Vanduo į degalų baką ir dyzelinį kurą patenka įvairiai: naudojami aukštos kokybės standartų neatitinkantys degalai, kurių sudėtyje yra didelis vandens kiekis, netinkamo degalų tipo naudojimas arba vandens patekimas į degalų baką pro ventiliacijos angą, kondensacijos procesas. Visa tai gali sukelti purkštukų, vožtuvų ir įpurškimo siurblio koroziją bei kavitaciją. O tai savo ruožtu gali sukelti sistemos pažeidimus. Be to, laisvas vanduo gali sukelti mikrobiologinių darinių augimą ir korozijos procesus, kurie dažnai tampa ankstyvo degalų filtro užsikimšimo arba taškinės filtro korpuso korozijos priežastimi.
Šiandien komercinės paskirties transporto priemonių varikliai pritaikyti naudoti įvairiomis sąlygomis. Modernios degalų filtrų sistemos turi atitikti pačius įvairiausius poreikius ir reikalavimus. Filtrai turi užtikrinti aukštą degalų kokybę, jų švarą ir pašalinti iš degalų vandens priemaišas. Filtrus reikia rinktis vadovaujantis jų filtravimo ir separavimo savybėmis.
Anksčiau trijų pakopų filtravimo koncepcijos visiškai pakako vandens atskyrimo efektyvumo reikalavimams užtikrinti. Šiam tikslui filtro elementas buvo gaminamas su vandens barjero sluoksniu degalų srauto pusėje. Tačiau, norint užtikrinti efektyvią įpurškimo sistemos apsaugą nuo pažeidimų, šiandien šios filtravimo koncepcijos jau nepakanka naudoti slėginėje filtro pusėje arba tais atvejais, kai naudojami mažai sieros turintys degalai, kurių sudėtyje yra biokuro priemaišų ir didelė kitų priedų koncentracija.
Degalų bake esančiam vandeniui patekus į degalų kontūrą (tiekimo sistemą), žemo slėgio degalų siurblyje jis yra suskaidomas į smulkius lašelius. Po keleto degalų tiekimo ciklų lašelių matmenys gali sumažėti iki d3.50 < 4 μm (tai yra 1/10 žmogaus plauko skersmens). Tokiu atveju susiformuoja stabili degalų / vandens emulsija, kuri neatsiskiria net per kelias dienas.
Smulkių lašelių atskyrimas yra rimtas iššūkis degalų valymo sistemoms: filtro elementai, gaminami remiantis vandens atstūmimo srauto pusėje efektu, negali užtikrinti ilgalaikio vandens atskyrimo. Maži lašeliai nėra atskiriami filtro paviršiuje – dėl mažų lašelių matmenų jie praeina pro filtro medžiagos poras. Hidrofobinės filtro savybės blogėja iki tokio lygio (ypač kalbant apie degalų priedus, biokurą ir atskirtus nešvarumus), kad filtro eksploatacijos laikotarpiu jis visiškai praranda gebėjimą atskirti degaluose esantį vandenį.
Norint užtikrinti patikimą vandens atskyrimą visu filtro eksploatacijos laikotarpiu, „MANN+HUMMEL“ sukūrė trijų pakopų filtravimo koncepciją, kuri naudojama moderniausiuose filtravimo moduliuose.
Naudojant šią koncepciją, degalai teka iš išorinės į vidinę filtro elemento dalį. Pirmojoje pakopoje filtravimo medžiaga atskiria kietąsias daleles. Yra labai svarbu koalescencinį pluoštą ir hidrofobinį audinį apsaugoti nuo užterštumo dalelėmis. Tada koalescenciniame modulyje sulaikomi smulkūs vandens lašeliai. Čia jie sujungiami tarpusavyje ir suformuojami daug stambesni lašai. Trečiojoje pakopoje hidrofobinio audinio ekranas sulaiko vandens lašus ir neleidžia jiems patekti kartu su degalais į įpurškimo sistemą. Šis principas paremtas patobulinta degalų filtro elemento medžiagos struktūra. Atskirtas vanduo surenkamas filtravimo modulyje. Čia susikaupęs vanduo gali būti išpilamas rankiniu arba automatiniu būdu. Aukštas vandens atskyrimo efektyvumas patikimai apsaugo įpurškimo sistemas ir komercinės paskirties transporto priemonių variklius.
Apie „MANN+HUMMEL“
„MANN+HUMMEL“ grupė yra pasaulyje pirmaujanti filtravimo sprendimų ekspertė ir kūrimo partnerė, originalios įrangos automatikos ir mechanikos gamybos pramonei tiekėja tarptautiniu mastu. Turėdama 14 575 darbuotojus ir 50 vietų pasaulyje, 2012 m. įmonė pasiekė maždaug 2,6 mlrd. eurų apyvartą. Grupės gaminių paketą sudaro oro filtravimo sistemos, įsiurbimo kolektorių sistemos, skysčio filtravimo sistemos, kabinų filtrai bei plastikiniai garso komponentai (dar vadinami „symposer“) ir, savaime suprantama, filtrų elementai automobilių techninei priežiūrai bei remontui. Bendrosios mašinų gamybos, technologinio paruošimo ir pramoninės gamybos sektoriams skirta įmonės gaminių grupė apima pramoninius filtrus, dyzelinių variklių anglies dvideginio emisijai mažinti skirtą gaminių seriją, membraninius filtrus vandeniui filtruoti ir filtrų sistemas. Išsamesnę informaciją apie „MANN+HUMMEL“ galima rasti adresu www.mann-hummel.com.
Komentarai