Kia Niro/e-Niro 1st gen: ką patikrinti prieš perkant, ką pakeisti po? Dažniausiai pasitaikantys modelio gedimai.

27 vasario 2025, 9:39

„Kia Niro“ sulaukė nemažai populiarumo. Automobilis rinkoje pasirodė 2016 m., o neilgai trukus sulaukė ir elektrifikuotų variantų – PHEV hibridinės ir visiškai elektrinės versijos. Ar verta pirkti „Niro“? Apie kokius gedimus pranešė naudotojai?

Pirmosios kartos „Kia Niro“: modelio pjūvis

Kia Niro yra korėjietiškas kompaktiškas krosoveris (C segmento), kuris pirmą kartą parodose pasirodė 2013 m. prototipo pavidalu. Oficiali automobilio premjera įvyko po 2,5 metų, 2016 m., Čikagos parodoje, o po mėnesio – Ženevoje. Niro galima laikyti savotišku ledlaužiu gamintojo kataloge: tai pirmasis „Kia“ hibridinis modelis, nes buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir tuometinis „Hyundai Ioniq“.

Praėjus metams po pasirodymo, 2017 m., buvo parodyti pirmieji tolesnių „Kia Niro“ elektrifikavimo darbų rezultatai – „Plug-In Hybrid“ (PHEV) modelis. Automobilio pagrindą vis dar sudarė 1,6 GDI vidaus degimo variklis, išvystantis 101 AG, o transmisija iš esmės niekuo nesiskyrė nuo standartinio hibrido. Tačiau buvo pridėtas 8,9 kWh akumuliatorius, kuris, kaip tikėtasi, vienu įkrovimu turėjo leisti nuvažiuoti 60 km.

Kita vertus, 2019 m. „Kia“ nusprendė žengti dar vieną žingsnį į priekį ir pristatė visiškai elektrinį modelį „e-Niro“. Čia naudojamos dvi skirtingos jėgainės: silpnesnė – 135 AG ir 39,2 kWh baterija (WLTP nuvažiuojama apie 310 km) ir galingesnė – 204 AG ir 64 kWh baterija (WLTP nuvažiuojama 610 km).

Šių konfigūracijų „Kia Niro“ buvo parduodamas iki 2022 m. Vėliau prekybos salonuose pasirodė įpėdinis – antros kartos „Niro“.

Kia Niro/e-Niro: kokių gedimų pasitaiko modelyje?

Pirmoji problema, pasitaikanti hibridiniuose modeliuose, yra benzino nutekėjimas į alyvą. Apie šią situaciją pranešė daug naudotojų. Ji pasireiškia kylančiu alyvos lygiu ir būdingu kvapu iš po bako dangtelio. Kai kurie vairuotojai praneša, kad įgaliotieji techninės priežiūros centrai nenori imtis remonto darbų, kol automobilyje nepasireiškia gedimas. Šis gedimas gali būti būdingas hibridiniams automobiliams, kurie važiuodami nekaitina vidaus degimo variklio. Tačiau verta atlikti diagnostiką: dažniausiai priežastis yra per didelis benzino kiekis, kurį paduoda sugedę purkštukai arba degalų siurblys.

Šokinėjimas, pavarų dėžės traukimas

Labai dažnai pasitaikantis gedimas yra juntamas „Niro“ trūkčiojimas, vibracija arba pavarų perjungimas. Problema yra rimta tiek, kiek pasikartojančius simptomus gali sukelti visiškai skirtingi komponentai.

Kai kurie vairuotojai pranešė, kad padėjo uždegimo sistemos techninė priežiūra, kurios šaltinis buvo ritės. Kiti, kita vertus, kad garsai girdimi iš pavarų dėžės – ir čia taip pat yra sugedę sinchronizatoriai, kurie gali sugesti jau po nedidelės ridos. Dar kiti teigia, kad įgaliotasis techninės priežiūros centras negali rasti priežasties. Šis defektas „Niro“ automobiliuose pasitaiko gana dažnai, todėl verta pasidomėti aptarnavimo istorija, jei jūsų ieškomam egzemplioriui pasireiškė kuris nors iš minėtų simptomų.

Smulkūs elektroniniai gedimai

Be pirmiau aprašytų problemų, vairuotojai kartais susidurdavo ir su nedideliais „gremlinais“, susijusiais su automobilio elektronika. Tai – kartais pakibusi multimedijos sistema, stringa adaptyvioji kruizo kontrolė, kartais kyla įkrovimo problemų EV ir PHEV versijose.

Kai kurie taip pat pranešė apie durų rankenų problemas, kurios kraštutiniais atvejais galėjo tiesiog nukristi.

Kia Niro 2-oji karta: kokios problemos?

Antrosios kartos „Kia Niro“ rinkoje yra tik trečius metus, tačiau kai kuriais atvejais jau gali pasitaikyti atskirų gedimų. Jie daugiausia susiję su pavarų dėže, kuri iš gamyklos neturi atbulinės eigos pavarų dėžės: ši priklauso nuo elektros variklio. Vairuotojai skundžiasi dėl gedimų, susijusių su šia konstrukcija ir atbulinės eigos nebuvimu.

Mechaniniu požiūriu sunku rasti didelių gedimų: vienintelės antrosios kartos modelio problemos daugiausia susijusios su surinkimo kokybe ir būtent su už atbulinės eigos režimą atsakingu generatoriumi. Tačiau tai ne taisyklė, o pavieniai atvejai.

Ar verta pirkti „Kia Niro“?

Vairuotojų tarpe „Kia Niro“ gauna gerus įvertinimus. Išskyrus pirmiau aprašytus pasikartojančius gedimus, automobilis sulaukia teigiamų atsiliepimų ir yra nepriekaištingai vertinamas.

Pirmosios kartos atveju sunku rasti informacijos apie elektrinio modelio defektus. Tačiau hibridinės versijos turi pavienių pavarų dėžės ir vidaus degimo variklio problemų. Norint įsigyti vertingą egzempliorių, kuris tarnaus ilgus metus, pakanka tinkamai vizualiai apžiūrėti ir patikrinti techninės priežiūros istoriją.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!