Automobilių stiklų gamyboje prasideda revoliucija. [Interviu]

3 vasario 2025, 10:03

Bėgant metams, automobilių technologija patyrė daugybę pokyčių. Keitėsi automobilių dizaino stiliai, didėjo automobilių dydžiai, keitėsi varikliai ir transmisijos. Tobulėjo transporto priemonių elektronizacija, didėjo įrangos sąrašas, keitėsi apšvietimo technologijos ir kėbulo dalių sujungimo būdai. O kaip yra su priekiniais automobilių stiklais? Ar jie taip pat keičiasi? Apie tai paklausėme bendrovės, kuri yra viena didžiausių automobilių stiklų gamintojų pasaulyje, eksperto.

Į mūsų klausimus atsakė „NSG Group“ mokslinių tyrimų ir plėtros grupės vadovas Lukas Mylis.

Ar automobilių stiklai keitėsi? Žinoma. Per daugelį metų labiausiai pasikeitė priekinis stiklas. Jame atsirado šildymas, garso izoliacija, o laikui bėgant ir vidiniai ekranai, atspindintys HUD ekrano generuojamą vaizdą. Kokių tyrimų ir vizijų, susijusių su priekinių stiklų tobulinimu, turi pagrindiniai automobilių stiklų gamintojai?

Kokie yra pagrindiniai automobilių stiklų pokyčiai? Kokius sprendimus kuria inžinieriai?

Łukasz Myl: Stiklo, skirto automobilių pramonei, kūrimas neatsiejamas nuo ateities automobilių vizijos. Bendrovėje „Pilkington Automotive Poland“ atidžiai klausomės savo partnerių – automobilių gamintojų, kurie nuolat ieško funkcionalesnių, saugesnių ir ekologiškesnių sprendimų. Būtent jų poreikiai lemia kryptis, kuriomis plėtojame savo gaminius ir technologijas.

Tai reiškia, kad stiklų gamintojai ne patys siūlo naujus sprendimus, o įsiklauso į automobilių gamintojų poreikius. Kaip šie poreikiai atrodo ateities automobiliuose? Ką galime suprasti, jei galime vartoti tokį pavadinimą, vartodami sąvoką ateities stiklas?

Jei kalbame apie ateities stiklą, pirmiausia turime apsvarstyti, kokie bus ateities automobiliai. Viskas rodo, kad tai bus autonominės transporto priemonės, kurios pakeis ne tik automobilio valdymo būdą, bet ir jo architektūrą.

Kaip tai galėtų atrodyti praktiškai?

Automobilių tendencija keičiasi link didesnio įstiklinimo – maži stoglangiai užleidžia vietą didžiuliams panoraminiams stikliniams paviršiams. Ši kryptis kelia daug iššūkių. Stiklas turi būti lengvesnis, kad sumažėtų automobilio svoris, funkcionalesnis, technologiškai pažangesnis, bet ir saugesnis. Didesni stiklo paviršiai taip pat reiškia didesnius garso ir šilumos izoliacijos reikalavimus.

Kalbant apie garso izoliaciją. Šiais laikais net ir mažiausius automobilius perkantys žmonės tikisi kuo didesnio vairavimo komforto. O įstiklinimas, be kita ko, turi įtakos automobilio salono garso izoliacijai.

Tai tiesa. Keleiviai nori komforto – pašalinti triukšmą ir nepageidaujamus dirgiklius iš išorės, taip pat apsaugoti nuo šilumos spinduliavimo, o tai reiškia komfortą automobilio viduje ir mažesnes energijos sąnaudas oro kondicionieriams. Tuo pat metu saugumas išlieka labai svarbus, todėl dirbame ties sprendimais, kurie didina stiklo dūžio proceso kontrolę avarijos atveju, taip sumažindami sužeidimų riziką.

Iš pradžių paminėjome tokius sprendimus, kaip „Head-up“ ekranas, kuriame priekiniame stikle pateikiami svarbiausi prietaisų skydelio ir automobilio navigacijos rodmenys. Ar galime tikėtis, kad padidės „heads-up“ ekrano funkcionalumas arba atsiras naujų sprendimų, kurie padidins priekinio stiklo ir galbūt ne tik priekinio stiklo funkcionalumą?

Tiesa, jau esame susipažinę su tokiais sprendimais, kaip galvos aukštyn kylantys ekranai, tačiau autonominių automobilių kontekste galimybės yra beveik neribotos. Ateities stiklo funkcionalumas leis daug daugiau. Įsivaizduokite priekinius stiklus, kuriuose rodomi ne tik navigacijos maršrutai ar greičio apribojimai, bet ir pranešimai, vaizdai iš išmaniųjų telefonų programėlių ir net vaizdo įrašai. Neapsiribojame vien priekiniu stiklu – šias funkcijas gali atlikti ir šoniniai langai. Taip pat kuriame kintamo skaidrumo stiklus, leidžiančius visiškai užtamsinti vaizdą, kurie bus pritaikomi autonominėse transporto priemonėse, kur keleivių privatumas bus svarbesnis.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus aspektas yra ekologija. Kartais tai erzina, nes kai kurie žmonės persistengia, tačiau technologijos, taupančios energiją ar gamtos išteklius, visada sveikintinos.

Taigi pažvelkime į ekologiją. Lengvesnis stiklas sumažina transporto priemonės svorį, todėl sumažėja ir degalų ar energijos sąnaudos, o tai labai svarbu elektromobiliams. Tačiau stiklas taip pat gali gaminti elektros energiją. Bendrovėje „Pilkington Automotive Poland“ taip pat tiriame energiją gaminančio stiklo galimybes – tokios technologijos kaip kvantiniai taškai ar silicio plokštelės, integruotos į stiklo paviršių, galėtų tiekti energiją tiek transporto priemonei, tiek joje esančiai elektros įrangai. Ateities stiklas – tai ne tik technologinė naujovė, bet ir rūpinimosi aplinka ir naudotojų patogumu išraiška. Didžiuojamės galėdami prisidėti prie naujos automobilių eros kūrimo.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!