20% Europoje parduotų automobilių šiais metais buvo su įrengtais priekiniais LED žibintais. Nors tokio sprendimo privalumas yra gerai žinomas, vairuotojai yra susirūpinę dėl to, kas bus kai lempa perdegs.
Perdegusi lemputė halogeniniame žibinte tai lengviausias gedimas – reikia tik pakeisti lemputę, kurią galima nusipirkti kiekvienoje automobilių detalių parduotuvėje ar net degalinėje. Nereikia tam specialių žinių (keitimo būdas yra aprašytas transporto priemonės aptarnavimo instrukcijoje), nei specialių priemonių. Tačiau LED lempos konstrukcija yra daug sudėtingesnė ir gali būti sudaryta iš keliasdešimties LED modulių, kurie negali būti keičiami.
- „Vieno komponento gedimas – reiškia viso žibinto keitimą. Bet tokios lempos tarnavimo laikas yra nepalyginamai ilgesnis nei halogeninės lemputės. LED diodai dirbs be problemų eilę metų. Tuo pačiu metu, plačiai naudojant šią technologiją, antrinėje rinkoje siūlomų lempų kaina sumažės“, – sakė Monika Krawczyk iš „Valeo“ firmos, kuri projektuoja ir pateikia sprendimus automobilių gamintojams.
Kita vertus, LED lemia tiesiog revoliucines galimybes ne tik lyginant klasikinius halogeninius žibintus, bet ir ksenono lempas. Iš techninės pusės šie žibintai skiriasi tik šviesos šaltiniu, tačiau jų veikimo režimas išlieka nepakitęs. Ksenoniniai žibintai, kurie leidžia geriau apšviesti posūkiuose, „seka“ paskui priekinius ratus – toks sprendimas jau prieš 60 metų buvo panaudotas „Citroen DS“.
- „Daugelio segmentų LED lemputė leidžia aktyviai valdyti šviesos spindulį. Plačiai aprašytos tolimosios šviesos, kurios neapakina kitų vairuotojų yra tiesiog „vyšnia ant torto“ – Adaptive Front-Lighting System (AFS)“, – teigia Monika Krawczyk.
Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, priekinių žibintų šviesos pluoštas gali būti labai platus, kai automobilis važiuoja mažu greičiu, todėl lengviau pastebėti pėsčiuosius šalikelėje. Greitkelyje šviesos pluoštas gali būti pailgintas tiek, kad vairuotojas turėtų daugiau laiko reagavimui. Prabangiuose automobiliuose šį apšvietimo režimą palaiko lazerinės šviesos net iki kelių šimtų metrų. Apšvietimo režimas gali prisitaikyti prie oro sąlygų, sumažindamas riziką, kad vairuotoją apakins šviesos, atsispindinčios nuo lietaus lašų arba rūko metu.
- „Ateitis priklauso LED lempoms. Tai lėmė jų ilgaamžiškumą, žemą eksploatacijos kainą, ypač palyginus su ksenonais, – tikina Monika Krawczyk. – Valeo turi iš anksto parengtus sprendimus, kurie papildo halogenines ir ksenono lempas, naudojant pilną šviesos diodų automobilio apšvietimą, LED modulius su pažangios šviesos valdymo funkcijomis. Automobilių gamintojai juos siūlo savo vardu pavyzdžiui, Dynamic Shadow (Ford), MultiBeam (VW) arba MatrixBeam (Audi) – tačiau, už jų stovi daugiametė „Valeo“ patirtis“.
LED – geriau nei klasikiniai halogeniniai arba ksenono žibintai, nes naudoja ir vaizdo registratorių duomenis, kurie stebi erdvę automobilio priekyje. Šiandien automobilių apšvietimo projektuotojai turi atsižvelgti ne tik į vairuotojo matomumo poreikį, bet ir į automobilio elektronines „akis“.
Komentarai