Hidraulinio vairo mechanizmo priežiūros darbus reikia atlikinėti labai atsargiai. Dabar jau retai automobiliuose būna mechaninio vairo stiprintuvo sistema, todėl vis dažniau tenka remontuoti hidraulines vairo mechanizmo sistemas.
Hidraulinio vairo mechanizmo sistemą sudaro:
Hidraulinis siurblys, plėtimosi bakelis, pagalbinis vožtuvas, hidraulinis cilindras ir pagalbinės žarnelės – įsiurbimo ir slėgio. Net mažiausi nešvarumai, patekę į hidraulinę sistemą, gali sukelti sistemos gedimą.
Prieš keičiant hidraulinį siurblį, pirmiausia reikia pakelti automobilį taip, kad galima būtų laisvai prieiti prie siurblio. Tada reikia atleisti diržą, esantį ant siurblio ir pagalbines žarneles (įsiurbimo (6) ir slėgio (3)). Pašalinti hidraulinę alyvą ir tik tada galima nuiminėti siurblį.
Vairo mechanizmo sistemos plovimas
Norint pašalinti hidraulinę alyvą iš įsiurbimo ir slėgio žarnelių, reikia abi žarneles laikyti virš dubens ir paprašyti kito žmogaus, kad tuo metu pasukinėtų 10 – 15 kartų vairą į vieną ir į kitą puses, kol visas skystis išbėgs. Negalima pakartotinai naudoti senos alyvos ir pasenusių žarnelių. Prieš montuojant naują siurblį, reikia įpilti naujos alyvos: lėtai sukite siurblį ir pilkite naują hidraulinį skystį, per angą, esančią vairo mechanizme. Sumontavus naują siurblį, prie siurblio valdymo sistemos turi būti prijungtos įsiurbimo ir slėgio žarnelės, tada atgal uždėtas diržas. Vidurinę šlangelę (2) reikia atjungti nuo plėtimosi bakelio (1) ir įdėti žarnelę į rezervuarą, nupilti likusį skystį. Vėliau turite išvalyti plėtimosi bakelį, o jeigu būtina pakeisti jį nauju. Turite užkimšti grįžtamąją angą plėtimosi bakelyje. Jeigu vairo mechanizmas turi papildomą filtrą, jį reikia pakeisti. Plėtimosi bakelį užpildykite nauju skysčiu. Papildomai turėkite bent vienu litru daugiau negu reikia. Tam kad nepažeistumėte įpurškimo ar uždegimo sistemos, neužvedinėkite variklio (vadovaukitės gamintojo nurodymais). Atlikus aukščiau išvardintus nurodymus, užveskite variklį ir palikite jį dirbti laisvąja eiga. Purvinas skystis ištekės iš viduriniosios žarnelės. Ištekėjusio skysčio negalima pakartotinai naudoti. Kai išskalausite plėtimosi bakelį, prijunkite vidurinę žarnelę ir pripilkite naujo skysčio.
Vairo mechanizmo nuorinimas
Norint tinkamai nuorinti vairo stiprintuvo sistemą reikia įpilti atitinkamo vairo stiprintuvo skysčio į tam skirtą talpą, tada 10-15 kartų pasukinėti vairą, nesusukant jo iki galo, į kairę ir į dešinę puses. Vairas susuktas iki galo negali būti ilgiau negu penkias sekundes. Nepamirškite priekinius automobilio ratus pakelti, tam kad sumažintumėt pasipriešinimą. Procedūros metu kitas žmogus turi stebėti vairo stiprintuvo skysčio lygį sistemoje. Jeigu skystis yra užputojęs turite palaukti apie 30 min. ir pakartoti nuorinimo procedūrą. Prieš važiuojant būtinai dar kartą patikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį plėtimosi bakelyje, tam kad įsitikintumėte ar sistema yra sandari.
Nuotraukos aprašymas:
1. Plėtimosi bakelis
2. Vidurinė žarnelė
3. Slėgio žarnelė
4. Vairo mechanizmas
5. Hidraulinis siurblys
6. Įsiurbimo žarnelė
Komentarai