Kodėl keičiant tepalo filtrą reikia patikrinti jo kodą?

30 rugpjūčio 2018, 0:52

Daugelis tepalo filtrų, nors ir su skirtingais katalogo numeriais, turi panašius korpuso matmenis, dažnai ne tik panašius, bet ir tokius pačius sriegius. Dažnai asmenys, neužsiimantys profesionaliu remontu, pasirenka tepalo filtrą pagal  sriegio ir tepalo filtro dydžio vizualinį įvertinimą, o tai gali tiesiogiai lemti variklio gedimą.

Filtravimo medžiaga, kuri naudojama filtre, yra pasirenkama pagal konkretaus variklio reikalavimus. Jei tam tikroje transporto priemonėje yra netinkamai parinktas filtras, gali paaiškėti, kad filtro medžiaga neužtikrins tinkamos filtracijos, kuri turi tiesioginę įtaką variklio gedimui.

Priklausomai nuo variklio konstrukcijos,  spin-on  tipo tepalo filtruose yra naudojami vožtuvai, užtikrinantys optimalią variklio apsaugą. Jei transporto priemonėje yra netinkamai parinktas filtras, gali būti, kad jame nėra reikiamų vožtuvų arba jų parametrai yra visiškai kitokie. Reikėtų nepamiršti, kad tepalo filtro vožtuvai yra suprojektuoti taip, kad jie atsidarytų esant tam tikram variklio tepalo slėgiui.

Pritaikymas

Tai, kad  naujas filtras gali būti lengvai prisukamas prie variklio korpuso ir jo išvaizda yra panaši į nusidėvėjusio filtro išvaizdą, dar nereiškia, kad jis yra tinkamas jūsų automobiliui. Neskubėkite montuoti! Visada patikrinkite, ar naudojamas filtras yra tinkamas, tikrinti reikėtų gamintojo kataloge. Tai galioja ne tik filtrams, tačiau ir filtrų įdėklams.

Tepalo filtro su tais pačiais išoriniais matmenimis ir tuo pačiu sriegiu pavyzdžiai: filtras FILTRON OP 577 bei OP 626/4. Abu yra vizualiai panašūs, skiriasi tik atbulinio vožtuvo buvimu.

Kokius vožtuvus galima rasti tepalo filtre?

Atbulinis vožtuvas (anti-dainback valve) – paprastai tai guminė membrana, priglundanti prie vidinės filtro dangtelio pusės. Membrana pridengia ertmes, per kurias į filtrą patenka purvinas tepalas. Atbulinio vožtuvo tikslas yra užkirsti kelią tepalui ištekėti iš filtro, kai variklis yra išjungtas. Atbulinis vožtuvas reikalingas iš šono įsukamiems filtrams arba įsukamiems ant viršutinės variklio korpuso dalies (jei filtras veikia viršutinėje padėtyje, vožtuvo funkciją sėkmingai perima gravitacija).

Apsauginis vožtuvas (bypass valve). Šis vožtuvas naudojamas užsikimšus filtrui, kuomet nepaisoma keitimo intervalų arba užvedant automobilį esant žemai temperatūrai (kai tepalas yra šaltas ir tirštas). Apsauginis vožtuvas atidaromas dėl padidėjusio slėgio ir yra skirtas užtikrinti tepalo srauto patekimą į variklį, kai yra rizika, jog dalys bus nepakankamai suteptos. Saugos vožtuvo naudojimas yra susijęs su tuo, kad variklio nešvari alyva yra geriau negu jos trūkumas. Sutepimo nebuvimas gali sukelti variklio gedimą.

Eco vožtuvas (anti-syphon valve). Po variklio išjungimo jis apsaugo alyvos nutekėjimą iš filtro. Jis atlieka tą pačią funkciją kaip ir atbulinis vožtuvas – skirtumas tik tas, kad vožtuvas yra „švarioje“ filtro pusėje. Dėl to filtras visą laiką užpildytas alyva, nepriklausomai ar variklis veikia ar ne. Vožtuvas Anti-Syphon Valve žymiai sumažina sausosios trinties laiką tarp besitrinančių dalių, nes jis garantuoja greitesnį alyvos patekimą į variklį.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!