Motociklininkų sezono pabaiga priverčia pagalvoti apie motociklų žiemojimą. Be daugybės darbų – patikrinimo, plovimo, „užkonservavimo“ – kurie turi būti padaryti prieš pastatant motociklą į garažą, reikia įvertinti variklinės alyvos būklę ir jos lygį variklyje.
Tarp motociklininkų nuo seno vyksta ginčai: kada reikia keisti tepalus? Sezono pradžioje ar sezono pabaigoje? Kai kurie dviejų ratų savininkai, ruošdami savo „plieno žirgus“ stovėjimui žiemą, pakeičia variklių alyvą, manydami, kad sezoną naudota variklių alyva turi kuro likučių, nuosėdų, sieros dalelių liekanų, kurios nusėsdamos ant stūmoklių gali sukelti kompresijos problemų. Kiti dviejų ratų fanai keičia alyvą sezono pradžioje, argumentuodami, kad po kelių prastovos mėnesių susikaupia kondensatas. Tai reiškia, jog į alyvą pakliūva vanduo, alyva atsiskiedžia ir dėl to pablogėja jos savybės. Tačiau svarbiausia – pasirinkti tinkamą alyvą.
Variklių alyva motocikle atlieka daug daugiau funkcijų negu automobilio variklio tepalas. Motocikle suteptas turi būti ne tik variklis, bet ir visa varomoji sistema. Alyva turi būti atspari aukštai temperatūrai. Motociklo apsukos yra žymiai didesnės nei automobilyje, didesnis slėgis, o alyva purškiama ant karštų variklio dalių – stūmoklio galvutės ir cilindro sienų. Keturių taktų motociklų sistemoje alyva sutepa pavarų dėžę ir sankabą. Ji taip pat turi užtikrinti tinkamą klampumą esant labai aukštoms ir labai žemoms temperatūroms.
Variklio alyva, skirta keturtakčiams varikliams su šlapia sankaba, yra visiškai kitokia su specialiai parinktų priedų paketu. Naudojant lengvojo automobilio alyvą galima žymiai sutrumpinti motociklo tarnavimo laiką ir sugadinti sankabą.
Nepriklausomai nuo to, kada bus pakeista motociklo alyva, privaloma patikrinti gamintojo rekomenduojamą klampumą ir kokybę. Žymint alyvos klampumą naudojami simboliai, atitinkantys klimato sąlygas, kuriomis dirbs variklis. Simboliai SAE 0W, 5W, 10W (W- Winter), rodo kad produktai skirti naudoti žemose temperatūrose. Produktų, skirtų naudoti vasarą, klampumo klasifikacija apibrėžta simboliais SAE 20, 30, 40. Alyva su dvigubu žymėjimu SAE 10W-40 yra populiari mūsų šalyje, universalus produktas, kurį galima naudoti nepriklausomai nuo metų laiko esant temperatūroms nuo -20 iki +40 laipsnių Celsijaus. Kuo didesnis skaičius po „W” raidės, tuo alyva yra klampesnė esant aukštoms temperatūroms. Tai reiškia, kad alyvos plėvelė yra storesnė ir atsparesnė, bet pasipriešinimas yra didesnis. Kuo mažesnis skaičius prieš raidę „W” tuo alyva labiau skysta esant žemoms temperatūroms ir užtikrina žymiai greitesnį sutepimą.
„Elf“ parengė platų tepalų asortimentą, taikydami pačius griežčiausius tarptautinius standartus. Visų tipų keturtakčiai motociklai (4T) gali naudoti, pavyzdžiui, „MOTO 4 ROAD 10W-40“ alyvą. Ši alyva praturtinta sintetiniu produktu, užtikrina puikų hidrodinaminį tepimą ir aukščiausią variklio švarumą. „Elf“ rekomenduoja „MOTO 4 TECH 10W-50“ didelės galios varikliams. Šis tepalas ilgam laikui garantuoja labai didelį našumą. „MOTO 4 RACE 10W-60“ užtikrina didesnį alyvos plėvelės atsparumą esant dideliems temperatūros svyravimams. Ši alyva aktuali sportiniam transportui. Dvitakčiams varikliams yra skirta „MOTO 2 RACE“, „MOTO 2 TECH“, „MOTO 2 OFF ROAD“ arba „ MOTO 2 SELF MIX“ alyva.
Komentarai