Kaip supaprastinti AdBlue pripylimą ir saugojimą autoservise?

29 rugsėjo 2025, 19:12

AdBlue reikalauja tinkamo saugojimo. Daugumoje autoservisų trūksta vietos papildomiems kanistrams. Kaip tuomet saugoti AdBlue patogiu būdu ir kaip jį tiksliai pilti, nepaliekant skysčio likučių kanistrose? Sprendinys gali būti speciali AdBlue skysčio paskirstymo sistema. Apie tai pakalbėsime su specialistu.

Keliais juda daugybė lengvųjų ir krovininių automobilių, kuriems reikalingas AdBlue skystis. Nieko keisto, nes būtinybė naudoti AdBlue dyzeliniuose varikliuose atsirado 2014 metais, įvedus Euro 6 standartą ir SCR (Selektyvios katalitinės redukcijos) sistemas, kurios neutralizuoja toksiškus azoto oksidų dalelynes, skaidydamos juos į nekenksmingą deguonį ir azotą.

Kodėl verta turėti AdBlue servise?

– Auga paklausa šiam skysčiui, nes dauguma naujesnių automobilių su dyzeliniu varikliu – tiek lengvųjų, tiek sunkiasvorių – reikalauja reguliaraus AdBlue naudojimo – paaiškina Tomaszas Antczakas, įmonės JAAS Kontenery specialistas. – Vairuotojai reguliariai turi jį papildyti, todėl vis daugiau profesionalių autoservisų nusprendžia įsigyti AdBlue paskirstymo įrenginius. Galimybė papildyti skystį „vietoje” padidina serviso patrauklumą. Galima pasiūlyti klientams greitą skysčio papildymą techninės apžiūros, alyvos keitimo ar remonto metu. Tai paprasta paslauga, kurią galima įkainoti atskirai. Klientui tai patogumas, o servisui – papildomas pajamų šaltinis. Tokios paslaugos teikimas sukuria įspūdį, kad servisas yra modernus ir gerai aprūpintas.

Automobilis su SCR negali važiuoti be AdBlue

Kiekvienas lengvasis automobilis sunaudoja AdBlue skystį. Tempas priklauso nuo kelių veiksnių, pagrindinis yra, žinoma, sunaudoto kuro kiekis. Tačiau čia pridedamos ir kelių sąlygos, variklio apkrovimas ir variklių programinės įrangos atnaujinimai. Todėl tiksliai apskaičiuoti skysčio sunaudojimo neįmanoma.

  • Vidutinis AdBlue sunaudojimas lengvuosiuose automobiliuose yra nuo 1 iki 3 litrų skysčio 1000 km.
  • Krovininiuose ir sunkiasvoruose automobiliuose jis yra daug didesnis.

AdBlue lygis bake matuojamas specialiu jutikliu ir stebimas variklio valdymo bloko. Jei skysčio lygis sumažėja, prietaisų skydelyje rodomos įspėjamosios žinutės.

  • Jei nepaisant įspėjimų vairuotojas nepapildo AdBlue lygio, kompiuteris, valdantis varomojo agregato darbą, gali sumažinti variklio galią net 40 procentų.
  • Jei vairuotojas ir toliau nepapildo AdBlue lygio (arba SCR sistema, dozuojanti AdBlue, yra sugadinta), variklio valdymo blokas negalės paleisti varomojo agregato.

Kaip saugoti AdBlue autoservise?

AdBlue saugojimas 5, 10 ir 20 litrų kanistrose užima nemažai vietos ir sukelia netvarką servise. Pylimas iš 10 ar 20 litrų kanistro nėra patogus darbas, nes būtinybė nešioti 10 ar 20 kg rankose vargu ar gali būti laikoma patogiu darbu. Be to, pildant AdBlue reikia būti atsargiems, nes skystis yra labai korozinis.

Todėl įdomi idėja yra aprūpinti servisą talpykla AdBlue skysčio saugojimui ir pylimui. Tokia talpykla yra geras sprendinys servisams, užsiimantiems pagrindiniu automobilių aptarnavimu, skysčių keitimu, variklių remontais, įskaitant ypač dyzelinius, bei SCR sistemų remontais.

AdBlue saugojimo ir paskirstymo talpykla – kas tai yra?

AdBlue talpykla-platintojas yra įrenginys, kurį sudaro:

  • AdBlue skysčio talpykla, pagaminta iš plastiko (skystis yra korozinis, kaip minėjome anksčiau);
  • Perdavimo žarna, siurblys ir pistoletas patogiam skysčio pylimui į DEF baką;
  • Elektroninė sąsaja, leidžianti tiksliai kontroliuoti pilamo skysčio kiekį, taip pat tikrinti skysčio kiekį talpyklos viduje.

Tokias talpyklas-platintojus labai dažnai galima aptikti degalinėse. Jos turi didžiulį talpumą. Autoservisui tokia talpykla nereikalinga, nes reikia prisiminti, kad AdBlue taip pat sensta ir turi galiojimo terminą.

Kaip pasirinkti AdBlue platintoją servisui?

– Geriausias pasirinkimas servisui yra platintojas su 1000 litrų talpa. Antžeminis modelis su dviguba sienele užtikrina sandarumą ir puikias izoliacines savybes – paaiškina Tomaszas Antczakas, įmonės JAAS Kontenery specialistas. – Įrenginys gali stovėti lauke ir dirbti temperatūrų diapazone nuo –25°C iki +55°C. Techninėje erdvėje įrengti įrangos elementai, įskaitant šildymo sistemą, pripildymo lygio indikatorių ir pripildymo liniją su jungtimi pylimui. Vidinė talpykla pagaminta iš aukštos kokybės polietileno. Platintojai aprūpinti universaliais pylimo antgaliais lengviesiems ir sunkiasvoruose automobiliams, taip pat jungikliais, kurie automatiškai sustabdo skysčio srautą, užkertant kelią perpildymui ir išsiliejimui.

Verta atkreipti dėmesį būtent į platintojo įrangą su šildymo sistema. AdBlue kristalizuojasi žemesnėje nei 11 laipsnių Celsijaus temperatūroje. Taip pat reikia atsižvelgti į kainą. O ji didmeninėje prekyboje yra žymiai mažesnė.

– Talpykla su platintoju leidžia pirkti AdBlue didmena, dėl to pylimas iš platintojo vietoj kanistro paprastai yra pigesnis ir patogesnis. Šis sprendinys leidžia tiksliai papildyti skystį, užkerta kelią jo išsiliejimui ant automobilio ir panaikina būtinybę pirkti nereikalingų pakuočių, o tai reiškia vietos sutaupymą – pabrėžia Tomaszas Antczakas, įmonės JAAS Kontenery specialistas.

Be to, klientams siūlant AdBlue patrauklia kaina tikrai bus įvertinta. Tai taip pat gali padidinti serviso pajamas.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!