Daugelis žmonių mano, kad oro kondicionavimo sistemų prižiūrėti nereikia. Tai klaida. Oro kondicionavimo sistemos turi būti prižiūrimos kaip ir stabdžiai bei variklis.
Jau dabar verta pasiruošti sezonui, atnaujinti žinias ir pasitikrinti, kokias oro kondicionavimo sistemų detales, esančias rinkoje, reikėtų pakeisti. Jeigu reikia keisti kompresorių, verta apsvarstyti montavimo darbus. Profesionaliai regeneruotų produktų „Thermotec Reman“ ir „Denso Reman“, galima įsigyti „Inter Cars“.
Oro kondicionavimo kompresorius, vadinamas kompresoriumi, dėl darbo pobūdžio – pastoviai dirba perkrovimo sąlygomis. Jo užduotis suspausti aušalą ir užtikrinti cirkuliaciją sistemoje. Jis yra varomas variklio skriemulio diržu ir paleidžiamas elektromagnetine sankaba. Tai viena iš daugelio ypač pažeidžiama dalių.
Kompresorių galima lengvai pažeisti, nepaisant serviso aptarnavimo arba netinkamai atliekant darbus pvz.: naudojant kitokią alyvą nei rekomendavo kompresoriaus gamintojas arba naudojant jos per daug. Verta paminėti, kad skirtingos oro kondicionavimo sistemų alyvos nemaišomos tarpusavyje, kadangi dirba skirtinguose temperatūros diapazonuose. Kompresoriai regeneruoti „Denso Reman“ ir „Thermotec Reman“ yra užpildyti alyva, skirta tam kompresoriui ir visai oro kondicionavimo sistemai.
Rekomenduojama bent kartą per metus tikrinti kondicionavimo sistemą dirbtuvėse. Kol pučiama maloni vėsa, dauguma vairuotojų apie tai užmiršta. Kas dvejus metus patariama keisti aušalą.
Profesionali regeneracija
„Lauber“ – vienintelė firma Lenkijoje, gavusi „Denso“ sertifikatą regeneruoti oro kondicionavimo kompresorius. Kompresorių montavimas vyksta specialiai suprojektuotoje patalpoje, kuri yra izoliuota, ventiliuojama ir beveik pilnai užtikrinanti sterilumą. Visi kontrolės ir matavimo prietaisai, kaip ir įrankiai, sertifikuoti „Denso“.
- Visa tai patvirtina mūsų aukštą kompetenciją šioje srityje ir garantuoja, jog mūsų regeneruoti produktai yra aukščiausios kokybės, todėl nebijome suteikti jiems 25 mėnesių garantijos – sako Artur Stodolny iš firmos „Lauber“.
Kad remontas būtų veiksmingas, keičiant kompresorių reikia laikytis tam tikrų procedūrų. Pirmiausia, slėgio diagnostikos ir elementų temperatūros oro kondicionavimo sistemose pagalba reikia nustatyti gedimo priežastį. Jeigu, aktyvuojant oro kondicionavimo sistemą, aukšti ir žemi slėgiai sistemoje yra vienodi (pvz.: 5 barai), tai kompresorius gali būti pažeistas. Taip pat, jeigu elektromagnetinė sankaba veikia, bet nėra slėgio skirtumų oro kondicionavimo sistemoje (turime išlaikyti temperatūrą nuo -10°C ir daugiau).
Jeigu žemo slėgio manometras rodo mažą skirtumą tarp aukšto ir žemo slėgio ir, jeigu žemo slėgio temperatūra yra apie 20°C, o aukšto 40°C, ir plėtimosi vožtuvas /antgalis veikia normaliai, tai kompresorius yra pažeistas.
Jeigu manometras rodo impulsines reikšmes (žemo slėgio tarp 1-3 barų, o aukšto slėgio tarp 12-17 barų), tai reiškia, kad kompresorius avariniame stovyje bei susiduriama su kompresoriaus vožtuvų gedimais (tai aktualu stūmokliniams kompresoriams, bet nedaro jokios įtakos scrol-spiraliniams kompresoriams). Žemas darbinis slėgis prie maksimalios aplinkos temperatūros ir normalaus kitų sistemos elementų (diržo, įtempiklio, sistemos užpildymo) darbas, nurodo į „besibaigiantį“ kompresorių.
Reikia atkreipti dėmesį į oro kondicionavimo sistemos skalavimą. Tam naudojami atitinkami skysčiai ir įranga. Negalima naudoti aušalo ir azoto. Neefektingas ir oro džiovintuvo filtro pakeitimas oro kondicionavimo sistemoje. Montuojant naują kompresorių (po seno nuėmimo) reikia pakeisti kondensatorių, džiovintuvo filtrą ir praskalauti visą sistemą.
Kiekvienam produktų linijos „Thermotec Reman“ ir „Denso Reman“ produktui yra išduodama garantinė kortelė su aptarnavimo instrukcija ir detaliais montavimo nurodymais.
Regeneruotų oro kondicionavimo kompresorių linija yra prieinama visose Inter Cars prekybos vietose arba IC Online Kataloge.
Komentarai