Pavasaris yra įprastas padangų keitimo sezonas. Šios procedūros metu verta atkreipti dėmesį į stabdžių sistemą, kad išvengtumėte nemalonių netikėtumų kelyje. Steinhofas primena, kad apsilankymas vulkanizatoriuje yra puiki proga patikrinti stabdžius.
Jei kas nors atlieka automobilio techninę priežiūrą pagal gamintojo rekomenduojamą grafiką – jam nereikia dėl nieko nerimauti. Tačiau senesniems automobiliams, remontuojamiems ad hoc, sezoninis padangų keitimas yra puiki dingstis apžiūrėti važiuoklę, taip pat patikrinti trinkeles. Kai kurie automobiliai turi nusidėvėjimo jutiklius, o kai kurių automobilių trinkeles galima pamatyti per ratlankį, tačiau, deja, to nepakanka. Jutikliai montuojami ne ant visų trinkelių, o tik ant vienos iš kiekvienos poros. Per ratlankius galima matyti tik išorines trinkeles. Vidinės trinkelės gali dėvėtis greičiau, todėl niekas nepakeičia jų tiesioginio patikrinimo ant stendo.
Ką gali nustatyti vulkanizatorius?
Jei vulkanizatorius, keisdamas padangas, bent pažvelgia į stabdžių sistemą, jis gali pastebėti tai, ko negalima pamatyti iš išorės. Akivaizdžiausia problema yra įprastas trinties kaladėlių nusidėvėjimas. Tačiau žiema kartais palieka ir kitų žymių. Štai svarbiausi iš jų:
- Nešvarūs, todėl užsikimšę suportai. Dėl jų gedimo trinkelės dėvisi netolygiai.
- Metalinių ir guminių komponentų pažeidimai. Šie gali prarasti savo eksploatacines savybes. Tai visų pirma taikoma sandarikliams, dangteliams ir žarnoms. Dėl šių sričių gedimų, pavyzdžiui, trinkelės gali neatšokti nuo disko arba gali sumažėti stabdymo efektyvumas.
- Korozija ar kiti mechaniniai stabdymui įtakos turinčių sudedamųjų dalių pažeidimai.
- Elektrinių jungčių – jutiklių arba ABS sistemos – pažeidimai.
Pasinaudokite galimybe
Net jei garaže nėra stulpelinio domkrato, pakanka nuimti ratą ir bent jau preliminariai patikrinti stabdžių trinkelių, žarnų ir suportų būklę. Todėl verta pasinaudoti proga ir paprašyti mechaniko suteikti šią papildomą paslaugą. Gali būti, kad jau paviršutiniška analizė atskleis tam tikrus pažeidimus.
Steinhofas primena:
- Mažiausias trinkelių storis yra 2 mm, tačiau jau esant 3-4 mm storiui verta pagalvoti apie jų pakeitimą, ypač jei automobilis aptarnaujamas ilgo tarnavimo režimu, jo laukia ilga atostogų kelionė arba pas mechaniką lankomasi retkarčiais.
- Jei kaladėlių storis skiriasi, svarbiausia yra mažiausias storis.
- Dideli skirtumai tarp kaladėlių storių yra svarbus įspėjamasis signalas, kad kažkas negerai su stabdžių sistema ir ją reikėtų atidžiau apžiūrėti.
Susidėvėjusios trinkelės pažeidžia diskus
Kiekvienas vairuotojas žino, kad susidėvėjusios stabdžių trinkelės turi neigiamos įtakos vairavimo saugumui ir ilgina stabdymo kelią. Tačiau ne visi žino, kad delsimas jas pakeisti pagreitina stabdžių diskų nusidėvėjimą. Diskai gali paprasčiausiai subraižytis arba termiškai deformuotis, o tai reiškia, kad galutinė remonto kaina gerokai padidės. Stabdžių diskai paprastai kainuoja 2-4 kartus brangiau nei trinkelių rinkinys.
– Pavasarinis padangų keitimas yra idealus metas patikrinti stabdžių sistemą. Net jei trinkelės iš pirmo žvilgsnio atrodo gerai, patikrinus jas gali paaiškėti, kad jos gerokai susidėvėjusios. Todėl verta pasinaudoti pavasarine proga jas patikrinti ir, jei būtina pakeisti, pasirinkti patikimą prekės ženklą. – sako Dawidas Tarchała, „Steinhof“ mokslinių tyrimų ir plėtros vadovas.
Komentarai