Ateities padangos, galinčios rinkti ir analizuoti duomenis, į kurių sudėtį įeina samanos, pristatytos Ženevos automobilių parodoje.
Didžiausi padangų gamintojai pristatė savo naujausias padangas ir technologijas, kurios artimiausiu metu gali pasiekti serijinę gamybą. Nuo padangų sukibimo su keliu per vairavimo charakteristikas iki galimybės realiai paveikti aplinką – ateities padangų kompetencija sparčiai plečiasi.
Kibernetinė „Pirelli“ būstinė
Per 88-ąją Tarptautinę automobilių parodą Ženevoje naujausia „Pirelli“ technologija išvydo šviesą – „Cyber Car“. Automobilyje sumontuotos padangos gali bendrauti su automobilio borto kompiuteriu ir pateikti informaciją apie automobilio veikimą, kad būtų galima sureguliuoti ABS ar ESP nustatymus pagal vyraujančias sąlygas.
„Cyber Car“ toliau išvystyta idėja – „Cyber Fleet“ – sistema sukurta „Pirelli Connesso“, skirta kiekvienam vairuotojui. „Cyber Fleet“ debiutas įvyks dar šiais metais Europos rinkoje.
Jutikliai, kurie sveria tik keletą gramų, siunčia surinktus duomenis apie kiekvienos padangos būseną į elektroninį valdymo bloką. Surinkta informacija pakliūva į „Pirelli Connesso“ specialią programą arba į vidinę automobilio sistemą („Cyber Car“ automobilio atveju). „Pirelli“ technologijos naudoja specializuotas sistemas, kurios tiesiogiai bendrauja su vairuotoju („Pirelli Connesso“), bendrovės vadybininku („Cyber Fleet“) arba su vairuotoju ir automobilio gamintoju („Cyber Car“) vienu metu. Šios sistemos suprojektuotos naudoti tiek elektrinėse, tiek benzinu varomose transporto priemonėse, nes pritaikytos universalios technologijos tam tikroms transporto priemonėms.
Pagrindiniai duomenys, tokie kaip oro slėgis padangos viduje arba aplinkos temperatūra, taip pat protektoriaus gylis – tik keletas parametrų, kuriuos sistema perduoda į automobilio valdymo bloką.
Užrašomi duomenys apima pagrindinę informaciją apie elektra varomus automobilius. Aktualūs duomenys pasilieka iki tol, kol automobilio baterija visiškai išsikrauna ir tada apskaičiavimas vyksta pagal standartinius parametrus, o „Cyber Car“ sistema leidžia analizuoti faktinius duomenis. Žinant tikslią transporto priemonės masę, automobilyje sumontuotas valdymo blokas turi galimybę tiksliau apskaičiuoti, kokį atstumą dar gali nuvažiuoti automobilis, kol jis vėl bus įkrautas.
Kitas žingsnis sistemos evoliucijoje bus „Cyber Tire“: ateities padanga, galinti surinkti dar daugiau duomenų ir perduoti juos tiesiai į valdymo bloką po kiekvieno padangos apsisukimo. Nepaisant to, kad rinkoje tokios formos technologijos dar nėra prieinamos, jos pirmasis „Pirelli“ integravimas jau atsispindi „Ferrari FXXK“- tūkstančio arklio jėgų „HyperCar“.
Naujienos iš „Yokohama“ būstinės
Japonijos prekės ženklas pristatė ne tik padangas rinkai, bet ir pirmąją žieminę bevielę padangą bei naujus padangų modelius, pagamintus naudojant aplinką tausojančią „BluEarth“ technologiją.
Prekinis ženklas pristatė naujausius modelius, įskaitant pasaulinę lengvųjų automobilių padangų premjerą bei Europos rinkai skirtą padangą „Geolandar M/T G003“, skirtą visureigiams. Pirmą kartą „Yokohama“ pristatė bekamerę žieminę padangą „iceGUARD iG60“, skirtą važiavimui sunkiomis sąlygomis.
Netrūko naujų produktų, sukurtų naudojant „BluEarth“ technologiją, įskaitant ir „BluEarth-Es ES032“ bei „BluEarth RV-02“ padangas. Lankytojai turėjo galimybę stebėti „ADVAN“ lenktyninių padangų pavyzdinių serijų produktus, kurie 2018 m. švęs 40 metų jubiliejų. Tai apima „ADVAN Sport V105“ bei „ADVAN A052“ padangų modelius.
Viena iš šių metų „YOKOHAMA“ pristatomų temų Ženevos automobilių parodoje buvo nauja valdymo strategija GD2020 – planas padidinti prekės ženklo vertę rinkoje.
„Bridgestone“ su saulės baterija
„Bridgestone“ prekės ženklas sugrįžo į Ženevos automobilių parodą, turėdamas įvairias savo technologijas ir produktus kartu su naujausia vasarine turistine padanga „Turanza T005“.
„Bridgestone“ stendo lankytojų dėmesį pritraukė thyssenkrupp blue.cruiser. Sportinis automobilis su saulės energijos technologija ologic ir „Bridgestone Ecopia“ padangomis, sukurtas Bochumo(Vokietija) taikomųjų mokslų universiteto studentų, kurie praeitais metais „Bridgestone World Solar Challenge“ „Cruiser“ klasėje užėmė antrą vietą.
Ženevos parodos lankytojai turėjo galimybę pažvelgti į „Bridgestone“ asortimento pavyzdinius produktus:
- „DriveGuard“ – „ Run Flat“ padangos, leidžiančios su pradurta padanga nuvažiuoti dar 80 km 80 km/h greičiu. Padangos gali būti sumontuotos daugelyje automobilių su ratų slėgio stebėjimo sistema (TPMS).
- „Dueler A/T 001“ – demisezoninė „all-terrain“ tipo padanga.
- „Potenza S007“ – sportinė padanga, sukurta užtikrinti sukibimo ir vairavimo jautrumą važiuojant virš 300 km/h greičiu.
- „Blizzak LM001 EVO“ – naujausios žieminės padangos.
- „Ecopia EP500“ – su ologic technologija, kurią pasirinko BMW „i3“ modeliui. Didesnis padangos skersmuo sumažina pasipriešinimą, mažesnis plotis sumažina oro pasipriešinimą, o tai lemia mažesnį kuro sunaudojimą bei anglies dioksido išmetimą.
„Bridgestone“ stende taip pat pasirodė naujausias hibridinis coupe iš „Lexus“ grupės-LC500h. Automobilyje sumontuotos 20 colių „Turanza T005“ su „Rum Flat“ technologija padangos, suteikiančios saugumo ir pilno automobilio valdymo jausmą.
Ženevoje buvo pristatyti trys „Firestone“ firmos padangų modeliai:
- „Roadhawk“
- „Multiseason“
- „Winterhawk“
„Goodyear“ su inovacine padanga, draugiška aplinkai
Naujausia „Goodyear“ koncepcinė padanga, pristatyta šiais metais vykusioje Ženevos mugėje, yra sprendimas, kuris realiai daro įtaką miesto švarai.
„Oxygene“ koncepcinė padanga skiriasi savo konstrukcija – jos sandaroje yra gyva samana, auganti padangos šone. Atvira protektoriaus struktūra ir konstrukcija turi drėgmės absorbavimo ir cirkuliavimo galimybę net nuo kelio paviršiaus, kuris sukelia fotosintezę ir deguonies išmetimą į atmosferą.
Padangų „Oxygene“ protektoriaus raštas sugeria drėgmę iš paviršiaus ir sugeria anglies dioksidą, kuris maitina samanas, augančias padangų šoninėje pusėje. Fotosintezės procesas sukelia deguonies išsiskyrimą. Paryžiaus didumo mieste, kuriame yra 2,5 milijono transporto priemonių, būtų pagaminta 3000 tonų deguonies ir sugerta 4000 tonų anglies dioksido kasmet.
Padanga sukurta 3D formate iš regeneruotų padangų gumos miltelių. Konstrukcija, absorbuojanti sukrėtimus, prailgina padangų eksploatavimo laiką ir sumažina aptarnavimo problemas. Padanga turi atvirą konstrukciją, kuri pagerina sukibimą su šlapia danga, sugerdama vandenį nuo protektoriaus.
„Oxygene“ naudoja fotosintezės metu sukurtą energiją elektronikai, tame tarpe ir jutikliams, dirbtinio intelekto procesoriui bei šviesos ruoželiui padangos šone, kuris keičia spalvas, įspėdamas eismo dalyvius ir pėsčiuosius apie transporto priemonės manevrus, pvz.: eismo juostos pakeitimą arba stabdymą.
„Oxygene“ naudoja matomos šviesos ryškumo sistemą -„LiFi“, kuri leidžia padangos prisijungimą prie interneto. Tai leidžia bendrauti su kitomis transporto priemonėmis(V2V) ir infrostruktūra (V2I) bei keistis duomenimis, reikalingais pažangioms valdymo sistemoms.
Komentarai