Stabdžių diskų ir trinkelių keitimas dažniausiai atrodo kaip nesudėtinga operacija. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, jog dažnai yra ignoruojama sistema, kuri tiesiogiai atsako už vairuotojo, keleivių bei kitų eismo dalyvių saugumą.
Dauguma gedimų, apie kuriuos praneša klientai po sistemos remonto – vibracija stabdant ir kaladėlių (trinkelių) cypimas. Jų atsiradimas priklauso nuo daugelio veiksnių, susijusių su stabdžių sistema ir pakabos būkle, taip pat su sumontuotų gaminių kokybe.
Remiantis skundais dėl stabdžių diskų galima daryti išvadą, kad dauguma problemų kyla dėl neteisingo surinkimo, pagrindinių priemonių trūkumo ir žinių stokos prižiūrint stabdžių sistemą.
Įtaką tokiai situacijai darantys veiksniai – kaina, laiko stoka (dėl kliento), serviso savininko ir pačių mechanikų spaudimas. Siekiant paspartinti aptarnavimą, neretai pro pirštus pažiūrima į padaryto darbo tikslumą.
Keičiant stabdžių diskus ir trinkeles negalima praleisti nei vieno iš šių punktų.
- Stabdžių sistemos kontrolė (stabdžių skysčio kokybė, lanksčių kabelių, gnybtų ir guminių elementų būklė);
- Stabdžių diskų ir trinkelių susidėvėjimo įvertinimas. Keičiant stabdžių kaladėles reikia išmatuoti disko storį. Pernelyg susidėvėję diskai sugadins stabdžių kaladėles ir jos cyps bei prastai stabdys;
- Suportų stūmoklių įspaudimą daryti tik su atitinkamais įrankiais. Elektrinių stabdžių stūmoklius tvarkyti su diagnostikos testeriu;
- Įspaudžiant stūmoklį reikia atlaisvinti ventiliatorių ir stabdžių skysčio perteklių nupilti į indą;
- Prieš montuojant naujus diskus turi būti kruopščiai išvalyta rato stebulė ir stabdžių suportas, patartina kontroliuoti stebulės plokštumą taikant skalę;
- Tarp stebulės ir disko neturi būti naudojamas joks tepalas;
- Sumontuotą diską užtvirtinti varžtais tam tikra eilės tvarka, lygiu sukimo momentas (rekomenduojama min. 50% nominalaus) ir patikrinti disko mušimą naudojant laikrodinį matuoklį. Primintina, jog maksimalus ašinis disko mušimas negali peržengti 0,05 mm. Jei ši vertė viršijama, reikia patikrinti stebulės mušimą. Jei jis peržengia leistinus 0,02 mm, reikia remontuoti arba keisti. Dėmesio! Visada reikia patikrinti gamintojo rekomenduotą priimtiną mušimą. BMW X5’ 2006 atveju maksimalus disko mušimas negali viršyti 0,01mm. Disko mušimo išmatavimas yra labai svarbus remonto proceso faktorius. Jeigu disko mušimas nustatomas tame etape, galima žaibiškai diagnozuoti problemos šaltinį:
- Montavimo klaida – purvas po disku;
- Neišvalyta stebulė;
- Pažeista rato stebulė;
- Netinkamas stabdžių diskas.
Reikėtų pažymėti tą faktą, kad disko plakimas dažniausiai atsiranda pravažiavus 1000-2000 kilometrų. Tai surišta su neteisinga disko padėtimi ant stebulės. Sukdamasis diskas trinasi į kaladėles: pakaitomis iš išorės ir iš vidaus. Tai sąlygoja būdingų įgilinimų susidarymą priešingose disko pusėse.
Taip sudėvėtas diskas sukelia juntamą stabdžių disko mušimą.
Įgilinimus galima pastebėti tik matuojant disko storį maksimaliai kas 45%. Leistinas disko storio nuokrypis yra 0,01mm.
Komentarai