Alternatyvios technologijos

30 birželio 2014, 21:08

Automobilių gamintojai nuolat ieško būdų, kaip savo jau gaminamus ir naujai kuriamus modelius „priversti“ dirbti efektyviau, naudoti mažiau degalų bei mažiau teršti aplinką. Todėl pastaruoju metu pristatoma tikrai daug mokslinėse-techninėse laboratoratorijose sukurtų net revoliuciškai naujų variklių bei pavarų dėžių (transmisijų) technologijų, o taip pat ir įvairių sistemų, pavyzdžiui „Stop&Start“.

Intensyviai ieškoma ir galimybių benziną bei dyzeliną pakeisti alternatyviais automobilius varančiais energijos šaltiniais.

Elektra
 

Elektriniai varikliai varomi tik elektra, tad šių automobilių CO2 emisija lygi 0. Baterijos gali būti pakraunamos namuose arba specialiose elektrinių automobilių įkrovimo vietose. Nors elektra varomi automobiliai kuriami jau du dešimtmečius, o pastaruoju metu pristatoma jau naujoji jų karta, jiems dar gana toli iki tobulumo bei masinio pritaikymo. Tačiau elektra pripažįstama kaip pigiausia alternatyvios energijos automobiliuose rūšis.

Hibridiniai automobiliai

Hibridiniuose automobiliuose vienu metu naudojamos dvi arba daugiau varomosios sistemos. Populiariausias yra benzininio ir vieno arba daugiau elektrinių variklių derinys. Tačiau vietoj benzininio gali būti sumontuotas ir dyzelinis ar kitais alternatyviais degalais varomas variklis. Elektrinis variklis įkraunamas kitų variklių pagalba arba panaudojant automobilio inercinių jėgų energiją, pvz., stabdymo metu. Hibridiniai automobiliai su tomis pačiomis degalų atsargomis nuvažiuoja didesnį atstumą, nei daugelis įprastų automobilių, taip pat ir jų į aplinką išskiriamų dujų emisija mažesnė.

Hibridiniai Plug-in automobiliai

Galimybė pakrauti hibridinį Plug-in automobilį iš elektros tinklo, gerokai sumažina šių automobilių degalų sąnaudas, lyginant su įprastais hibridinės technologijos automobiliais. Nedidelius atstumus toks automobilis jau gali nuvažiuoti, varomas vien tik elektrinio variklio, o benzininis variklis panaudojamas, išsekus elektros energijos atsargoms.

Vandenilis ir vandenilio kuro elementai

Vandenilis – viena švariausių alternatyvių degalų rūšių. Jį galima naudoti tiek kaip alternatyvią kuro rūšį vidaus degimo variklyje, tiek tam, kad varytų elektrinį variklį. Degant vandeniliui vidaus degimo variklyje, tokio variklio CO2 emisija beveik lygi nuliui. Jei vandenilis dega kuro elemente, išskiria tik šiek tiek vandens garų bei šilumos, o elektrocheminės reakcijos metu pagaminta elektros energija varomas elektrinis variklis. Vandenilinius automobilius kuria daugelis automobilių gamintojų, tačiau dar labai nedaug modelių pasiekė pardavimo stadiją.

Gamtinės dujos

Gamtinės dujos yra vadinamasis fosilinis kuras, susidarantis pūvant organinėms medžiagoms. Gamtinės dujos yra laikomos ir naudojamos suskystintos arba suslėgtos. Suskystintos vadinamos LNG (LiquefiedNaturalGas), suslėgtos – CNG (CompressedNaturalGas). Taip pat dar yra plačiai žinomos suskystintos naftos dujos – LPG (LiquefiedPetroleumGas).

Daugumoje šiomis dujomis varomų automobilių įrengtos dvi maitinimo sistemos – dujų ir benzino arba dyzelino. Atsižvelgiant į šių kuro rūšių savybes, LPG kuras yra efektyvesnis lengvuosiuose automobiliuose, derinant jį su benzininiu varikliu. Tuo tarpu LNG tikslingiau naudoti lengvuosiuose van tipo automobiliuose ir komerciniame transporte šalia dyzelinio variklio. CNG dera ir su benzininiais, ir su dyzeliniais varikliais.

Gamtinėmis dujomis varomus automobilius gamina daugelis gamintojų. Šios alternatyvios technologijos infrastruktūra bei paslaugos gana plačiai išvystytos, todėl iš visų alternatyvių ekotechnologijų ji yra labiausiai paplitusi ir prieinama.

Etanolis


Etanolis (etilo alkoholis) – tas pats alkoholio tipas, koks sutinkamas ir alkoholiniuose gėrimuose. Kaip degalai etanolis gali būti naudojamas pagal poreikį: į automobilio degalų baką galima pilti alkoholį, benziną arba šių dviejų rūšių degalų kombinaciją bet kokiu santykiu. Etanolis gaminamas iš kukurūzų, cukranendrių, greitai augančios sumedėjusios žolės ar kitokios biomasės.

Biodyzelinas


Biodyzelinas – atsinaujinantys alternatyvūs degalai, gaminami iš įvairiausių augalinių aliejų ar sojų pupelių. Jis gali būti naudojamas visų tipų dyzeliniuose varikliuose. Biodyzelinas yra švaresnis, nei standartinis naftos dyzelinas. Kadangi biodyzelinas gali būti gaminamas lokaliai, tai svarbu šalių, kurios neturi savo gamtinių energetinių išteklių, ekonomikai, nes mažina priklausomybę nuo naftos atsargomis disponuojančių valstybių.

Šaltinis: www.ecodriving.lt

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!