Alyva sutepa ne tik keptuvę. Automobilio tepimo sistema.

23 sausio 2025, 14:10

Pasaulinė energijos ir tepalų gamintoja „TotalEnergies“ išsklaido mitus apie variklines alyvas, pateikdama populiaraus „Ford 1.0 EcoBoost“ variklio modelį.

Mažų vidaus degimo variklių tepimo sistema

Šiuolaikiniai varikliai, ypač mažesnio darbinio tūrio (angl. downsizing), kelia vis didesnius reikalavimus alyvoms. Deja, dažnai pasitaiko klaidingų nuomonių apie alyvų savybes ir jų parinkimą, o tai gali sukelti rimtų variklio pažeidimų.

Bendrovė „TotalEnergies“, kaip „Quartz Academy“ dalis, organizuoja mokymo kursus, kuriuose aiškinami šiuolaikinių variklių tepimo sistemos principai. Dalyviai gali susipažinti su „Ford“ 1.0 EcoBoost variklio modelio, kuriame yra specialūs apžiūros langeliai alyvos cirkuliacijai stebėti, veikimu.

Dažnai pasitaikantis klaidingas įsitikinimas – abejoti mažo klampumo alyvų, tokių kaip 0W-20 ar 5W-20, reikalingumu, nes daugelis vairuotojų ir mechanikų mano, kad šios alyvos yra „vandeningos“ ir kenksmingos varikliui. Bendrovė „TotalEnergies“ aiškina, kad šios alyvos yra specialiai sukurtos darbui aukštoje temperatūroje ir optimaliai sutepa visus variklio komponentus, įskaitant keptuvę, žiedus ir stūmoklius. Naudojant netinkamą alyvą, variklis gali susidėvėti anksčiau laiko arba sugesti.

Bendrovė „Total“ nurodo, kad daugelyje išmontuotų nesėkmingai sumažintų variklių yra pažeistų arba iškepusių žiedų ir įbrėžimų ant stūmoklio korpuso. Tai, be kita ko, gali atsirasti dėl alyvos oksidacijos ir susikaupusių degalų degimo nuosėdų bei alyvos dalelių, įsiurbtų per oro prapūtimo angą. Tai savo ruožtu susiję su netinkamai parinkta arba retai keičiama alyva.

Kita vertus, įbrėžimai ant stūmoklio vainiko gali būti degimo stuktelėjimo, dar vadinamo LSPI, požymis, kuris būdingas tiesioginio įpurškimo benzininiams varikliams. Tiksliau tariant, tai reiškia priešlaikinį užsidegimą esant mažam variklio sūkių dažniui. Tai, savo ruožtu, įvyksta dėl nepakankamo uždegimo, žėruojančių alyvos dalelių arba degalų pertekliaus. Ir šiuo atveju labai svarbi tinkamai parinkta alyva, kuri gali sumažinti šį reiškinį.

Verta pabrėžti, kad alyvos parinkimas taip pat gali turėti ypatingą poveikį varikliams su paskirstymo diržais. Šiuo atveju reikia ne tiek tepti, kiek išsaugoti diržą naudojant priedus. Varikliams su grandine svarbu, kad ant vožtuvų pavarų dėžės komponentų nesikauptų anglies sankaupos ir suodžiai.

Apibendrinant galima pasakyti, kad alyvos pasirinkimas yra labai svarbus. Tepimo sistema – tai ne tik keptuvė, bet ir beveik visi variklio komponentai. Alyva taip pat gali turėti reikšmės, kai kalbama apie stuksenantį degimą ir komponentų priežiūrą.

Komentarai

Komentaras turi būti ilgesnis nei 5 ženklai.

Atkreipkite dėmesį į taisykles!

Komentarų nėra. Būkite pirmas!