Firma „Goodyear“ pirmą kartą pristatė koncepcines padangas su jutikliais, kurie padeda rinkti ir analizuoti duomenis. Pristatyta padanga atliekanti fotosintezę bei su galimybe konvertuoti anglies dvideginį į deguonį.
Šių metų Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytos padangos „EfficientGrip Performance“ su „Electric Drive“ technologija ir pažangios „Eagle F1 Asymetric 3, o taip pat koncepcinės „Oxygene“ padangos. Premjera įvyko „Goodyear“ konferencijos metu Varšuvoje.
Visa sistema sudaryta iš padangų, jutiklių ir algoritmų, veikiančių debesyje. Ryšys tarp vartotojo, transporto priemonės savininko, operatoriaus vyksta realiu laiku, naudojant specialią programą. Šis sprendimas turi nuolatinę prieigą prie informacijos apie padangų būklę.
Veikimo schema yra tokia: duomenys apie dabartinę padangų būklę renkami padangoje esančių jutiklių pagalba ir realiu laiku analizuojami inžinierių pateiktu algoritmu. Programėlėje pateikiami surūšiuoti duomenys apie padangų nusidėvėjimą, temperatūrą ir slėgį.
Padangos, su orą filtruojančia sistema
„Goodyear Oxygene“ koncepcinė padanga išsiskiria konstrukcija – į jos sudėtį įeina šoninėje sienelėje auganti gyva samana. Atvira protektoriaus struktūra ir konstrukcija leidžia absorbuoti ir cirkuliuoti drėgmei bei vandeniui nuo kelio paviršiaus, vyksta fotosintezė ir deguonies išmetimas į atmosferą.
Padangų protektorius „Oxygene“ sugeria drėgmę iš paviršiaus, taip pat anglies dvideginį iš oro, kuris maitina samanas, augančias šoninėje sienelėje. Fotosintezės procesas sukelia deguonies išskyrimą. Paryžiaus dydžio mieste, kuriame yra 2,5 milijonai transporto priemonių, gali išsiskirti 3000 tonų deguonies ir sugerti 4000 tonų anglies dioksido per metus.
– Dirbtinio intelekto pritaikymas leidžia sujungti skirtingas sritis į vieną visumą. Galima sakyti, jog dirbtinis intelektas įgauna holistinį charakterį, t.y. kuo daugiau modulių – tokių kaip sensorika, mašininis mokymas yra sujungti viename projekte į kontekstines sistemas, tuo daugiau galimybių, kurios leidžia geriau pritaikyti produktus išorinėms sąlygoms. Ši tendencija vis labiau pastebima medicinos, finansų srityse, tačiau pirmoje vietoje yra automobilizmas. „Goodyear Oxygene“ padangos puikiai tinka šių pokyčių ciklui, – komentuoja Aleksandra Przegalińska, futurologė, dirbtinio intelekto ekspertė.
Padanga sukurta trijų matmenų formate iš regeneruotų padangų gumos miltelių. Konstrukcija, absorbuojanti smūgius, prailgina padangų eksploatavimo laiką ir sumažina priežiūrą. Padanga turi atvirą struktūrą, kuri pagerina sukibimą su šlapia danga, sugeria vandenį nuo protektoriaus.
„Oxygene“ naudoja energiją, gautą iš fotosintezės, elektronikai, įskaitant ir jutiklius, dirbtinio intelekto procesorių ir šviesos juostą padangų šone, kuri keičia spalvas, tokiu būdu įspėdama eismo dalyvius apie pėsčiuosius ir automobilio manevrus, pvz.: tokius kaip eismo juostos pakeitimą arba stabdymą.
„Oxygene“ naudoja komunikacijos sistemą matomomis šviesomis -„LiFi“, kuri leidžia padangai prisijungti prie interneto. Tai suteikia galimybę bendrauti su kitomis transporto priemonėmis (V2V) ir infrastruktūra (V2I) bei keistis duomenimis, reikalingais pažangioms valdymo sistemoms.
Komentarai