Šiuo metu daugumoje transporto priemonių Europoje yra naudojama ASB (Active Sensor Bearing) technologija. ASB suteikia galimybę veikti tokioms sistemoms kaip ABS, elektrinis stabdys arba ESP. Ši technologija naudojama 98 % pasaulyje gaminamų automobilių markių.
Technologiją sukūrė „NTN-SNR“ grupė. Nuo pirmojo guolio su ASB sistema išleidimo į rinką 1997 metais šią technologiją naudoja 10 geriausiai parduodamų automobilių prekės ženklų Europoje. Rato guolyje, kuriame yra ši sistema, įdiegtas magnetiniu būdu koduotas sandariklis, sudarytas iš magnetinių laukų su N ir S (šiaurė, pietūs) poliais, kuriuos naudojant matuojamas rato greitis. Aktyvus jutiklis siunčia rato greitį atitinkantį skaitmeninį signalą, o informacija yra perduodama į transporto priemonės kompiuterį.
Šio sprendimo privalumai yra neginčytini:
- galimybė išmatuoti greitį nuo 0 km/val.;
- kompaktiškas ir ekonomiškas sprendimas, kuris gali būti įdiegtas ne tik aukščiausių, bet ir pagrindinių klasių transporto priemonėse;
- guolis ir stebulė yra lengvesni ir ergonomiškesni (mažesnis svoris, mažesnės degalų sąnaudos ir mažesnis išmetamųjų dujų kiekis);
- galimybė naudoti visų rūšių guoliuose.
Guolių su ASB jutikliais montavimas iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas, žinoma, su sąlyga, kad jis bus atliktas labai kruopščiai, o montuojantis mechanikas turės žinių, kurios užtikrins ilgą ir patikimą guolių veikimą bei padės išvengti dar juos keičiant galinčių atsirasti pažeidimų. Tam, kad montavimas būtų atliktas tinkamai, o guolis būtų eksploatuojamas be sutrikimų, jį montuojant reikia laikytis tam tikrų taisyklių.
Montuojant guolius atitinkamais įrankiais ir laikantis pagrindinių montavimo principų, guoliai vairuotoją ilgai džiugins tyliu ir sklandžiu veikimu.
Montavimo rekomendacijos
- Guoliams presuoti būtina naudoti tarpinius žiedus ir įvores. Visada reikia naudoti tinkamo dydžio ir atitinkamam darbui skirtus įrankius.
- Reikia patikrinti guolio lizdo ir jį nuo pasislinkimo apsaugančios kraštinės būklę. Šios dalys gali būti pažeistos išmontuojant guolį.
- Būtina patikrinti, ar nėra visų tarpusavyje sąveikaujančių elementų pažeidimų.
- Visada reikia laikytis gamintojo reikalavimų, pavyzdžiui, matmenų arba priveržimo momentų.
- Būtina užtikrinti tinkamą apsauginių žiedų sumontavimą.
- Būtina atkreipti dėmesį į guolio sandariklių būklę. Dėl bet kokio, net ir menkiausio, jų pažeidimo guolis tampa netinkamas naudoti.
- Niekada nereikia ardyti ratų guolių. Reikia atkreipti dėmesį į tinkamą guolio su ASB jutikliu sumontavimą, t. y. užtikrinti, kad magnetinis žiedas būtų nukreiptas jutiklio kryptimi.
- Atminkite, kad prie guolio magnetinio žiedo negalima dėti nuolatinių magnetų.
- Negalima montuoti guolių su pažeistu magnetiniu žiedu, nes ABS neveiks tinkamai.
Komentarai