačiau tai daro retai.

Švedijos teismo sprendimas gali būti svarbiu laimėjimu Europoje. Tai yra pirmasis nuosprendis, išduotas Europos Sąjungos valstybėje, kuri priimant sprendimą, taiko konkurencijos įstatymą dėl ribojimų garantinio aptarnavimo sutartyje.

Komentarai

Komentarų nėra. Būkite pirmas!