Dvimasio smagračio gedimų diagnostika

22 gegužės 2011, 22:00

Sprendimas toliau eksploatuoti dvimasį smagratį (toliau – DS) turėtų būti priimtas po nuodugnios jo apžiūros: tepalo išbėgimas, gilūs įėžimai arba metalo spalvos pasikeitimai dažnai gali reikšti vidinių DS elementų gedimus. Smagračio vainiko, perduodančio impulsus variklio apsukų davikliui bei starterio bendekso dantų būklė turi būti kruopščiai patikrinta taipogi.

Būtina atsižvelgti ir į sekančias aplinkybes:

PAKLAUSTI KLIENTO:

– kuris elementas jo manymu neveikia ir kokie nusiskundimai?

– kada pirmą kartą pastebėjo gedimą?

– ar gedimas atsiranda retkarčiais, dažnai ar yra pastovus?

– kuriuo metu pasireiškia gedimas: pvz. pradedant važiuoti, greitėjant, perjungiant pavaras, esant dar šaltam varikliui ar jam pasiekus optimalią temperatūrą?

– kiek jo automobilis pravažiavęs ir kiek jis vidutiniškai pravažiuoja per metus?

– apie papildomas apkrovas, kurias automobilis dažnai patiria: pvz. priekabos traukimą, dažnesnį važinėjimą ilgesniais ar trumpesniais maršrutais?

– dėl specifinio automobilio naudojimo: pvz. taksi, tarnybinis automobilis, mokomasis?

– ar kada buvo tvarkyta sankaba ar greičių dėžė, jei taip, kokios tada buvo tvarkymo priežastys?

IŠORIŠKAI ĮVERTINTI AUTOMOBILĮ:

– „nuskaityti“ automobilio diagnostines klaidas;

– patikrinti akumuliatoriaus krovimą;

– starterio būklę ir darbą;

– jei yra, variklio tiuningo elementus.

SVARBU:

– kada keičiamas sankabos komplektas ar jo elementai, visada patikrinti DS būklę. Pažeistas arba visiškai susidėvėjęs DS gali sugadinti naujai sumontuotą sankabos komplektą ar jo elementus.

– negalima naudoti DS, kuris buvo pažeistas automobilio avarijos atveju.

– neleidžiamas DS kontaktinio (trynimosi) paviršiaus mechaninis apdirbimas: dėl to susilpnėja kontaktinis (trynimosi) paviršius.

Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ MONTUOJANT DS?

• patikrinti, ar naudojami varžtai yra atitinkamo ilgio:

> per ilgi varžtai trinsis į pirminį smagratį ir galimai sugadins guolį.

• patikrinti ar tinkamai įtvirtintos centravimo įvorės:

> negalima jėga įstumti ar ištraukti centravimo įvorių iš DS.

> per prievartą įstumtos į DS centravimo įvorės trinasi į pirminį DS smagratį.

• visada naudoti naujus varžtus tvirtinant DS prie alkūninio veleno:

> pagal automobilio gamintojo instrukcijas laikytis varžtų prisukimo jėgos!

• patikrinti ar starterio vainikas nepažeistas ir ar tinkamai pritvirtintas.

• DS kontaktinį (trynimosi) paviršių nuvalyti tepalo skiedikliu suvilgytu skudurėliu:

> atkreipti dėmesį, kad skiediklis nepatektų į DS vidų.

NELEIDŽIAMA:

• valant DS naudoti plovimo aukštu slėgiu ir garais įrenginius, chemines priemones, aerozolius ar purškiklius, suspaustą orą arba abrazyvines medžiagas!

DS GEDIMŲ DIAGNOSTIKA:

Sankabos diskas

Aprašas – Sudegintas sankabos diskas

Priežastis – Sankabos diskas gali perkaisti, pvz. dėl viršytų naudojimo resursų

Pasekmės – DS terminis apkrovimas

Sprendimas – Patikrinti ar DS termiškai pažeistas – ar atsirado mėlynos / violetinės dėmės ant išorinio kontaktinio (trynimosi) paviršiaus.

Plotai tarp abiejų masių

Aprašas – Degėsių liekanos ant išorinių DS kraštų

Priežastis – Sankabos disko terminė apkrova

Pasekmės – Degėsių liekanos gali patekti į DS vidų ir jį sugadinti

Sprendimas – DS keitimas

Kontaktinis (trynimosi) paviršius

Aprašas – Įbrėžimų pėdsakai ant DS kontaktinio (trynimosi) paviršiaus

Priežastis – Susidėvėjusi sankaba

Pasekmės – Apribotos atitinkamos jėgos sankaboje perdavimo galimybės / DS kontaktinio (trynimosi) paviršiaus pažeidimai

Sprendimas – DS keitimas

Kontaktinis (trynimosi) paviršius

Aprašas – Pasitaikantys tamsūs perkaitimo pėdsakai

Pasekmės – Be pasekmių

Sprendimas – Taisymas nebūtinas

Kontaktinis (trynimosi) paviršius

Aprašas – Įtrūkimai ant trynimosi paviršiaus

Priežastis – Terminės apkrovos

Pasekmės – DS neužtikrina funkcionalumo

Sprendimas – DS keitimas

Rutuliniai guoliai

Aprašas – Išbėgęs tepalas, trūksta tarpinės, sugadinimai arba tamsios dėmės dėl per didelių terminių apkrovų

Priežastis – Terminės apkrovos arba mechaniniai pažeidimai

Pasekmės – Netinkamas guolių tepimas, DS sugadinimas

Sprendimas – DS keitimas

Slydimo guoliai

Aprašas – Sugadinti

Priežastis – Mechaninis susidėvėjimas

Pasekmės – Netinkamai veikia DS

Sprendimas – DS keitimas

Slydimo guoliai

Aprašas – Susidėvėję; atsižvelgiant į diametrą, maksimalus skersinis laisvumas naujam guoliui siekia 0,04 mm., galimas eksploatacijos eigoje – iki 0,17 mm.

Priežastis – Susidėvėjimas

Pasekmės – ≤ 0,17mm.: nėra; > 0,17mm.: žymus antrinio smagračio nuokrypis

Sprendimas – DS keitimas, jei laisvumas > 0,17mm.

Nedidelė terminė apkrova

Aprašas – Nedidelis kontaktinio (trynimosi) paviršiaus spalvos pasikeitimas, be degimo apnašų ant išorinių DS kraštų

Priežastis – Terminė apkrova

Pasekmės – Be pasekmių

Sprendimas – Nebūtinas

Vidutinė terminė apkrova

Aprašas – Auksinės – geltonos spalvos dėmės ant kontaktinio (trynimosi) paviršiaus, kurias įtakojo neilgi temperatūriniai režimai iki 220°C 

Pasekmės – Be pasekmių

Sprendimas – Nebūtinas

Didelė terminė apkrova

Aprašas – Spalvingos dėmės kniedžių srityse bei ant išorinių paviršių

Priežastis – Didelė terminė apkrova (280°C)

Pasekmės – Priklausomai nuo terminės apkrovos intensyvumo, DS gali būti pažeistas

Sprendimas – DS, kuris atitinka žemiau išvardintus kriterijus, gali būti nekeičiamas:

– Kontaktinio (trynimosi) paviršiaus nudilimo kampas ≤ 0,5 mm. (nuo pradinės vertės)

– Patikrinti ar nėra įtrūkimų

Labai didelė terminė apkrova

Aprašas – Pastebimos violetiniai – mėlynos dėmės ant kraštinių arba galinių DS paviršių / pažeidimai – pvz. įtrūkimai

Priežastis – Labai didelės terminės apkrovos

Pasekmės – Sugadintas DS

Sprendimas – DS keitimas

Kontrolinis žiedas

Aprašas – Išsilydęs kontrolinis žiedas

Priežastis – Aukšta terminė apkrova DS vidiniuose elementuose

Pasekmės – Apribotas DS veikimas

Sprendimas – DS keitimas

Pirminis DS smagratis

Aprašas – Abiejų smagračių trintis tarpusavyje

Priežastis – Susidėvėjęs slydimo guolio žiedas

Pasekmės – Garsesnis, nei įprasta, veikimas

Sprendimas – DS keitimas

Starterio vainikas

Aprašas – Kraštutinis starterio vainiko susidėvėjimas

Priežastis – Sugedęs starteris

Pasekmės – Triukšmas užvedimo metu

Sprendimas – DS keitimas / patikrinti starterio darbą

DS vainikas

Aprašas – Pakitę DS vainiko dantys

Priežastis – Mechaninis pažeidimas

Pasekmės – Variklis dirba netolygiai

Sprendimas – DS keitimas

Tepalo pralaidumas

Nežymus tepalo pralaidumas

Aprašas – Nežymūs tepalo pėdsakai iš angų arba pro tarpines nuo variklio pusės 

Pasekmės – Be pasekmių

Sprendimas – Nebūtinas

Gausus tepalo pralaidumas

Aprašas – Tepalo išbėgimas > 20g (sankabos korpusas padengtas tepalu) 

Pasekmės – Netinkamas spyruoklių tepimas

Sprendimas – DS keitimas

Balansavimo svareliai

Aprašas – Disbalansas DS, triukšmingas darbas 

Pasekmės – DS disbalansas

Sprendimas – DS keitimas

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!