Kalbant apie šiuolaikines degalų įpurškimo sistemas, atsiranda sąvokos „Common Rail” arba „tiesioginis įpurškimas“. Šiuo metu tai daugiausiai susiję su dyzelinių degalų sistemomis ir šių sistemų gamintojais.
Iš tiesų, degalų tiesioginio įpurškimo technologijos buvo sukurtos siekiant išspręsti problemas, su kuriomis susiduria dyzelinis variklis. Šiuo metu tiesioginis įpurškimas naudojamas ir benzininiuose varikliuose, todėl verta paminėti, kaip ši technologija atsirado ir ką dabar gali pasiūlyti.
Dėl triukšmo ir vibracijos buvo manoma, kad dyzelinis variklis netinka lengvosioms transporto priemonėms, nepaisant didelio efektyvumo degalų sąnaudų atžvilgiu. Norėdami išspręsti šią problemą be specialios garso izoliacijos ir sudėtingų variklio laikiklių sistemų su didelės talpos duslintuvais, dyzelinio variklio veikimo principas turėjo būti pakeistas. Visų pirma, tikslas buvo pasiekti tokį degimo procesą, koks naudojamas benzininiame variklyje. Buvo nuspręsta padaryti tiesioginį įpurškimą.
„Common Rail” sistemos prototipas buvo sukurtas Roberto Huberio Šveicarijoje 1960-jų metų pabaigoje. Tada ši technologija buvo išvystyta Marco Ganser iš Šveicarijos Federalinio Technologijos Instituto, esančio Ciuriche. Pirmą visiškai funkcinę sistemą sukūrė „FIAT“ koncernas, o konkrečiai „Magneti Marelli“ specialistai, bendradarbiaudami su „Ricerche Fiat“ ir „Elasis“. Tačiau po to, kai „FIAT“ sukūrė projektą ir sistemos koncepciją, jis buvo parduotas Vokietijos kuro sistemų gamintojui, kuris pradėjo masinę jų gamybą. Nepaisant to, italai pirmi panaudojo „Common Rail” sistemą – 1997 m. „Alfa Romeo 156 1.9 JTD“, o paskui „Mercedes-Benz C 220 CDI“.
Laikui bėgant, technologija buvo panaudota benzininiuose varikliuose, todėl „Magneti Marelli“ suteikė galimybę kurti platų naujų sprendimų spektrą. Italijos koncernas buvo vienas pirmųjų gamintojų Europoje, kuris galėjo tiekti automobilinėms bendrovėms purkštukus ir reguliatorius tiesioginiam benzino įpurškimui (GDI). „Magneti Marelli“ platus purkštukų asortimentas yra sumontuotas 4, 6, ir 12 cilindrų varikliuose, parduodamuose Europos, Amerikos ir Azijos rinkose.
Nauji „Magneti Marelli“ gamybos pajėgumai, kurie nuo 2004 m. nuolat užsiima GDI purkštukais, taip pat gamina antgalius įvorėms, antgalius sudarančius „tuščią kūgį“ (kuras yra purškiamas ant viso kūgio paviršiaus, be jo vidinės dalies) bei sudėtingos geometrijos antgalius su 4-8 skylėmis (t.y. su daug angų).
Tai „Magneti Marelli“ sukūrė ir užpatentavo naujovišką sistemą, kuri leidžia gaminti įpurškimo antgalio adatą, aprūpintą sistema, apsaugančia nuo atbulinio tekėjimo (kitais atvejais gali pasireikšti, kai uždaromas purkštukas dėl medžiagų elastingumo). Ši technologija apsaugo nuo atbulinio tekėjimo po purkštuko uždarymo, tokiu būdu triukšmą sumažindama ir padidindama uždegimo ritės atsparumą įpurškimui, kai intervalai yra mažesni nei 200 mikrosekundžių tarp impulsų.
Praėjusiais metais „Auto Shangahai Auto Fair 2017“ tarp daugybės aukštųjų technologijų produktų, tokių kaip telematika, autonominės pavaros sistemos ir naujovės hibridinėse/elektrinėse pavarose, „Magneti Marelli“ taip pat pristatė vidaus degimo variklių, naudojančių tiesioginio įpurškimo sistemą (GDI) optimizavimo sprendimus. Pateikiamos aukšto slėgio degalų įpurškimo sistemos, taip pat elektroniniai variklių valdikliai, siurbliai ir purkštukai, kurie padidina vidaus degimo variklių našumą.
Šiuo metu daugelis žmonių mano, kad dyzelinio variklio energijos konversijos efektyvumo didinimo potencialas jau yra išnaudotas ir „technologijos lubos“ jau pasiektos. Nepaisant to, „Magneti Marelli“ įsitikinęs, kad variklių, su tiesioginiu įpurškimu ir turbokompresoriumi, masės santykis gali būti padidintas naudojant vienodesnį kuro ir oro mišinį. Aukšto įpurškimo slėgio ir padidintu slėgiu derinys su specialiais valdymo algoritmais leidžia gauti optimalų mišinį tiesiai į cilindrą. Tai reiškia, kad mes galime geriau sudeginti kurą ir išmesti mažiau kietųjų dalelių .
Žinoma, „Magneti Marelli“ taip pat gamina tradicinius variklius su benzino įpurškimu, kurį sudaro kuro siurblys, droselio vožtuvas, valdymo blokas (ECU), antgalis ir kolektorius. Visi komponentai gaminami ir tiekiami „Magneti Marelli“ pagrindiniams automobilių gamintojams. Be to, „Magneti Marelli“ automobilių gamintojai kuria ir tiekia įpurškimo kolektorius (PFI). Dėl automobilių rinkos globalizacijos, tuo metu, kai automobiliai naudojami įvairiose pasaulio dalyse, „Magneti Marelli“ sukurtos sistemos buvo suderintos su visais benzino ir etanolio mišiniais. Šiuo metu šio koncerno gamyklas galima rasti visame pasaulyje – Kinijoje, Indijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje ir Slovakijoje.
Mechanikai supranta, kad „Magneti Marelli“ degalų įpurškimo sistemos ne tik užkariavo Italijos automobilių pramonę, bet ir pateikiamos koncernų PAS ir VAG modeliuose. Pastaruoju atveju kalbama apie tiesioginį kuro įpurškimą: Vokietijos koncerno su tiesioginio įpurškimo sistema bei turbokompresoriumi (TFSI) gaminamiems automobiliams. „Magneti Marelli“ produktai yra „Škoda“ modeliuose – nuo „Fabia“ iki „Superb“ arba „Rapid“ (2016 m.), o taip pat tokiuose „Volkswagen“ modeliuose kaip „Golf „ (2005 m.) ir „ Passat“ 1,4 (2015 m.) arba „Touareg“ (2016 m.), 6-cilindrų, 3,6 l. Jie yra jau „Audi Q7“ ir net „Audi A8/S8 quattro“. Galime pateikti dar 80 modelių visų prekių ženklų ir visų koncernų sąrašą.
Taip pat reikėtų pažymėti, kad „Magneti Marelli“ aktyviai kuria ir gamina įpurškimo sistemas sporto motorinių transporto priemonių poreikiams, žinoma, to ir buvo galima tikėtis iš gamintojo su tokiomis lenktynių tradicijomis šalyje. „Magneti Marelli Motorsport“ gaminių asortimentas apima purkštukus IWPR arba vienetinius/dvigubus purkštukus, kurie yra nebrangus sprendimas, skirtas motociklams ir sportinėms transporto priemonėms; patikrinti laiko IWP Pico purkštukai, būdingi savo struktūra sujungta su daugkartiniu įpurškimu, nors purkštukai RDI-2XX skirti didelės galios sportinių įpurškimo sistemoms su reguliuojamu purškimo stogeliu arba GPI su daugiafunkciniu purkštuku, kuris per minutę gali patiekti iki 2.2 l.
Mūsų rinkoje sportiniam transportui skirti purkštukai yra ne patys populiariausi, tačiau jų gaminimas suteikia gamintojui solidumo ir leidžia mums įsivaizduoti, kokio lygio firmoje naudojamos technologijos. Kalbant apie „civilines“ degalų sistemų paslaugų pasiūlymą, „Magneti Marelli“ siūlo droselio padėties jutiklį, alkūninio veleno apsukų daviklį ir oro masės srauto matuoklį. Taip pat svarbu pasirinkti „Magneti Marelli“ prekės ženklą, ieškant dalių itališkam automobiliui. Nors atsižvelgiant į pradinę elektronikos kokybę, jos dažnai nereikia keisti net ir seniems automobiliams. Atskira problema yra aukštos kokybės purkštukai, kurie turi būti keičiami kas 200 000 km. Jei norite, kad naujas automobilis nesugestų dar 200 000 km., pasirinkite prekės ženklą -„Magneti Marelli“.
Komentarai