Tarptautiniame kongresų centre (TKC) Katovicuose vyko Naujos mobilumo kongresas 2025 (NMK 2025) – didžiausias Vidurio ir Rytų Europoje renginys, skirtas tvariai transformacijai, transporto dekarbonizacijai, naujam urbanizmui ir inovatyvioms technologijoms. Kongresas vyko nuo rugsėjo 23 iki 25 d.
6-asis Naujos mobilumo kongreso leidimas
Šių metų 6-asis Kongreso leidimas buvo rekordinis. 10 teminių scenų pasirodė daugiau kaip 500 ekspertų iš viso pasaulio, kurie 3 dienas diskutavo daugiau nei 250 programos punktuose. NMK 2025 pranešėjai atvyko beveik iš visų žemynų ir iš beveik 40 valstybių. Organizatoriai tikėjosi, kad Kongresą aplankė apie 10 tūkst. žmonių. 12 tūkst. m² parodų plote įvyko kelios dešimtys premjerų, įskaitant naujausių elektromobilių modelių pristatymus.
Kas vyko NMK 2025?
Pirmoji, inauguracijos diena Naujos mobilumo kongreso 2025, prasidėjusi 2025 m. rugsėjo 23 d., buvo kupina įvykių. Žemiau pateiktas sąrašas apima tik pasirinktus iš kelių dešimčių programos punktų, kuriuos Kongreso organizatoriai – PSNM ir Aukštosios Silezijos-Dombrovos metropolija – suplanova šiai dienai:
• NMK 2025 inauguracija vyko dalyvaujant Ydanis Rodriguez – Niujorko transporto departamento komisarui, Krzysztof Gawkowski – skaitmeninimo ministrui ir Ministrų Tarybos vicepirmininkui, bei Kazimierz Karolczak – GZM pirmininkui.
• Carlo Ratti, MIT profesoriaus ir šių metų La Biennale Venecijoje kuratoriaus, pagrindinė kalba. Carlo Ratti papasakojo apie pokyčius, kuriuos inovatyvios technologijos įneša į architektūros sritį, taip pat apie projektus, įgyvendinamus Senseable City Laboratory – tyrimų iniciatyvos, veikiančios prie Masačusetso technologijos instituto, rėmuose.
• Organizuotas klausimų ir atsakymų ciklas „Tvaraus vystymosi politiniai aspektai: Ar balsuojame už dekarbonizaciją ir naują mobilumą?”, kuriame dalyvavo buvęs premjeras ir ECR frakcijos Europos Parlamente vadovas Mateusz Morawiecki, deputatas Dariusz Wieczorek ir senatorius Tadeusz Jarmuziewicz. Diskusijai vadovavo Michał Kurtyka – COP24 prezidentas, klimato ir aplinkos ministras 2019–2021 m. Prieš renginį buvo paskelbti visuomenės tyrimo, skirto politikų įtakai formuojant nuomonę apie tvarią transformaciją, rezultatai.
• Diskusija „Nauji verslo modeliai: receptas automobilių gamintojų pasaulinei lyderystei atkurti” su Toyota, Volvo, OTOMOTO, Goodyear ir NIO atstovais, kurie diskutavo apie automobilių pramonės lyderių konkurencinių pranašumų kūrimą technologinės transformacijos laikotarpiu.
• Vyko renginiai, skirti autonominiams transporto priemonėms, įskaitant Autonominių transporto priemonių forumą Powered by SDCM ir Mikita Belahlazau iš Waymo, pasaulinio autonominio vairavimo technologijų lyderio, pagrindinę kalbą, kurioje atsakė į klausimą, ar autonominiai automobiliai jau yra pasiruošę platesniam diegimui ir komercializacijai.
• Surengta diskusija „AI Disruption. Pasaulio, kokį pažįstame, pabaiga?”, kurios metu technologijų, etikos, ekonomikos ir teisės srities ekspertai diskutavo apie teigiamas ir neigiamas dirbtinio intelekto plėtros pasekmes.
• Vyko ekspertinės diskusijos ir pranešimai apie įkrovimo infrastruktūrą, įskaitant GreenWay pagrindinę kalbą „Kodėl elektromobilių įkrovimas kainuoja tiek, kiek kainuoja?”, paaiškinančią mitus apie elektrinių transporto priemonių įkrovimo sąnaudas, taip pat diskusiją „Įkrovimo infrastruktūra – ar kada nors jos bus pakankamai?”.
• eHDV forumo inauguracija, apimanti iš viso 5 diskusijas, 3 pagrindines kalbas ir vieną seminarą, dalyvaujant ekspertams ir praktikams iš visos vertės grandinės, susidūrusiems su svarbiausiais sunkiasvorių transporto priemonių pramonės iššūkiais.
• Pristatytos naujausių visiškai elektrinių automobilių modelių premjeros, įskaitant Toyota (Urban Cruiser, atnaujintą bZ4x, bZ4x Touring ir C-HR+), Volkswagen (ID. CROSS Concept ir e-Transporter) ir Nissan (Micra).
Tai tik kai kurie šių metų Kongreso akcentai. Dalyvavimas buvo nemokamas po išankstinės registracijos.
Komentarai