Blue Print: stabdžių trinkelių defektai Land Rover automobiliuose

7 gegužės 2025, 10:13

Pernelyg didelis galinių stabdžių įkaitimas, galinių stabdžių cypimas važiavimo metu, galinių stabdžių cypimas, kai įjungtas elektrinis stovėjimo stabdis, ir elektrinio stovėjimo stabdžio įspėjamosios lemputės degimas yra problemos, su kuriomis susiduria kai kurių Land Rover Discovery ir Sport savininkiai.

Valdiklio atmintyje gali būti išsaugoti šie klaidų kodai:

  • C1A43 – pavaros variklio maitinimo grandinė
  • C1A46 – patikrinti stabdžių pavaros modulio veikimą
  • C1A53 – aktyvuotas rankinis avarinis stabdžių atleidimo režimas – nepavykęs automatinis pakartotinis laido įtempimas per stovėjimo stabdžio pavaros modulį

Priežastis

Stovėjimo stabdžio trinkelės užstringa dėl korozijos, susikaupusių nešvarumų, nusidėvėjimo ar netinkamo reguliavimo, arba elektrinio stovėjimo stabdžio valdymo modulio programinėje įrangoje yra klaida. Tai gali sukelti mažų dantukų sistemoje išlaužimą arba pernelyg stiprų mažos reguliavimo veržlės priveržimą ir jos judėjimo blokavimą.

Sprendimas

Jei negalima automatiškai atleisti stovėjimo stabdžio, yra galimybė jį atblokuoti rankiniu būdu. Centrinės konsolės viduje yra laido kilpa, kurią patraukus atleidžiamas stovėjimo stabdis. Discovery 3 ir 4 modeliuose pirmiausia reikia nuimti stačiakampį plastikinį gaubtą, esantį iš karto už stovėjimo stabdžio svirties. Range Rover Sport modelyje prieiga prie laido galima atsukus du tvirtinimo varžtus ir nuėmus elektrinio stovėjimo stabdžio svirtį.

Keičiant stovėjimo stabdžio pavarą, griežtai rekomenduojama pakeisti ir galinius stabdžių diskus, trinkeles ir stabdžių kaladėles.

Jei automobilyje sumontuotos naujos stabdžių kaladėlės arba galiniai stabdžių diskai, arba automobilis nuvažiavo daugiau nei 50 mylių (80 km) per purvą (ne per vandenį), būtina patikrinti ir tinkamai sureguliuoti stabdžių kaladėles. Priešingu atveju stabdžių kaladėlės pernelyg nusidėvės ir/arba atsiras triukšmas bei perkaitimas. Dėl to elektrinio stovėjimo stabdžio pavaros vidiniai elementai gali atlikti judesį, viršijantį jų ribinę padėtį, visiškai sustabdydami, sukeldami galinių stabdžių užblokavimą.

Kaip patikrinti stovėjimo stabdžio kaladėles

  • Pakelkite ir paremkite automobilį.
  • Naudodami tinkamą diagnostinį įrankį pašalinkite visus sistemos klaidų kodus ir nustatykite stovėjimo stabdį į techninės priežiūros padėtį.
  • Atjunkite stovėjimo stabdžio grandinės maitinimą, ištraukdami 30 A elektrinio stovėjimo stabdžio saugiklį iš dėžutės prie akumuliatoriaus.
  • Nuimkite galinius ratus, apkabas ir stabdžių diskus.
  • Patikrinkite bendrą stovėjimo stabdžio kaladėlių, spyruoklių ir inkaro plokštės būklę.
  • Kaladėlių storis turėtų būti ne mažesnis kaip 2,0 mm. Jei ant stabdžių kaladėlių ar kitų stabdžių sistemos elementų matomi pažeidimai dėl pernelyg didelės temperatūros poveikio, juos reikia pakeisti.
  • Pašalinkite nešvarumus nuo kaladėlių ir stabdžių būgnų sąlyčio paviršiaus.
  • Nuvalykite stabdžių kaladėlių trinties darbinį paviršių ir pašalinkite visas metalines drožles nuo trinties paviršiaus.
  • Pašalinkite visus korozijos pėdsakus nuo inkaro plokštės ir stabdžių kaladėlių atramų. Jos turėtų būti lygios ir švarios.
  • Stabdžių kaladėlių atramos taškus ant inkaro plokštės sutepkite Blue Print keramikiniu stabdžių tepalu.
  • Keičiant ar aptarnaujant sistemą, gali būti pažeistos stabdžių kaladėles tvirtinančios sąvaržos. Visada patikrinkite, ar stabdžių kaladėlės tinkamai pritvirtintos prie inkaro plokštės. Montuojant naujas stabdžių kaladėles, visada naudokite naujas tvirtinimo sąvaržas. Pakartotinai montuojant naudotas stabdžių kaladėles, jei kyla abejonių dėl tvirtinimo sąvaržų būklės, reikia naudoti naujas.
  • Sumontuokite stabdžių diskus ir apkabas.

Kaip sureguliuoti stabdžių kaladėles

  • Pakelkite ir paremkite automobilį.
  • Nuimkite ratus.
  • Naudodami tinkamą diagnostinį įrankį, nustatykite stovėjimo stabdį į techninės priežiūros padėtį.
  • Sulygiuokite techninės priežiūros angą su ženklais ant inkaro plokštės.
  • Nustatykite stabdžių kaladėlių reguliatorių.
  • Nuimkite techninės priežiūros angos dangtį.
  • Naudodami plokščią atsuktuvą, nustatykite stabdžių kaladėlių padėtį. PASTABA: Stabdžių kaladėlės judėjimas yra nedidelis ir gali būti nepastebimas reguliavimo metu.
  • Kai stabdžių kaladėlės nėra pakeistos naujomis, reguliuojant senas nebus įmanoma pasiekti tinkamo tarpo.
  • Dabar naudodami atsuktuvą, sukite reguliatorių, kol stabdžių diskas užsiblokuos – su jausmu, ne per stipriai. Nereikia taikyti per didelės jėgos stabdžių kaladėlių reguliatoriui. Nesilaikant šios instrukcijos, kyla pavojus sugadinti stovėjimo stabdžio sistemą.

Daugiau techninės informacijos galite rasti tinklalapyje: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!